isäni on kuollut jo 24v sitten. ja ihmettelen kuinka vaikeaa isäni puolen sukulaisten on pitää minuun yhteyttä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä te luette liikaa tähän juttuun. Jotkut on vaan huonoja pitämään yhteyttä. Sukulaisesi voivat olla aidosti iloisia kun kuulevat sinusta, mutta ihmisillä on omat elämänsä, rutiininsaja tapansa, ja useimmat ovat yhteyksissä vaan tiettyyn piiriin ympärillään. Joku, vaikkakin sukulainen, jos on hieman kauempana, voi vain siinä jäädä vähemmälle huomiolle, ihan ilman mitään sen kummempaa. Se on välillä kurjaa, mutta en ottaisi siitä nokkiini. :)

Taustalla voi olla monenlaisia seikkoja. Onko äitisi pitänyt yhteyttä isäsi sukulaisiin hänen kuolemansa jälkeen? Voi olla aika yllättävää, että "uusi-vanha" sukulainen jostain ponnahtaa esiin puolen vuosisadan jälkeen, varsinkin jos äitisi ei ole pitänyt yhteyttä. Silloin on kiusallista uudestaan ottaa uusi suvun jäsen mukaan tuosta vain ja yhteydenpito voi olla vähintäänkin kankeaa.

Tottakai hylly on sinulle tärkeä, koska se on sinun kuolleen isäsi tekemä ja vieläpä jos sinulle ei paljon muita asioita hänestä ole muistona.

Voisiko täti tarkoittaa, että saat hyllyn hänen kuolemansa jälkeen? Tai sitten hän on vain huono saamaan asioita aikaiseksi. Lupaa, mutta aina unohtaa tai ei saa muutoin aikaiseksi toimittaa hyllyä sinulle.

Varsinkin jos on masennusta tai luonteessa arkuutta tai ujoutta, voi yhteyden pitäminen ja asioiden hoitaminen olla joskus kovin vaikeaa.

ei tarkoittanut minun saavan sitä kuolemansa jälkeen. sanoi että se on hällä varastossa ja etsii sen sieltä heti kun tulen hakee.

meni puoli vuotta ja odotin hänen ottavan yhteyttä asian suhteen. ei ottanut. kun sain hänbet kiinni, kertoi että hylly on edelleen varastossa ja etsii sen heti kun ollaan tulossa. eli kuten ap viestissä sanoin, kaikki yhteydenpito on minusta kiinni.

Ehkä he jollain tavalla pitävät sinua "vieraana" jos ette ole olleet tekemisissä. Eivät uskalla lähestyä vaan odottavat yhteydenpidon tulevan sinun puolelta.

juu, tälle se tuntuu. ja ymmärrän sen sinällään. mutta kuitenkaan en. mummoni on ollut yhteydessä äitiini kaikkien näiden vuosien ajan. aina kysellyt meidän kuulumiset jne. mutta eivät soita minullepäin. ehkä siinä tosiaan on taustalla ettei vaan osata pitää itse yhteyttä ja odottaa minulta yhteyden pitoa.

[QUOTE="vieras";22475436]Taustalla voi olla monenlaisia seikkoja. Onko äitisi pitänyt yhteyttä isäsi sukulaisiin hänen kuolemansa jälkeen? Voi olla aika yllättävää, että "uusi-vanha" sukulainen jostain ponnahtaa esiin puolen vuosisadan jälkeen, varsinkin jos äitisi ei ole pitänyt yhteyttä. Silloin on kiusallista uudestaan ottaa uusi suvun jäsen mukaan tuosta vain ja yhteydenpito voi olla vähintäänkin kankeaa.[/QUOTE]

ovat pitäneet yhteyttä.

niin että tää täti saa kertoa mulle kys hyllystä, kertoa että on säästänyt sitä nimenomaan mulle. sitten kuitenkaan ei vastaa mulle.

juu juu. toki mun pitää ymmärtää vaan ja antaa asian olla.

toki en voi asialle mitään, mutta ihmetyttää nää vastaukset joiss musta tehdään se vaikea osapuoli. :(

Yhteistyössä