Isän ja äidin erillaiset nukutustavat.

too
Tyttö 1v3kk meni aikasemmin tosi helposti nukkumaan,sen kun vaan laitto sänkyyn iltarutiinien jälkeen,pian nukahti ihan itsekseen.Omatoimisesti sitten otti ja lopetti tutin syönnin niin menikin sitten nukkumaan meno vaikeammaksi,itkua ja pyörimistä sekä ylösnousemista kestää n.30min...

Mietin tässä että meneekö lapsi nyt "sekasin" meidän vanhenpien erillaisista tavoista? Minä annan tytön rauhoittua rauhassa,jos itku kiihtyy käyn pikaisesti tietysti silittelemässä ja sanomassa "nyt nukutaan"vaikka monta kertaa,sitten poistun. Isänsä kun on paikalla menee hän heti pikku käninästä ja silittelee niin että nukahtaa...
Pelkään että tuo alkaa taas vaatimaan sängynlaidalla roikkumista,siihen en enään jaksaisi alkaa,sitä kun harrastettiin n.10kk ajan kaiket yöt ennen kuin sain tytön opetettua nukahtamaan itsekseen.Pelkään että mies ottaa nokkiinsa jos kiellän hänen nukutustapansa. Mitäköhän tässä nyt tekisi.
 
:headwall: Toi on just tota. Miehet tekee omin päin, ja sitten ne tekee vain silloin kun huvittaa. Roikkuvat sängyn laidalla muka nukuttavat ja sitten kun ei kiinnosta niin äitihän se joutuu roikkumaan siellä. Itse en mennyt tekemään nukutusvirheitä. En väitä että silittely ja taputtelu on pahasta, mutta jos lapsi jo syntymästä itse kuukahtaa uneen ilman itkua, niin turhaa sitä on heijata. Meillä mentiin toisen lapsen kanssa niin, että jos heijaamaan lähdin niin se itki! Piti vaan kapaloida ja laittaa sänkyyn;siitä se piti eniten. Ja nyt 1,5 v. myöhemmin luetaan vaan iltalorut ja ovi kiinni. Siellä se pyörii vähän aikaa hyräillen monotonisesti ja sitten nukahtaa.
 

Yhteistyössä