isäkuukausi ja minun loma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomaloma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomaloma

Vieras
Suunnittelin pitäväni kesäloman ku mies pitää isäkuukauden keväällä. Työnantajani on vaihtunut ollessani äitiyslomalla, mutta minä siirryin vanhana työntekijän uudelle pomolle.

Aikaisempi pomoni oli todella mukava ihminen, oli läheinen meidän muutaman työntekijän kanssa ja muistutteli pitämättömistä lomista, ehdotti missä niitä olis hyvä pitää ja muutenkin ajatteli myös työntekijoiden etua. Huolehti, ehkä vähän turhankin hyvin, koska en ole oppinut itse pitämään huolta näistä asioista.. Työskenteli myös meidän kanssa.

Nykyinen pomo ei ole läsnä työpaikalla (olen käynyt kuitenkin moikkaamassa työkavereita monia kertoja), on kylmä ja tiukka bisnesnainen, en mitenkään voisi uskoa et hän ottaisi milloinkaan puheeksi lomiani kuten edellinen -eihän hänen taida kuuluakkaan, eikö ne ole mun itse huolehdittava.. :)

Jännitän ihan hirveästi tuolle naiselle soittamista, kova jännittäjä kun muutenkin olen.. :(
Mitä kaikken mun pitää tietää kun soitan? Sen että isäkuukausi on huhtikuusssa ja haluan pitää kaikki lomani silloin?

[QUOTE="vieras";22777040]Sinun pitää nyt ensin miettiä paljonko jätät lomia sisälle jos olet jatkamassa hoitovapaalla ja paljonko olet niitä saamassa.[/QUOTE]

En jätä mitään, pidän kaikki pois. Työpaikan jatkuminen on ehkä hitusen epävarmaa, joten halua pitää kaikki pois ettei käy niin että jää rahat saamatta ku omistajakin on vaihtunut ja ehkä vaihtuu vielä kerran.. :(

Kysehän on kai lomista, jotka olisit töissä ollessasi pitänyt jo viime kesänä? Firmahan on säästänyt siinä, että ei ole joutunut maksamaan sinulle lomapalkkaa. Ei heillä ole mitään syytä suhtautua ilmoitukseesi millään muulla tavalla kuin, että okei, selvä.

Minä olen hoitanut ilmoittamisen niin, että laitoin sähköpostia sekä pomolle, että palkanlaskijalle ja laitoin siihen tarkat päivät, jotka olen lomalla, käytin sanoja "ilmoitan, että pitäisin pitämättömät lomani ajalla... ja pyysin laittamaan palkan maksuun silloin ja ilmoitin, että jatkan siitä sitten hoitovapaalla ja palaan töihin arviolta tällöin ja tällöin, mutta että vahvistan sitten pari kuukautta ennen lopullisesti. Pomo kuittasi vaan, että ok.

Ei niille oikeasti kuulu mitkään isäkuukaudet tai muut millään tavalla, ei sun niistä tarvitse mitään edes selittää.

Kysehän on kai lomista, jotka olisit töissä ollessasi pitänyt jo viime kesänä? Firmahan on säästänyt siinä, että ei ole joutunut maksamaan sinulle lomapalkkaa. Ei heillä ole mitään syytä suhtautua ilmoitukseesi millään muulla tavalla kuin, että okei, selvä.

Minä olen hoitanut ilmoittamisen niin, että laitoin sähköpostia sekä pomolle, että palkanlaskijalle ja laitoin siihen tarkat päivät, jotka olen lomalla, käytin sanoja "ilmoitan, että pitäisin pitämättömät lomani ajalla... ja pyysin laittamaan palkan maksuun silloin ja ilmoitin, että jatkan siitä sitten hoitovapaalla ja palaan töihin arviolta tällöin ja tällöin, mutta että vahvistan sitten pari kuukautta ennen lopullisesti. Pomo kuittasi vaan, että ok.

Ei niille oikeasti kuulu mitkään isäkuukaudet tai muut millään tavalla, ei sun niistä tarvitse mitään edes selittää.

Jatkoa vielä, että sen verran voit kysäistä samalla, että mikä on firman politiikka, maksetaanko sinulle nyt lomapalkan yhteydessä myös lomarahat (entiset lomaltapaluurahat) vaiko vasta sitten kun olet palaamassa töihin?

Ja jos ne jotain yrittää nikotella, että miksi pidät lomat nyt etkä sitten kun olet palaamassa, niin voit selittää, että tämä on nykyään se käytäntö, jos mies pitää isäkuukautensa. Ei sun tarvitse sitä niiltä anella mitenkään, kerrot vain miten asia on.

Yhteistyössä