Miira
Hei vaan,
Onkohan kenelläkään esiintynyt kokemaani "ongelmaa". Meillä on kolme lasta, vanhin on kolmevuotias tyttö ja kaksoset ovat vuoden ikäisiä. Esikoiseni, jota suuresti rakastan,on pienestä pitäen ollut vain isin tyttö. Olin tyttöjen kanssa kotona, kunnes palasin työelämään syksyllä. Minulla on jatkuvasti paha olla, kun tytär ilmaisee kiintymystään isäänsä, mutta ei minuun. Yleensä tytär sanoo "mene pois äiti, mä haluan vaan isin". Tytär ei halua tehdä kanssani mitään, vaikka olen ehdotellut jos jonkinlaista yhteistä toimintaa. Isän poissa ollessa, tytär tivaa jatkuvasti isää paikalle, eikä halua minua lähelleen. Olen yrittänyt keskustella asiasta lapsen kanssa, mutta hän ei osaa vielä kertoa tunteistaan. Tilanne tuntuu minusta pahalta, koska en keksi keinoja, millä tilannetta saisi muutettua. En halua, että lapsi menettää läheisen suhteensa isäänsä, haluaisin vain saada kokea sitä vanhemman ja lapsen välistä kiintymystä. Suhteeni kaksosiin on ihana ja lämmin, jostain syystä esikoiseni ei vain nyt välitä minusta. Kirjoittakaa näkemyksistänne ja kokemuksistanne, sillä asia todella ahdistaa minua.