Iski jouluvitutus. :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Illalla kaikki oli vielä hyvin, tänäkin aamuna vielä ku heräsin mut sitten se alkoi hiipimään.
Tällä hetkellä ei vois vähempää kiinnostaa koko joulu. Aiemmin yritin saada perhettä aamupalalle, ei kukaan lotkauttanu korvaansa..pitikin lapsille antaa jo pari lahjaa, ei ne suostuneet jättämään leikkejä kesken...ennen ku mies laittoi niille aamupuurot, sit ne kyllä meni syömään.

No, yritin/yritän keksiä vaatteet, jotka ois vähän ees juhlavammat joulun kunniaksi mut ei mikään mahu päälle ees :(
Taidan pukeutua säkkiin, ärsyttää ku joka paikka pömpöttää vaikka oon yrittäny painoakin pudottaa..ja tänään pitäs syödä vaan lisää ja ahistaa kun on syöty jo muutenkin liikaa.

Lapset huutaa ja tekis mieli mennä vaan nukkumaan.|O
Että joulua vaan kaikille ja anteeks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22738370:
Laita vaikka se jätesäkki jos se sinusta mukavalle päällä tuntuu. Ja yritä olla stressaamatta, asiat menee kyllä omalla painollaan<3

Ääh, ei meillä oo ees niitä säkkejä. Niin pitää yrittää, kiitos :)
Mistähän mie nyt kaivelisin sen joulumielen..
 
Ota rennosti ja lakkaa stressaamasta. Unohda kaikki ajatukset siitä, miten sen joulun kuuluu mennä. Jos lapset ei haluu syödä ku miehen tekemään puuroa, niin sittenhän ne syö miehen tekemää puuroa :D Ja ens viikolla taas alat laihiksen, nyt et mieti sellasia.
Rauhallista ja valoisaa joulua :heart:
 
:hug:

Ei meilläkään mene sen paremmin. Lapset on huutaneet ja tapelleet aamusta saakka. Äsken katoin joulupuuron lisukkeineen, pari lusikkaa maistoivat ja siihen jäi. No, ainakin koira saa joulupuuroa näemmä ihan huolella, se ainakin sen syö. Ja noista vaatteista. Meillä lapset on pitkissä kalsareissa ja teepaidoissa, itse ajattelin viettää myös pyjamapäivää tänään. Kolmestaan ollaan, joten mitäs vaatteista stressaamaan.
 
Kiitos.
Ehkä tää tästä, sain itteni melkeen ihmisen näköseksikin :)
Samahan se on mitkä vaatteet on päällä, mut kun ois ees vähän siistimmät...mies ei vaihda vaatteita ollenkaan, lapsille sain sentään mekot päälle ilman tappelua.

KW; Sitä samaa teille :)
 
Ei meilläkään kukaan lapsista jouluna syö kunnolla ennen kuin lahjat on jaettu. Mä jo ehdotin vanhemmilleni, että jaettas ensin lahjat ja sitten vasta syötäisi, niin saisi ruokailuun keskittyä ihan rauhassa. Mutta ei, mennään vanhoilla perinteillä. Mitä sen olis väliä, vaikka ne lahjat jaettais jo aamusta, olisi vain vähemmän narinaa ja kitinää ja lapsetkin malttais syödä kunnolla.
 
:hug:

Mä oon yksin kattonu täällä joulupukin kuumaalinjaa kun poika on päiväunilla ja mies ei ole sängystä edes vielä noussut, et vähän on hakusessa fiilarit täälläkin mut eiköhän se tästä vielä iloks muutu... :)
 
Aika jännä. Eikö teillä ole mitään jouluperinteitä, minkä mukaan mennä? Meillä oli jo lapsuudenkodissa ihan joka ikinen joulu tietty kaava, minkä mukaan mentiin ja me lapset tiesimme miten käyttäytyä. Ei olisi tullut mieleenkään kitistä mistään äidin puurosta, jokainen aatto meni samalla kaavalla: herätys, riisipuuro, kuusen koristelu, ulos, jouluohjelmien katselua, joulusauna, jouluruoka, lahjat, joulukahvi, lahjoilla leikkimistä, iltaohjelmien katselua, nukkumaan :D Samalla kaavalla menen nyt omien kahden lapsen kanssa ja pientä ''olen kyllästynyt, ei mitään tekemistä''-kitinää totta kai on. mutta ei muuta.
 
No nää aattoaamut on oikeestaan aina tätä, ei oikeen mitään sen suunnitellumpaa, ei ees se puuro. Mitä nyt sitten puolenpäivän maissa, eli ihan just kohta, ollaan yleensä menty miun mummolle kahveille. Tänä vuonna miun vanhemmat, veli ja mummo miesystävineen tulevatkin meille, että sen takia minuu varmaan stressaa normaalia enemmän kun on pitäny laitella kaikkee ja yrittää muistaa kaikki ja mikä pahinta, siivota oikeen kunnolla..:)
Iltapäivä-ilta menee sit samaan tapaan "kuin aina ennenkin", eli anopille mennään syömään ja pukkia kattomaan.
 
hei, miksi ihmeessä stressata joulusta? meillä saa tänään kaikki leikkiä milloin huvittaa, syödä milloin huvittaa ja pukeutua niin kuin huvittaa. esim itse huitelen vielä yöpaidassa. :)
 
Aika jännä. Eikö teillä ole mitään jouluperinteitä, minkä mukaan mennä? Meillä oli jo lapsuudenkodissa ihan joka ikinen joulu tietty kaava, minkä mukaan mentiin ja me lapset tiesimme miten käyttäytyä. Ei olisi tullut mieleenkään kitistä mistään äidin puurosta, jokainen aatto meni samalla kaavalla: herätys, riisipuuro, kuusen koristelu, ulos, jouluohjelmien katselua, joulusauna, jouluruoka, lahjat, joulukahvi, lahjoilla leikkimistä, iltaohjelmien katselua, nukkumaan :D Samalla kaavalla menen nyt omien kahden lapsen kanssa ja pientä ''olen kyllästynyt, ei mitään tekemistä''-kitinää totta kai on. mutta ei muuta.

Onhan perheissä kuitenkin aika usein kaksi vanhempaa, joten usein on erilaisia perinteitä eri puolilta sukuja sekoittumassa.
 
Ei ole täälläkään joulumieltä yhtään...ipanalla 2v kaamee yskä ollut pitkään ja talo täynnä astmalääkkeitä oheistarvikkeineen... kuusta ei jaksettu laittaa ja ne muutamat paketit jo avattu...kinkku kyllä paistettiin mutta ei sen erikoisemmin muita jouluruokia syödä...koko joulu köllötellään kolmistaan ja katellaan telkkaa ja maanantaina töihin...menis vaan tää vkl nopeesti ohitse!
 
Onneks on muitaki.. tämäki löi hanskat tiskiin.. koko viikon siivonnu ja laittanu joulua ja missä se näkyy??? ei ainakaan puhtaina lattioina, tahrattomina ikkunoina tai ehjinä joulukoristeina.. niin ja meil on 1v ja 3 v lapset
 
Aika jännä. Eikö teillä ole mitään jouluperinteitä, minkä mukaan mennä? Meillä oli jo lapsuudenkodissa ihan joka ikinen joulu tietty kaava, minkä mukaan mentiin ja me lapset tiesimme miten käyttäytyä. Ei olisi tullut mieleenkään kitistä mistään äidin puurosta, jokainen aatto meni samalla kaavalla: herätys, riisipuuro, kuusen koristelu, ulos, jouluohjelmien katselua, joulusauna, jouluruoka, lahjat, joulukahvi, lahjoilla leikkimistä, iltaohjelmien katselua, nukkumaan :D Samalla kaavalla menen nyt omien kahden lapsen kanssa ja pientä ''olen kyllästynyt, ei mitään tekemistä''-kitinää totta kai on. mutta ei muuta.


Noin meilläkin aina,. Ei mitään kitinää, vaan innostunutta odotusta ja pukin odotusta. Ohjelmaa tulee koko päivän, mutta aivan erilailla mennään kuin arkena, nythän on Joulu.
 
[QUOTE="minä";22738763]Ei ole täälläkään joulumieltä yhtään...ipanalla 2v kaamee yskä ollut pitkään ja talo täynnä astmalääkkeitä oheistarvikkeineen... kuusta ei jaksettu laittaa ja ne muutamat paketit jo avattu...kinkku kyllä paistettiin mutta ei sen erikoisemmin muita jouluruokia syödä...koko joulu köllötellään kolmistaan ja katellaan telkkaa ja maanantaina töihin...menis vaan tää vkl nopeesti ohitse![/QUOTE]

Eli ei mitään ja kaikki mulle heti. Odotus on ihaninta, kuusen koristelu niin mukavaa ja juhlavaa, siitä jo tulee Joulumieli. Lahjojen odotus jännää ja syödä yhtäaikaa Jouluateria, saunoa, käydä haudoilla.
Meilläkin lapsi nyt kuumeessa, joten haudoille emme mene.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä