isän oikeus kieltäytyä isyydestä jos nainenkin saa päättää synnyttääkö vai ei

Mielestäni nainen, joka päättää lapsen teosta yksin, ei saisi vetää miestäkään mukaan. Ja itselleni jos mies kerran sanoo, että ei aijo hommassa olla, niin sitten se muuten ei ole, vaikka miten myöhemmin haluaisi. Vanhemmuudella ei sovi leikkiä -ketään ei saa pakottaa ja jos kerran pesee kädet siitä hommasta, sitten pysyköön poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja puurolautanen:
Ahaa, ja mies siis saa aiheuttaa naiselle tuskaa tämän perusteella??

Tässä asiassa ei oikein tasa-arvosta voi puhua ennen kuin miehetkin pystyvät synnyttämään. Synnyttäminen nyt kuitenkin onnistuu vain naisilta, joten siinä mielessä lopullinen päätösvalta pitäisi myös pysyä naisilla. Koska nainen voi pahimmassa tapauksessa jopa kuolla miehen vaatimuksen takia. Se olisi kyllä aika ihanteellinen tilanne, että jos mies ei halua lasta, hänen ei siihen tarvitsisi sitoutuakaan, mutta mitenkä tuo onnistuis...
Suomen laki takaa sen, että kun mies on vehkeensä vetänyt naisesta ulos, sen jälkeen valta on yksin naisella seuraavat 18 vuotta ja 9 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja puurolautanen:
Ahaa, ja mies siis saa aiheuttaa naiselle tuskaa tämän perusteella??

Tässä asiassa ei oikein tasa-arvosta voi puhua ennen kuin miehetkin pystyvät synnyttämään. Synnyttäminen nyt kuitenkin onnistuu vain naisilta, joten siinä mielessä lopullinen päätösvalta pitäisi myös pysyä naisilla. Koska nainen voi pahimmassa tapauksessa jopa kuolla miehen vaatimuksen takia. Se olisi kyllä aika ihanteellinen tilanne, että jos mies ei halua lasta, hänen ei siihen tarvitsisi sitoutuakaan, mutta mitenkä tuo onnistuis...
Suomen laki takaa sen, että kun mies on vehkeensä vetänyt naisesta ulos, sen jälkeen valta on yksin naisella seuraavat 18 vuotta ja 9 kk.
näin se menee jos mies ei halua isäksi! Sen jälkeen oli tunnustanut tai ei voi olla tapaamatta lastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
mutta nyt lähden mieheni viereen, ilman kumeja.... mutta luultavasti vain nukkumaan,mutta mistä tietää, ei suunnitella valmiiksi... :wave:

No toivottavasti teillä niitä kortonkeja yöpöydän laatikossa jos olet vielä hedelmällinen ettei vaan käy vahinko. Ja muistat sitten tehdä abortin jos käy, eikä mies halua enää lapsia :saint:

mutta nyt lähden mieheni viereen, ilman kumeja.... mutta luultavasti vain nukkumaan,mutta mistä tietää, ei suunnitella valmiiksi... :wave:

No toivottavasti teillä niitä kortonkeja yöpöydän laatikossa jos olet vielä hedelmällinen ettei vaan käy vahinko. Ja muistat sitten tehdä abortin jos käy, eikä mies halua enää lapsia :saint:

En millään ehdi ketjua kahlata läpi, mutta sanon vain tämän: Minusta vanhemmuuden tulee aina pohjautua vapaaehtoisuuteen, eli molempien osapuolien tulee haluta sitä jälkeläistä. Mitä tulee vastuuseen esim. lapsen elatuksesta, niin minusta on jotenkin kolkkoa, että esim. mies, joka "siittää vastoin parempaa tietoaan ja tahtoaan" lapsen, saa kyllä ison materiaalisenkin taakan, jos hänet siihen tavallaan vastoin tahtoaan velvoitetaan. Ja mitä tulee niihin "sikiämisiin", mitkä voivat tapahtua ehkäisystä huolimatta, niin silloin pitää myös molempien osapuolten tahtoa kunnioittaa, eli ei väkisin isäksi. Eihän kuitenkaan kauhean moni nainen ole niin hedelmällistä sorttia, että pamahtaa "paksuksi" ihan väenvängällä, jos ehkäisy todella ON HYVIN hoidettu. Onhan se mahdollisuus olemassa, mutta on se aika pieni. Ja selibaatti niillä niin hyvin sikiävillä on PERIN HYVÄ keino, ja toimiva.

En itse suostuisi väkisin isäksi, jos mulla munat olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
[
Siis kertoi minkä? Olen nyt ihan pihalla. Muistaakseni sinäkään et kannattanut sitä, että joku muu saisi päättää, tekeekö nainen abortin vai ei? Ei se raha tässä ole tärkeintä vaan vastuunkanto! Miestä ei voi pakottaa kasvattamaan/rakastamaan lasta, onneksi kunnon miehet/isät haluavat tutustua lapseensa, kaikki eivät kuitenkaan tätä vastuuta kanna. Jos ei edes halua tutustua omaan lapseensa niin lapsen osittain elättäminen on vähintä mitä "isä" voi sen jälkeen tehdä.

Mutta jos nainen tekee lapsen vain itselleen, on turha vinkua elatuksien perään...

Mä olen sun kanssa niiiiin samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Oon samaa mieltä yhden aiemman kirjoittajan kanssa, että mies muistakoon sen kondomin käytön ettei tarvitse katua jälkeen päin..... :whistle:

entäs jos nainen sanoo että korstua ei tarvi kun syö pillereitä mutta ei muistakaan jatkossa kertoa syökö vielä

Se taas on miehen valinta olla laittamatta sitä kortsua. Kuten on jo sanottu, jos mies ei lapsia halua hänkin voi sitä ehkäistä (vaikka mikään ehkäisy ei ole sata prosenttista).
Samalla tavoin kuin naisen vastuulla vaatia kortsu, ettei saisi aidsia. Ei puolison tarvitse kertoa panneensa paljaalla lomamatkallaan, eikä se ole hänen vikansa jos nainen saa tartunnan. Kyllä se nyt pitää vakisuhteessa olettaa, että toinen pettää vaikka aihetta ei olisi. Tämä vain rinnastuksena, jotta joku huomaisi ajatustensa järjettömyyden.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Oon samaa mieltä yhden aiemman kirjoittajan kanssa, että mies muistakoon sen kondomin käytön ettei tarvitse katua jälkeen päin..... :whistle:

entäs jos nainen sanoo että korstua ei tarvi kun syö pillereitä mutta ei muistakaan jatkossa kertoa syökö vielä

Miks sä jankkaat?
Eikö tässä ole jo tehty selväksi että aina ja joka paikassa kaikissa tapauksissa käytetään kondoomia?

ei ole meillä käytetty siitä lähtien kun miehen kanssa päätettiin lapsentekopuuhiin alkaa. nimittäin muut keinot oli lasten välillä käytössä.
Jos molemmat on uskollisia ja yhdessä ollaan kaksinumeroinen luku niin ei kyllä jaksaisi kumiukkojen kanssa leikkiä, kun en koe sitä mielekkäänä esileikkinä.
mutta lapsi "lasten välissä" ei katastrofi olisi ollutkaan. Mutta oikeasti meillä luotetaan toisiimme

Tosiasiassa sä voit puhua vain omasta puolestasi, et miehen. Sinä voit olla uskollinen mutta miehesi on saattanut käydä vieraissa ja toivottavasti on niitä kumiukkoja käyttänyt. Kukaan ei koskaan voi vannoa toisen puolesta asioita todeksi vaikka niin haluaisikin. En epäile etteikö miehesi olisi uskollinen mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Olet kyllä sinänsä oikeassa, mutta oikeasti tulisi kyllä vainoharhaiseksi ja hulluksi jos ei voisi luottaa mieheensä varauksetta. Niin pitkään kuin toisin todistetaan. Naurettava ajatus että hilluttaisiin miehen kanssa ehkäisyrenkaan JA KUMIUKON kanssa silloin kun lasta ei haluta.... Oikeasti ne kortsut on niiiin perseestä, ja se joka väittää että yhtä hyvälle tuntuu kuin paljaalla vedellä, niin ei ole sitten nussinut ilman sitö kumiukkoa....

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
[
Siis kertoi minkä? Olen nyt ihan pihalla. Muistaakseni sinäkään et kannattanut sitä, että joku muu saisi päättää, tekeekö nainen abortin vai ei? Ei se raha tässä ole tärkeintä vaan vastuunkanto! Miestä ei voi pakottaa kasvattamaan/rakastamaan lasta, onneksi kunnon miehet/isät haluavat tutustua lapseensa, kaikki eivät kuitenkaan tätä vastuuta kanna. Jos ei edes halua tutustua omaan lapseensa niin lapsen osittain elättäminen on vähintä mitä "isä" voi sen jälkeen tehdä.

Mutta jos nainen tekee lapsen vain itselleen, on turha vinkua elatuksien perään...

Mä olen sun kanssa niiiiin samaa mieltä.

Samaa mieltä. Jos nainen ei halua ottaa riskiä raskaudesta, niin vaatikoon kondomin. Kyllä miehen tulisi pystyä sanoutumaan irti raskaudesta sinä aikana kun abortti on mahdollista. Ja tietysti vaikka pari viikkoa siitä, kun on saanut tietää, jos toinen pihtaa tarkoituksella tietoa aborttiajan yli. Näin naisen ei olisi pakko tehdä aborttia, eikä miehen olisi pakko tulla isäksi. Kaikki muu on oman edun tavoittelua eikä tasa-arvoista.

Mielestäni noille salaa tarkoituksella raskaaksi tulleille pitäisi olla mahdollista langettaa petostuomio. Todistaminen on täysin rinnastettavissa raiskaustapauksiin. On tämä silti pienempi epäkohta kuin maailmalla se, että mies voi välttää raiskaussyytteen ottamalla naisen vaimokseen. Suomessa asiat alkavat olla aika hyvin, tosin pieniä ylilyöntejä on tapahtunut miesten tappioksi. Tämä pohjautuu siihen, että on nähty naisen olevan suojelusta tarvitseva heikompi osapuoli (vrt yritys vs. kuluttaja). Nyt nainen on vähintään yhtä vahva miehen kanssa, joten voimme vaatia aidosti tasavertaista asemaa molemmille sukupuolille.

Uskomatonta että mielipide-erot voi saada taas kerran aikaan tälläisen mollausketjun :o

Mun mielestä miehellä pitäisi olla oikeus valita haluaako osallistua lapsen elämään millään lailla jos lapsi on saanut alkunsa niin että nainen on tahallaan hankkiutunut raskaaksi.

Molemmilla tulee olla yhtälainen oikeus valita haluaako vanhemmaksi, missä vaiheessa ja kenen kanssa.

Ei taida olla yhtään tapausta, että pari olisi eronnut ennen syntymää ja lapsen saannin jälkeen kiistatilanteessa isä olisi saanut lapset. Periaatteessa molemmilla tulisi olla yhtäläinen oikeus saada lapsi synnytyksen jälkeen. Tästä näkee sen, että olemme vielä kaukana tasa-arvosta.

ei ole eikä ole ollut seurustelumme alkumetrien jälkeen. kun voi toiseen luottaa täysin niin niitä ei ole taudintorjuntaankaan tarvittu. ja naurettavaa olisi ollut kierukan kanssa niitä käyttää. Ja voikos kortsu hajoja kierukan lankoihin?
ja lapset tähän perheeseen on hankittu "yhteisellä päätöksellä" ja olisi saanut vielä iltatähdelle pikkusisko tai veli tulla mutta ei tullut.
Ja minä en avuksessani puhunut abortista jos mies ei halua isäksi, vaan puhuin siitä että isä voisi "abortoida itsensä" ulos lapsen ja äidin elämästä tai esitin kysymyksen voisiko? Ne oli vallan muut jotka puhui isän vaatimuksesta tapahtuvasta abortista

Isällä on oikeus olla osallistumatta siittämänsä lapsen elämään, samoin kuin äidilläkin. Sen sijaan abortista päättää mielestäni vain nainen, joka lasta kantaa. Tämä koskee myös alaikäisiä raskaana olevia naisia.

Minä en kyllä ajattele hyvällä miehiä, jotka häippäsevät oman lapsensa elämästä, vaikka lapsi olisikin syntynyt esim. ehkäisyn pettämisen tuloksena :/

Ehkäisyn pettäminen on eri asia kuin tietoinen huijaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kyllä ajattele hyvällä miehiä, jotka häippäsevät oman lapsensa elämästä, vaikka lapsi olisikin syntynyt esim. ehkäisyn pettämisen tuloksena :/

Niin on, mutta moni oli sitäkin mieltä, että miehellä on aina oikeus häippästä lapsen elämästä, kun ei isäksi halua, oli lapsi saanut alkunsa miten vaan. Mutta vaikka nainen olisikin huijannut miestä niin kyllä kunnollinen mies haluaisi siitä huolimatta omaan lapseensa tutustua, vaikka tämän naisen kanssa menisikin poikki. Se lapsi olisi silti sen miehen lapsi ja jo syntynyt tänne, halusi isä sitä tai ei :/

Niin on, mutta moni oli sitäkin mieltä, että miehellä on aina oikeus häippästä lapsen elämästä, kun ei isäksi halua, oli lapsi saanut alkunsa miten vaan. Mutta vaikka nainen olisikin huijannut miestä niin kyllä kunnollinen mies haluaisi siitä huolimatta omaan lapseensa tutustua, vaikka tämän naisen kanssa menisikin poikki. Se lapsi olisi silti sen miehen lapsi ja jo syntynyt tänne, halusi isä sitä tai ei :/

Niin ja mistä ihmeestä voidaan muka saada selville, pettikö ehkäisy, vai juonitteliko nainen? Totuus on se, ettei naiselle jää tilaisuutta juonia, kun mies pitää hodet jalassa.

Noin puhuu nuori nainen jolla ei ole aikuisten elävästä elämästä mitää hajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:

Noin puhuu nuori nainen jolla ei ole aikuisten elävästä elämästä mitää hajua.

Miten niin? Samaa mieltä olen minäkin ja tiedän kyllä ihan aikuisten elämästä.

Patarouva, minä ajattelenkin asiassa myös lapsen parasta enkä vain keinoa, miten saataisiin kostettua naisille. Tuntuu, että tässä ketjussa on tehty nainen syntipukiksi kaikkeen :o

Patarouva, minä ajattelenkin asiassa myös lapsen parasta enkä vain keinoa, miten saataisiin kostettua naisille. Tuntuu, että tässä ketjussa on tehty nainen syntipukiksi kaikkeen :o
Nainen osaa tarvittaessa pyörittää miestä 24/7 ja aina mies on se joka häviää.
Lapsella on yleensä hyvät tukiverkot, mutta miehellä niitä ei ole, ja nyt puhun kokemuksesta.

Jos isä ei halua olla tekemisissä lapsen kanssa, koska ei ole lasta halunnut, on asia jota pitää kunnioittaa (puhun siis näistä huijaustilnteista ja yhden yön tapauksista). Kuten naisen päätöstä päättää omasta ruumiistaan!
Nainen haluaa lapsen mutta ei miestä ja kuitenkin miehen maksamaan lapsen elatusmaksut. Ei ole reilua ei todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Niin ja mistä ihmeestä voidaan muka saada selville, pettikö ehkäisy, vai juonitteliko nainen? Totuus on se, ettei naiselle jää tilaisuutta juonia, kun mies pitää hodet jalassa.

no ei tasan niin mistään siks tää keskustelu onkin niin hassu.

Yhteistyössä