Isäntä järjesti pojalle elämyksen

Isännän piti tänään viedä asiakkaan traktori huoltoon ja soitteli sitten et lähdettäiskö mukaan. En saanut kertoa pojalle mitään vaan haluttiin yllättää pikkumies. Poika nimittäin tykkää kuorma-autoista yli kaiken...

Kun ukko sitten tuli kotiin nii puhuttiin vaan koko ajan että kohta lähdetään kävelylle ja haetaan samalla isin lompakko autosta kun unohtui sinne. Lähdettiin sitten ulos ja "kävelylle". Pojalla oli viikon levein hymy, kun läheiseltä parkkipaikalta ilmestyi näkyviin isännän työauto, iso Sisu-kuorma-auto, jonka lavalla oli traktori.

Matka (n. 20 km suuntaansa ) meni ihan hyvin ja traktori pääsi huoltoon. Loppu illan poika sitten pölisi koko ajan tyyliin "lava alas, traktoni pois, lava ylös..." Edellisen kerran poika pääsi ison auton kyytiin kun isäntä otti hänet jäteautoon viimeisen tyhjennyksen jälkeen.

Meillä tyttö 3 vee oli kans innoissaan kun ennen pelkäsi kuorma-autoja ja yksi kerta saikin mennä mummulaan yöksi papan kyydissä kuorma-autolla 80km. Sinne unohtui pelkokin ja tunnistaa tän auton kyllä aina jos vastaan tulee =)

Isännäl toi toimen muuttuu kans jossain vaiheessa ja ilmeisesti aurahommiin joutuu talviajaksi. Saas nähdä mitä poika sitte tuumaa. Nyt oli tosiaan yhtä aurinkoa koko mies ja toisteli koko ajan et minuu ei pelota, minuu vähä jännittää. Mie jouduin istumaan makuupuolella...onneks ei tullu poliiseja vastaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Isännäl toi toimen muuttuu kans jossain vaiheessa ja ilmeisesti aurahommiin joutuu talviajaksi. Saas nähdä mitä poika sitte tuumaa. Nyt oli tosiaan yhtä aurinkoa koko mies ja toisteli koko ajan et minuu ei pelota, minuu vähä jännittää. Mie jouduin istumaan makuupuolella...onneks ei tullu poliiseja vastaan. :)
mua kyrsii jo valmiiks ku päivystys alkaa ja listan sai.... TAAS jouluna tuolla päivystys |O

Meil ei isäntä ihan tarkalleen tiedä mitä se talvikauden tekee, mut tota aurausta on väläytelty yhtenä vaihtoehtona. Hommia kuitenkin kuulemma riittää vaikka onkin paljon hiljasempaa ku muulloin.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Meil ei isäntä ihan tarkalleen tiedä mitä se talvikauden tekee, mut tota aurausta on väläytelty yhtenä vaihtoehtona. Hommia kuitenkin kuulemma riittää vaikka onkin paljon hiljasempaa ku muulloin.
hyvä juttu et on hommia =) ei muakaan muuten kyrsis mut pojun neljästä joulusta isi on ollu kotona yhen... viime joulun... eihä se koko pvä sillonkaan pois oon mut silti mua ärsyttää kun tietää et lähtö on taas.. jotenki mulla sit fiilis menee persiilleen kun tiedän et kuitenki joutuu lähtee... miten ne sateet osuuki sillo aina tänne argh |O

salla
mies auraa talvisin. täällä maalla kun ei ole "päivystystä". kaikki kunnan tietkin hoidetaan yksityisellä kalustolla. eli mies on kytiksessä marraskuun alusta maaliskuun loppuun. joka joulu ja uus vuos. mitään menoja ei voi sopia talviajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mies auraa talvisin. täällä maalla kun ei ole "päivystystä". kaikki kunnan tietkin hoidetaan yksityisellä kalustolla. eli mies on kytiksessä marraskuun alusta maaliskuun loppuun. joka joulu ja uus vuos. mitään menoja ei voi sopia talviajalle.
meillä täällä maalla on päivystys... :D

vieras
Meidän 3v. pääsi papan sisun kyytiin ja oli kanssa aivan haltioissaan. Siitä vielä sai muutaman sata metriä istua metsäkoneen ratissa papan sylissä, niin eikö parani vain. Minä otin puhelimeen videolle sen, kun ajoivat sitä metsäkonetta, niin kyseli monta päivää, että saanko katsoa sitä videota ja hartaasti aina selosti kaikille, kun tuli uusia, kuinka hän ajoi metsäkonetta.

Yhteistyössä