Isällä paljon tyttöystäviä - miten se vaikuttaa lapseen.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Little me"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Little me"

Vieras
Lapseni on isänsä luona vain 1 viikonloppu kuukaudessa, koska hänellä on alkoholin kanssa ongelmia. Isällä muuttuu naisystävät kädenkänteessä ja heillä (naisilla) on usein omia lapsia. Lapsemme tutustuu siis usiin lapsiin noin 6 kk välein, sitten niitä ei enää näy koskaan. Olen huolissani siitä mitä tämä tekee lapselleni, kun hän näkee että isällä vaihtuu usein kumppani. (nyt neljäs nainen meneillään vuoden sisällä). Ja he elävät "perhettä" sen ajan kun se kestää.

Vaikuttaako tämä lapsemme tulevaisuuteen ja miten?
Mitä voin tehdä asialle? Ja miten voin selittää lapselleni että en tiedä niistä vanhojen tyttöystävien lapsista mitään missä ne ovat nyt.

Itse olen naimisissa ja täällä Lapseni näkee että sama kumppani pysyy paikoillaan. Mutta olen silti huolissani, voiko lapseni ottaa mallia isästään myöhemmin elämässä?

Ei se hyvää tee, itse aikoinaan ollut tuo lapsi ja kyllä se vaikuttaa tänä päivänäkin jollain tavalla.. Välit isään ovat nykyään kylmän asialliset. Raastavinta oli se että usein isä ei huomioinut sitten minua kun oli uusi daami viihdytettävänä ja tunsin oloni ulkopuoliseksi/ylimääräiseksi. Se mikä tuohon auttaisi on sitten vaan iso?

Kuulostaapa tutulle. Oma isäni käyttäytyi aivan samalailla. Jossain vaiheessa en vain enää jaksanut tutustua uusiin morsmaikkuihin enkä heidän lapsiinsa. Kävin teini-ikään asti kyläilemässä enemmän tai vähemmän isäni luona (vaikka hänellä alko-ongelma olikin), mutta morsmaikut lapsineen olivat minulle kuin täysin vieraita ihmisiä, joihin en enää tulisikaan törmäämään. Nykyisin se hiukan harmittaa, kun nykyinen vaimo on ollut kuvioissa yli 10 vuotta ja heillä on yhteinen lapsi. Nainen on mukava ja "veljeni" on äärimmäisen suloinen, mutta en vain osaa suhtautua heihin muuna kuin "kertakäyttötavarana"

Yhteistyössä