isän ja lapsen tapaamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisa ihmemaassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisa ihmemaassa

Vieras
Eli tilanne tämä, erosta 5kk, isä tavannut lapsensa kerran lyhyesti pk joulujuhlassa! Vkonloppu tms tapaamisia ei ole, isä ei ole halunnut ja mitään sopimusta lapsen tapaamisesta ei myöskään ole! Nyt isä aikoo alkaa tapaamaan lastansa päiväkodissa, koska olen kieltäytyny antamasta lasta vkonlopuksi heti suoralta kädeltä pitkän ajan jälkeen(lapsi alle 2v)! Minua vaivaa, että isä soittelee päiväkotiin minun selän takana ja mahd.käy siellä tapaamassa lastaan! Ei kait muutkaan isät lasta sään.tapaa tarhassa, etenkään kun en ole lasta kiletänyt tapaamasta(kysymys vain siitä ettei heti kokonaista vkonloppua näin pitkän tapaamattomuuden jälkeen koska lapsi varm.unohtanut isänsä)! Kuulostaako oudolta? Päiväkodista eivät halua kertoa jos isä käy tai soittaa ja mistä puhuvat? Meillä on yhteishuolt.joten en voi isää kieltääkkään, mutta silti tilanne vaivaa?

Eikö se ole hyvä että isä käy tapaamassa lastaan? Eihän pk henkilökunnan tarvitse kertoa mistä puhuvat, miksi edes haluaisit tietää.Sit kun lapsi menee isälleen joskus myöhemmin kotiin hoitoon niin aiotko kysellä mitä puhuvat ym.?

Sehän on isän ja päiväkodin välinen asia mitä he puhuvat keskenään ja tapaamiset valvottuja niin kaikki ok.

Itselläni sellainen tilanne, ettei isä ole nähnyt lastaan kohta puoleen vuoteen. Lapsi on puolivuotias. Halusin kovasti että tapaisivat, mutta isän "ailahtelujen" takia ehdotin valvottuja tapaamisia aluksi. Isä katkaisi tämän jälkeen kaikki välit, ei siis sopinut hänelle.
Minusta tuo pk-tapaaminen kuullostaa ihan hyvältä. Siellä sentään olisi muitakin paikalla, eivätkä varmasti antaisi mitään pahaa ainakaan tapahtua lapselle. Kurjempaa olisi selittää lapselle sitten isompana että miksei isä ole nähnyt lasta :( kuitenkin varmaan haluat että oppii isänsäkin tuntemaan, oli sitten omat mielipiteesi henkilöstä mitä vain. Ehkä sitten myöhemmin voisitte keksiä jotain muutakin.
Tsemppiä... sori jos meni sekavaksi sepustus.

Mun mielestä päiväkodin kyllä kuuluu kertoa sinulle lapsenne asioista.
On todella outoa tuo tapaaminen päiväkodissa.
Lastenvalvojalla voi sopia valvotuista tapaamisista jossakin muualla, ensialkuun, kuten teillä nyt leinee tarvetta.
Soita sinne lastenvalvojalle ja pyydä neuvoja, tehkää ne tapaamis sopimukset. -Onhan elarisoppari jo tehty?

Mä en vaan voi ymmärtää ihmistä, joka ei halua pitää säännöllistä yhteyttä lapseensa :( . Ehkäpä teidän pitäisi tehdä oikeasti jonkinlainen tapaamissopimus? En mäkään nyt heti antaisi viikonlopuksi, kun on niin pitkä väli. Mutta tehkää oikeasti sopimus ja noudattakaa sitä. Ja musta on outoa, että isä käy lastaan tapaamassa päiväkodissa, kun voisi tehdä sen kotonaankin.

Oletko ehdottanut isälle, että voisi näin ensialkuun tavata lasta ihan hänen omassa kotonaankin muutaman tunnin pätkissä, ei tarvitsisi tarhassa tapailla? Kai se olisi hänestäkin mukavampaa?

Onhan se hyvä, että isä haluaa edes jotenkin tavata lastaan ja ei minua kiin.mitä puhuu pk henk.kunnan kans, mutta kun tiedän, että puhuu valheellista tietoa minusta ja tilanteesta ylipäänsä(se harmittaa)! Esim.en todella tajua pk tapaam.paitsi kun mies haluaa sivaltaa sillä minua, esittää että en anna tavata lasta ja hän kun niin kovin tahtois, mutta teen siitä hankalaa! Hän haluaa tehdä tapaamisista suuren nron, että niitä ei voi hoitaa kuten fiksut ihmiset!

Alkuperäinen kirjoittaja liisa ihmemaassa:
Onhan se hyvä, että isä haluaa edes jotenkin tavata lastaan ja ei minua kiin.mitä puhuu pk henk.kunnan kans, mutta kun tiedän, että puhuu valheellista tietoa minusta ja tilanteesta ylipäänsä(se harmittaa)! Esim.en todella tajua pk tapaam.paitsi kun mies haluaa sivaltaa sillä minua, esittää että en anna tavata lasta ja hän kun niin kovin tahtois, mutta teen siitä hankalaa! Hän haluaa tehdä tapaamisista suuren nron, että niitä ei voi hoitaa kuten fiksut ihmiset!

No lastenvalvojalla ja muulla jos vaadit valvotut tapaamiset isällä on oikeus avautua valvovalle viranomaiselle ja se on heidän välinen juttu . Puhuthan säkin isästä heille ja se on taas teidän välinen juttu.

Soita lastenvalvojalle, et saatte tapaamissopimuksen tehtyä. Minusta tuollainen päiväkodissa tapaamien on tosi outoa. Ja mulle tulee mieleen, et mitä on mahtanu siellä avautua jos ne päikkärin ihmiset on noin vältteleviä asian suhteen. Et onko mahdollisesti kertonu jotaki satuja siitä miten sinä et anna tavata lasta tms. ja siis ihan oikeesti tosi erikoista et kävis omaa lastaan tapaamassa päiväkodissa :o

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Soita lastenvalvojalle, et saatte tapaamissopimuksen tehtyä. Minusta tuollainen päiväkodissa tapaamien on tosi outoa. Ja mulle tulee mieleen, et mitä on mahtanu siellä avautua jos ne päikkärin ihmiset on noin vältteleviä asian suhteen. Et onko mahdollisesti kertonu jotaki satuja siitä miten sinä et anna tavata lasta tms. ja siis ihan oikeesti tosi erikoista et kävis omaa lastaan tapaamassa päiväkodissa :o

Musta siinä ei ole mitään erikoista jos ei saa lasta muuten tavat. Päiväkodin henkilökunta toimii esim. "lapsenvälittäjinä" tapauksissa joissa vanhemmat ei halua olla tekemisissä keskenään, lapsi viedään ja haetaan päiväkodista aina sen vanhemman toimesta jolle lapsi on menossa/ tulossa.

Yhteistyössä