Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja paskaa:No mun mielestä tuossa ei ainakaan lapsen etu toteudu kun itsekkin tiedän useampiakin miehiä jotka ei halua jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Onko se sitten hyvä juttu jos nämä lapset joutuisivat menemään tarhaan aikaisemmin tai 3kk ku äiti ei saa olla kotona niitä hoitamassa. Kyllä vanhempien pitäisi saada pättää itse miten lapsensa hoitaa.
Minusta on yhä surullista että löytyy miehiä jotka eivät halua olla lastensa kanssa kotona. Joskus mietin miksi ihmeessä he sitten lapsia edes haluavat jos eivät edes 2kk aikaa ole valmiita näille antamaan.
Samaa mieltä mäkin olen. Varmasti nykyistä useampi mies jäisi, jos kaverikin, työkaverikin ja pomokin olisi jäänyt isyyskuukausia viettämään kotiin. Eli että se olisi ihan normaali tapa toimia vanhempana, isänä. Se olisi myös vanhemmuuden kulujen tasaamiseen pieni kädenojennus.
Tämä tulee muuttumaan, sanokaa mun sanoneenIhan samalla tavalla kuin miehen mukanaolo synnytyksessä. Ennen ihan Kauhistus, nykyään ihan normaali juttu, josta äijät heittää läppää keskenäänkin..
tuo on kanssa vertauksena tullut joskus aiemmin mieleen että meilläpäin isyysvapaisiin suhtaudutaan samalla tyylillä kuin miehen synnytykseen osallistumiseen. Ei kaikki niitä pidä eikä varmaan ksokaan tule pitämäänkin, mutta normaalikäytäntö on että isyyslomille jäädään. Ja jos et jää niin saat selitellä vähän samaan tyyliin kuin mies joka ei osallistu synnytykseen.