iskias tyyliset selkäkivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma-80

Vieras
Onko kenelläkään muulla iskias tyylisiä selkäkipuja. Varasin jo lääkärin,mut se on vasta yli viikon päästä. Olisin kysellyt onko muilla odottajilla vastaavia kipuja.
Kipu vihloo vasempaan jalkaan ja alkaa siis alaselästä hieman vasemmalta puolelta. Kipua ei tunnu jatkuvasti vaan esimäkillisissä liikkeissä. Myös joissakin kiertoliikkeissä ja pakaravenytyksissä tuntuu kovaa vihlontaa. Ylös noustessa vasemman jalan voimilla tuntuu myös ikävältä. Oikein yltyessään kipu tuntuu hetkellisesti vasemmalle jalalle astuessa (esim 10min)
Olisi mielenkiintoista tietää, että ei kai tämnmönen kipu liity mitenkään keskenmenoon? 'Muuten kaikki hyvin rv18

Ole huoleti, ei liity keskenmenoon. Kuuluu raskauteen eli paikat ns. löystyy painon kasvaessa ja kuona-aineet lähtee likkeelle, näin mulle kertoi hierojani, jonka luona kävin koko raskausajan. Juuri noilla viikoilla mulla tuo ""iskiaskipu"" oli pahimmoillaan, se helpotti myöhemmmin, kun kävin hierojalla. Välillä sai jopa raahata jalkaa perässä:) Suosittelen hierojalle menoa.

Mukavaa odotusaikaa:)

Mulle apu löytyi niin että nukun kyljelläni iso tyyny jalkojen välissä. Kantsii todellakin kokeilla. Ja alkuun oli tukivyö neuvolasta lainassa, mutta se aiheutti ""supistuksia"".

Minullakin oli samanlaisia kipuja edellisessä raskaudessa (vähän myöhemminllä viikoilla). Olen toimistotyössä joten en pystynyt istumaan ihan koko päivää paikallaan, oli pakko aina välillä mennä pienelle kävelylle käytäville ja vähitellen kipu helpotti.

Saa käydä hierojalla, mutta hierojalle toki täytyy kertoa, että olet raskaana :)

Kaikkia pelotteluja ei kannata kuunnella.

Tämäkin palsta on mennyt vain pahempaan suuntaan, sitten oman odotusaikani.

Yhteistyössä