Isäni keiltää kutsumasta sukulaisiani häihin. :(

Oma isäni, erittäin vanhoillinen ihminen sai nyt uusimmaksi ideakseen kieltää koko sukuani tulemasta suunnitteilla oleviin häihini. :headwall: Hän on vielä niin loukkaava ja pelottava että ihmiset uskovat. Mitä tässä nyt voi tehdä? Maistraattiin vaan salaa? En tahdo kirkkohäitä jossa oma puoleni on tyhjänä... :'(
 
vieras
No mitä jos esität sen isällesi juuri noin? Että sinä kutsut täsmälleen kaikki, ja jos ei isälle kelpaa, niin vaihtoehdot on, että menette salaa maistraatissa tai sitten isä ei tule itse.
 
harmailen
Oltiin tänä vuonna häissä, joissa sulhanen oli riitautunut isänsä kanssa niin ,että tätä ei oltu sitten kutsuttu. Suku on iso, joten kai oli ajateltu, että yks perhe per sukuhaara, yleisimmin tädit ja sedät. Paitsi sitten mun yllätyksekseni minä&mies olimmekin edustamassa... ei siis "päässyt" setä, vaan serkku.
No ei ollut minun sukuni, joten ei se minua kaivellut...
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Kieltää koska kuuli mun olevan raskaana. Ja kyllä mun SUURI päivä, pelkään vaan että vieraani tottelevat isääni.
Siis sun olisi pitänyt olla neitsyt??? ei ymmärrä.
Ilmeisesti, vaikka itsekin hän meni raskaana olevan äitini kanssa aikoinaan naimisiin. Luulee etten tiedä sitä. Kaksinaismoraalia mielestäni.
OLISIKO TÄSSÄ SYY???ei halua.että teet samaa virhettä kun hän.Vakuuta isällesi ,että rakastat miestäsi katso muuttuuki ääni kellossa.
 
Joo, joskus on vain niin vaikeita ja jääräpäisiä ihmisiä. Jos se isääsi häiritsee, että olet raskaana ja menet naimisiin.. Olisiko hänen vanhoillisesta (ilmeisesti?) mielestään parempi, että synnytät ensin ja vasta sitten esim kasteen yhteydeaaä sinut vihitään? -En usko...
Sinun juhlat. jätä isä kutsumatta, ja kutsu muu suku.
Ikävä tilanne, mutta koita saada isäsi puhuttua jotenkin ympäri. Sinä tiedät mikä tuossa mättää, joten osannet vetää oikeista naruista?
 
vieras
Järjestäkää pienet häät! Siis joku 30 vierasta, ja nekin YSTÄVIÄ, eikä yhtään pakkosukulaista. Kutsu äitisi jos tahdot ja jätä muut ilman, jos kerran ei kelpaa.

Tai sitten mene maistraatissa, tai jos haluat kirkossa, niin kyllä ne vihkii vaikkei ole vieraita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Kieltää koska kuuli mun olevan raskaana. Ja kyllä mun SUURI päivä, pelkään vaan että vieraani tottelevat isääni.
Siis sun olisi pitänyt olla neitsyt??? ei ymmärrä.
Ilmeisesti, vaikka itsekin hän meni raskaana olevan äitini kanssa aikoinaan naimisiin. Luulee etten tiedä sitä. Kaksinaismoraalia mielestäni.
OLISIKO TÄSSÄ SYY???ei halua.että teet samaa virhettä kun hän.Vakuuta isällesi ,että rakastat miestäsi katso muuttuuki ääni kellossa.
Täytyy kokeilla. Ilmeisesti hän myös luulee joutuvansa maksamaan jotain tms. vaikkei joudukaan. Olen kyllä sanonut sen hänelle. Hänelle tämä on nyt häpean asia kun lapsi on jo tuloillaan (vaikkei vielä näykään).

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Järjestäkää pienet häät! Siis joku 30 vierasta, ja nekin YSTÄVIÄ, eikä yhtään pakkosukulaista. Kutsu äitisi jos tahdot ja jätä muut ilman, jos kerran ei kelpaa.

Tai sitten mene maistraatissa, tai jos haluat kirkossa, niin kyllä ne vihkii vaikkei ole vieraita.
Toi ensimmäinen idea on varmaankin se mikä tulee toteutumaan järjen puitteissa. Niin olin ajatellut jo etukäteen mutta tahdoin silti sukuakin mukaan, ehkä vain lähimmät. Nyt ei niitäkään saisi sitten kuulemma tulla.

 

Yhteistyössä