Isänpäivälahjan ostaminen miesystävälle, vaikka ei ole edes lapseni isä ja emme asu yhdessä. Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pinja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pinja"

Vieras
Olisi siis kiva ostaa jotain miesystävälle, sillä onhan hän isä joka tapauksessa. Varmasti saa lapseltaan päiväkodissa tehdyn kortin ja jos ovat päiväkodissa askarrellut jonkun lahjan tms.
Itse näen asian niin, että mun tietenkin kuuluu huomioida miestä ja teen sen mielelläni.
Mutta mietiskelin, että toisaalta jonkun mielestä lahjan ostaminen voisi olla lähinnä friikkiä.

Mitä mieltä?

Minusta vähän outoa. Tietysti tässäkin on varmasti paikkakuntaisia eroja, vähän niin kuin nimipäivien viettämisessä tai viettämättömyydessä. ITse olen huomannut, että meillä päin ei toivotella hyviä äitienpäiviä muille kuin omalle äidille tai mummoille, noin esimerkkinä.
Kyllä silti itse varmaan tuossa tapauksessa jotenkin huomioisin, leipoisin jotain viemistä miehelle jos lapsi on menossa isälleen sunnuntaina tai jotain.

Kuulistaa kyllä oudolta/ tyhmältä minun korvaani. Tosin meillä on tapana askarrella yhdessä lapsen kanssa isänpäivänä ja äitienpäivänä ikinä ei siis olla ostettu mitään lahjaa vaan kortti tai joku muu askartelu on riittänyt. Muutenkin kertyy "lahjanosto päiviä" vuoteen ihan liikaa.

No ei nyt välttämättä mitään lahjaa, mutta käykää vaikka yhdessä kahvilassa "paremmalla pullalla" tai jossain syömässä.

Lahjan ymmärtäisi sitten jos teillä olisi yhteisiä lapsia.

Itse kokisin erikoiseksi. Jos joskus asutte yhdessä, ehkä sitten voisi ajatella hänen olevan myös sinun perheessäsi isä. Odotatko vastaavasti äitienpäivänä häneltä lahjaa/huomionosoituksi vai tuntuisiko oudolta?

Nyt kun luin aloituksen uudestaan niin miesystäväsi ei edes ole sinun lapsesi isä biologisesti tai ette edes asu yhdessä jolloin miesystävästä tulisi tällätavalla lapsesi isä?
Ymmärsinkö oikein?

[QUOTE="Edda";30407208]Nyt kun luin aloituksen uudestaan niin miesystäväsi ei edes ole sinun lapsesi isä biologisesti tai ette edes asu yhdessä jolloin miesystävästä tulisi tällätavalla lapsesi isä?
Ymmärsinkö oikein?[/QUOTE]

Ei ole ap.n lapsen isä. Mutta tällä miehellä on lapsi jonkun muun kanssa. Eivät asu yhdessä ap.n kanssa.

Ei vielä asuta yhdessä, eikä ole yhteisiä lapsia.
Mies toi mulle äitienpäivänä kukan, mutta en tiedä edes muistaako asiaa.

Mä olen tottunut taas siihen, että lahjoja ostellaan. Mä siis haluaisin ostaa miehelle jotain kivaa isänpäivän kunniaksia ja tekisin sen mielelläni. En siis Rolexia, vaan esim. suklaata ja jotain bossin tuoksua vaikkapa. Noin esimerkiksi, en tarkoita että juuri nuo, mutta tuon tyylistä.

Isänivänä kuulemma juhlitaan kaikkia isiä, ei pelkästään sitä omaa isää. Eli sinänsä ihan ok.

Kuinka kauan olette olleet yhdessä ja mikä on miesystäväsi rooli oman lapsesi elämässä? Jos olette olleet pidempään yhdessä ja "isäpuoli" on luottoaikuinen lapsesi elämässä niin lahja voisi olla enemmän lapseltasi isäpuolelle. Jos heille ei ole vielä suhdetta muodostunut niin lahja olisi varmaan enemmän sinulta. Näin arvostuksena ja kunnioituksena siitä isyydestä mitä hän tarjoaa omalle lapselleen ja kiitoksena että olette saaneet hänet teidän perheeseen isäpuolen roolia hoitamaan.

Vaihtoehtona lahjalle olisi juuri ravintolaan syömään meno tai joku elämysjuttu mistä mies tykkää.

Olen itse isänpäivänä töissä, joten en näe miestäni sunnuntaina. Lauantaina ollaan yhdessä päivä. Antaisin lahjan siis lauantaina.
Lahjan idea olisi nimenomaan se, että isänpäivänä juhlitaan kaikkia isiä ja haluaisin osoittaa huomioita miehelleni. Lahja olisi enemmän siis minulta, koska lapseeni olen alkanut tutustuttaa miestä vasta lähiaikoina, vaikka yhdessä olemme olleet vähän yli vuoden.

Eikä kukaan oikein koskaan huomioi miestäni mitenkään, vaikka olisi synttärit, joulu tms. Mä myös haluan siksi huomioida, että häntäkin joku joskus ottaa huomioon. Vähän huonosti selitin asian, mutta ehkä pointti tuli selville :)

Miesystäväsi saattaa ensimmäisenä epäillä, että sinä olet raskaana. Tai vähintään haluaisit yhteisen lapsen pian. Vähän erikoiselta siis minusta kuulostaa, keksi ennemmin joku muu syy lahjomiselle, jos sitä haluat jo ennen joulua harrastaa.

Mä en oikein ymmärrä mikä monilla on lahjaa vastaan. Jos lähdetään parisuhteeseen tilanteessa missä toinen on jo valmiiksi isä ja toinen äiti niin onhan se kiva jos arvostetaan toisen vanhemmuutta jo valmiiksi. Se voisi olla jo outoa jos miehellä ei olisi lasta ennestään ja olisi vasta tutustumassa ap:n lapseen, mutta nythän mies on isä.

No miehet ei kuulkaas ajattele asiaa noin syvällisesti. Jos mulla olisi naisystävä ja tämä ostaisi lahjan mulle isänpäivänä, niin se olisi hieno ele. Ajattelisin siis, että arvostaa mua myös isänä ja haluaa juhlia koska on isänpäivä.