isäkuukausi ja loma, pikaista apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miks nää on niin vaikeita..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miks nää on niin vaikeita..

Vieras
Hei, mitekäs tää menee.. Mies on pitämässä isäkuukauden tässä keväällä ja mun olisi tarkoitus pitää kaikki kertyneet lomat siinä samaan aikaan pois.

Pitääkö lomapäivieni mennä tasan (tai siis ei yli) tuon isäkkuukauden kanssa? Siis jos isäkk kestää 30 pv. ni voinko minä pitää max tuon 30pv. lomia?

Jos isäkk on maaliskuu ni miten ilmoitan töihin lomani pitämisen. Kun eihän mulla käytännössä mitään lomaa ole, saan vain rahan töistä. Onko merkitystä milloin työnantaja maksaa lomaplkan?

Ei Kelaa kiinnosta missä sä sillä aikaa olet. Kotihoidon tukea et isäkuukaudelta saa. Voit pitää lomaa, olla töissä tai pitää palkatonta vapaata. Eli ilmoitat töihin yksinkertaisesti, että pidät maaliskuun vuosilomaa.

Mä en kyllä yhtään ymmärrä miten sulla voi olla kertynyttä lomaa, muttei sit kuitenkaan käytännössä lomaa. Vai tarkoititko, että kotonaolo ei ole "lomaa".

Mutta siis jos pitäisin lomani (=saan rahaa) ilman että olis tuota isäkuukautta ni "häviän" päiviä hoitovapaasta jos ne menee päällekkäin, eikö se näin mene?

Multa esimerkiksi päättyy vanhempainvapaa 14.4,sen päälle pidän parin vuoden lomat eli menee kesään asti,mutta aion tietenkin hakea kotihoidontukea heti kun päiväraha päättyy.Siihen on oikeus kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa,riippumatta siitä mitä itse tekee.

[QUOTE="Riks";22923912]Ei Kelaa kiinnosta missä sä sillä aikaa olet. Kotihoidon tukea et isäkuukaudelta saa. Voit pitää lomaa, olla töissä tai pitää palkatonta vapaata. Eli ilmoitat töihin yksinkertaisesti, että pidät maaliskuun vuosilomaa.

Mä en kyllä yhtään ymmärrä miten sulla voi olla kertynyttä lomaa, muttei sit kuitenkaan käytännössä lomaa. Vai tarkoititko, että kotonaolo ei ole "lomaa".[/QUOTE]

Tarkoitin sillä ettei ole lomaa, sitä että mun itseni kannalta ei ole mitään merkitystä tuolla lomalla muuta kun se että saan rahaa töistä. Arki rullaa samaltavalla, eli ihan sama onko sitä 20 vai 30 päivä, mistä alkaa ja minne päättyy :)

Pitääkö töihin kuitenkin ilmoittaa mistä minne pidän tuon loman? Vai voinko sanoa milloin toivon saavani lomarahat?

Pitääkö töihin kuitenkin ilmoittaa mistä minne pidän tuon loman? Vai voinko sanoa milloin toivon saavani lomarahat?

Tuo varmaan riippuu vähän työnantajasta, mutta kyllä kai työnantajan pitää tietää milloin olet lomalla, sen mukaanhan se lomapalkkakin lasketaan.

Ainakin meillä töihin pitää ilmoittaa 2 kk etukäteen "muutoksista" eli esim. anoa se hoitovapaa. Itse ilmoitin lokakuun alkupuolella, että pidän osan lomista pois vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä (meillä entisiä lomia pidettävä vähintään 15 pv, loput voi jättää säästöön). Jos mies olisi pitänyt isäkuukauden, olisi päivät todennäköisesti natsattu yhteen.

Yhteistyössä