Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
[
Miten ihmeessä sinä olet saanut päähäsi, että minä olisin opettaja?!
No anteeksi jos olen erehtynyt. Mutta ihmettelen silti tätä kostonhimoa noin vanhasta asiasta.
Jotenkin ymmärtäisin, jos kyseessä olisi aikuisiällä tapahtunutta kiusaamista, mutta aikuinen ihminen/aikuiset ihmiset suunnittelevat kostoa jostain,jota lapsi on tehnyt.
Ei tarvitse ihmetellä, jos kouluissa on koulukiusaamiskierre.
Oletko sä itse ollut koskaan koulukiusattu? Mä en ole, mutta tunnen erään tytön jota kiusattiin koulussa vuosia. Ja jopa hänen kotonaan häntä kiusattiin (koululaiset mm. heittelivät kananmunia tämän kodin seinään yms.).
Tää mimmi kärsi todella kiusaamisesta ja mitä tahansa hän teki, niin se kiusaaminen ei loppunut. Tiedän, että hän edelleen, aikuisena ihmisenä, kärsii siitä että oli kiusattu. Taitaa kantaa ikuista traumaa asiasta, eikä takuulla koskaan anna kiusaajilleen oikeasti anteeksi.
Koulukiusaaminen voi jättää niin syvät jäljet että sellainen joka ei ole kiusattu ei takuulla voi sitä ymmärtää. Se että kiusaaja on ollut lapsi ja itse on ollut lapsi ei mitenkään ole lieventävä asianhaara.
Moni julkisuuden henkilö ja elämässään menestynyt henkilö on ollut kiusattu. Ja tavallaan se on ollut kosto, näyttö niille kiusaajille että mihin heistä on.
Sä et ymmärrä kostoa, mä taas en ymmärrä kiusaajia. Ja mun mielestä kiusatun ei edes tarvi vaan kestää ja ymmärtää ja antaa anteeksi. Se jos ap nyt nöyryyttää tätä jätkää (joka on niin tyhmä ettei edes myönnä kiusaamistaan ja pyytäisi rehellisesti anteeksi), niin mitäs sitten?? Ap saa kostettua ja kiusaaja (eli paha) saa vihdoinkin palkkansa.
Ja muuten: ap ei kaiketi missään vaiheessa kertonut miten häntä on kiusattu. Saattaa olla että tuo nöyryytys on hyvin hyvin pientä siihen verrattuna mitä hän itse on joutunut kestämään...