Isät yleisissä lastenhoitohuoneissa, jossa myös tilat imetykselle

• Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Kiinnostunut
Piipahdettiin pari päivää sitten ostarissa, jossa lastenhoitohuoneen yhteydessä oli tilat imettämiselle. Imetykseen tarkoitetut tuolit olivat ihan vaipanvaihtoon tarkoitetun hoitotason vieressä ilman minkäänlaista näkösuojaa. Mietin, että eikö tilojen suunnittelija ole lainkaan ottanut huomioon, että mieskin VOI olla vauvan kanssa liikkeellä ja tarvita paikan vaipanvaihtoon. Jos mies menee tälläiseen tilaan vaihtamaan vaippaa, niin suhtautuvatko kaikki imettämässä olevat naiset siihen ymmärtävästi? Vai onko tosiaan tarkoitus, että mies ja vauva joutuvat tulemaan toimeen ilman vaipanvaihtoa ja hoitotilaa?

Mitä mieltä te olette? Onko teille ok, jos mies on lastenhoitohuoneessa hoitamassa vauvaansa samanaikaisesti kun siellä on imetys käynnissä? Vai oletteko sitä mieltä, että huoneet on pyhitetty VAIN äideille ja isät tulkoon toimeen ilman hoitotiloja?

Entä, onko kukaan muu törmännyt tälläiseen tilanteeseen? Vai ovatko vauvan kanssa kaksin liikkeellä olevat isät täysi mahdottomuus (siis minun miestäni lukuunottamatta :) )?

velmu
Kyllä mä imettäisin siinä vaan, ehkä vähän kääntyisin niin ettei tissit näkyis sille isälle. On se sitä kotonaan nähnyt, eikä se varmasti ketään kiinnosta silleen.

Tietysti isä saa mennä hoitamaan lastaan. Eikä se minua ainakaan häiritsisi, kunhan se vieras isä ottaisi tilanteen rauhallisesti.

Mä kyllä imetän julkisestikin (tai imetin), en viitsinyt sulkeutua mihkään hoitokopperoon, kun mukana oli myös kaksivuotias lapsi. Katsoin rauhallisen penkin jonkun viihdykkeen läheltä ja imetin, liinalla suojasin ettei mitään näy. Jos se jotakuta häiritsi niin siitä sitten vaan.

minusta ei ole mitään ongelmaa imettää lastani vaikka joku isä oman lapsensa kanssa häärääkin samassa tilassa, haloo-kyseinen mies on varmasti kiinnostuneempi omasta lapsestaan ja vieläkin varmemmin nähnyt ennenkin naisen rinnat:)
jos joku on niin häveliäs ettei voi yhtäaikaa imettää niin sitten voi aina itse valita imettämisen naisten vessassa tms.
lastenhoitohuone kun on minun mielestäni lasten hoitamista varten, oli hoitajana kumpaa sukupuolta vain...

XXS
Eiköhän ne vauvaa hoitaneet isät ole ennenkin imetystä nähneet. Ja mitä luultavimmin tulevat sinne huoneeseen vain hoitaakseen vaipanvaihdon eikä tuijottelemaan imettäviä äitejä.

Mun käsittääkseni isätkin menevät lastenhoitohuoneisiin ensi sijassa hoitamaan lapsiaan, eivät tuijottelemaan vieraiden naisten tissejä! Olisi sukupuolista syrjintää rajoitta miesten oikeutta hoitaa lapsiaan ja/tai käyttää tarkoitukseen varattua huonetta, koska siellä voi olla joku nainen imettämässä. Tulee myös mieleen, että naisella, joka kuvittelee tissejään tuijoteltavan joka käänteessä, on ongelmia itsetuntonsa tai seksuaalisuutensa kanssa. Jos ei moista voi hyväksyä, voi itse imettää muualla, suojassa katseilta.

vieras
JOs se isä on siellä vaippoja vaihtamassa, niin tuskinpa hän on kovin kiinostunut muiden imettämisistä. Suunnittelijoiden vikahan tuo on. Yleensä lastenhoitopaikat löytyvät ainoastaan naistenvessan yhteydestä, samoin potat. Mieluummin minä vien vessakammoisen isomman tytön naisten puolelle ja annan pienemmän miehen hoidettavaksi.

pikku-toukka
Henkilökohtaisesti ei haittaisi. Kaikissa lastenhoitohuoneissa misää olen käynyt, ei mitään suojaa ole niitten "imetystuolien" ympärillä. Muta onhan tuo oikeesti ikävää, jos joku isä tai äiti kokee tilanteen jotenin häpeälliseksi.

Yhteistyössä