Iskelmä- ja pop-musiikin ero?

Tiitiäisen äiti

Aktiivinen jäsen
29.07.2005
1 339
0
36
Missä teidän mielestä ero menee?

Tämä tuli mieleen , kun olen kuunnellut nettiradiota jonka nimi on suomipop. Ja siellä voi laittaa musiikkitoivomuksia ja sanovat etteivät soita iskelmä-biisejä. Ja tämä hämmastyttää minua, kun kumminkin soittavat Paula Koivuniemeä ja Tapani Kansaa, jotka itse laittaisin kategoriaan iskelmä- musiikkia.

Paula ja Tapani laulavat nykyisin "menevää" musaa, ja täällä Suomessa joissain paikoin, kuten meillä idässä, Iskelmäradion kuuluvuus loppui muistaakseni viime vuoden lopulla ja sitä myöten ainakin minun tutut jotka tykkää iskelmästä, ovat siirtyneet suomipopin taajuudelle.
Joten voisko sit tuossa Paulan ja Tapsan biisien soittamisessa olla kyse kuuntelijoiden miellyttämisestä, en tiiä.
Mut omasta mielestäni he kuuluvat iskelmä -kategoriaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja rentunruusu:
Paula ja Tapani laulavat nykyisin "menevää" musaa, ja täällä Suomessa joissain paikoin, kuten meillä idässä, Iskelmäradion kuuluvuus loppui muistaakseni viime vuoden lopulla ja sitä myöten ainakin minun tutut jotka tykkää iskelmästä, ovat siirtyneet suomipopin taajuudelle.
Joten voisko sit tuossa Paulan ja Tapsan biisien soittamisessa olla kyse kuuntelijoiden miellyttämisestä, en tiiä.

Ootko muuten huomannut, että iskelmä kuulu digitv:sta/boksista, vaikka radiosta ei kuuluisikaan. Telkusta vaan "kuuntelemaan" iskelmää :)

Alkuperäinen kirjoittaja weekasi:
Alkuperäinen kirjoittaja rentunruusu:

Ootko muuten huomannut, että iskelmä kuulu digitv:sta/boksista, vaikka radiosta ei kuuluisikaan. Telkusta vaan "kuuntelemaan" iskelmää :)

Joo, oon tietoinen, joskus vahingossa hokasin... ;)kotona en enää juurikaan musiikkia kuuntele(viikolla) kun töissä päivät radio pauhaa... siksi on iskelmä vähemmälle jääny

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Missä teidän mielestä ero menee?

Tämä tuli mieleen , kun olen kuunnellut nettiradiota jonka nimi on suomipop. Ja siellä voi laittaa musiikkitoivomuksia ja sanovat etteivät soita iskelmä-biisejä. Ja tämä hämmastyttää minua, kun kumminkin soittavat Paula Koivuniemeä ja Tapani Kansaa, jotka itse laittaisin kategoriaan iskelmä- musiikkia.

Mie kyllä olisin ehdottomasti laittanut nää Kansat ja Koivuniemet tuonne iskelmän puolelle. Itte kans löysin tän Suomipop-kanavan joku aika sitten ja yleensä kuuntelen sitä autossa. Kotona on harvoin radio auki. Kun meitä on yleensä kolme kälättäjää talossa, ei radiota tarvi. (Mies on sitten se neljäs, mutta harvoin kotona, kun on aina töissä.)

=)