Vauva-aikana esikoisen kanssa olin yksin, mies oli ulkomaan komennuksella. Kun palasi, hommat jaettiin aika tasan. Paljon jätkät teki ja tekee "miestenjuttuja"ihan kahestaan, käy luistelemassa, lätkämatseissa, vaihtaa autonrenkaita. Mutta tekevät myös ihan tavallisia puuhia, pelaavat lautapelejä ym.Meillä iltasadun lukee vuoroilloin isi ja äiti, tosin mies on kolmivuorotyössä toisella paikkakunnalla, että joskus äiti lukee useamman illan, mutta isi lukee kun on kotona. Esikoinen on nyt 7v. ja siis poika.
Tyttären synnyttyä,isyysloman ajan ja kun isi oli vapaalla minä imetin ja isi hoiti vaipat. Nyt kun tyttö isompi (1v.) menee esim. aamu niin, että toinen hoitaa vaipat ja toinen syöttää.Hommia tekee se joka ehtii/jaksaa. Kyllähän välillä tulee sanomista, mutta periaatteessa homma toimii.
Mies on ollut viikon pojan kanssa pojan ollessa 5v. kahdestaan ja nyt kesällä oli viikon molempien lasten kanssa, kun olin reissussa ja hyvin meni. Koti oli vähän riipin rääpin ja pyykkiä kamalat pinot ym. Mutta lapset olivat puhtaita, syötettyjä ja tyytyväisiä, mikä mielestäni tärkeintä.
Minusta on ihanaa, että mieheni haluaa olla isä ja ottaa vastuuta ja tekee ja touhuaa lasten kanssa sekä ottaa osaa kotitöihin.
-Hanna