Isä vei lapset!!

Erosin lasteni isästä huonon parisuhteen vuoksi jonkun aikaa sitte, Muutin lasten vuoksi lähelle asumaan mutta isäpä päätti että lapset eivät saa muutta äitinsä kanssa, koska hänellä ei ole muuten varaa asua nykyisessä asunnossaan.... aluksi en saanut tavata lapsia kuin hänen läsnäollessaan, etten kaappaisi heitä. Ensi kerran kun olivat yötä luonani isä halusi kotiavaimeni pantiksi!
Nyt ollaan riitatilanteessa! Voimat ei tahtoisi riittää taisteluun mutta en anna ikinä itselleni anteeksi jos luovutan liian helpolla..

Nyt isä kiristää lapsilla, lapsia saan nähdä silloin kun isälle sopii, kun en suostunut allekirjoittamaan tapaamis sopimusta jossa lapsen jäisivät isälle.. Hän kyttää koska olen kotona, moraalisoi tekemisiäni, soittelee päivittäin vaikka käyn päivittäin tapaamassa lapsia... TULEN HULLUKSI!

Olen aika avuton asian suhteen.. en tiedä miten pitäisi edetä, ysihuoltajuutta en kuitenkaan haluaisi hakea, vaan ainoastaan tahtoisin omat kullannuppuni takaisin luokseni... :'( :'(
 
sun täytyy laittaa kova kovaa vastaan jos lapset haluat..mä itse hain lapseni huoltajuuden kun ei isän kans päästy sopimukseen ja yritti lopulta pitää mut kokonaan pois lapseni elämästä.Mun rakas pikkunen on ollut mun luona nyt kaks vuorokautta lähes 11kk tauon jälkeen :heart: :heart: :heart:
Mä oon niin onnellinen.
Mä toivon että sä löydät sen sisäisen vahvuutes ja voitat asian,oli se sitten mikä tahansa. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 21:41 anilia kirjoitti:
sun täytyy laittaa kova kovaa vastaan jos lapset haluat..mä itse hain lapseni huoltajuuden kun ei isän kans päästy sopimukseen ja yritti lopulta pitää mut kokonaan pois lapseni elämästä.Mun rakas pikkunen on ollut mun luona nyt kaks vuorokautta lähes 11kk tauon jälkeen :heart: :heart: :heart:
Mä oon niin onnellinen.
Mä toivon että sä löydät sen sisäisen vahvuutes ja voitat asian,oli se sitten mikä tahansa. :hug:
Miten yritti pitää sinut poissa lapsen elämästä kokonaan? ANteeksi, minulla myös uhkaava mies...
 
Althaea
Tietääkseni toinen vanhemmista ei todellakaan saa kieltää toiselta lapsen tapaamista ellei oikeus ole katsonut, että tämä toinen vanhempi on jollain tavalla vaarallinen lapsille; käyttää fyysistä väkivaltaa / runsaasti päihteitä, alistaa, uhkailee, ei huolehdi lapsista jne.

Ja sitä paitsi lasten pistäminen kiistakapulaksi on todella itsekästä, tunteetonta ja lapsellista touhua. Siinä ei kyllä sitten yhtään ajatella sitä miltä lapsesta tuntuu. Terveisin murkkuiässä vanhempiensa kiistakapulana ollut...
 
Teki tapaamiesen mahdottomaksi vetoomalla milloin mihinkin,ymmärrä edes mistä kaikki juttunsa veti mutta onneksi oikeus voitti.
Jossain mussa asuu pieni ilkimys enkä haluisi antaa hänelle tapaamisia kun kumminkin tuli ilmi hänestäkin sellaisia iasioita etten oikein tiedä kuinka ja mitä ajatella..mut mä oon päättäny olla meistä se aikuinen ja hän saa tavata lastamme,tosin mun luona.En mä häntä kotiini haluaisi,kuitenkin pidän tärkeänä että myös lapseni tuntee isänsä,pikkusella on siihen oikeus..
Nyt mä meen suukottaan sitä taas :heart: :heart:
Ai joo,se muuten on totta.Huoltajuudenkin voi toi toinen vanhemmista viedä kokonaan mutta tapaamisoikeus on ja pysyy jollei sitten ole jotain hämärää.MUTTA,on sitten toinen asia toteutuuko se tapaamisoikeus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 22:56 Althaea kirjoitti:
Tietääkseni toinen vanhemmista ei todellakaan saa kieltää toiselta lapsen tapaamista ellei oikeus ole katsonut, että tämä toinen vanhempi on jollain tavalla vaarallinen lapsille; käyttää fyysistä väkivaltaa / runsaasti päihteitä, alistaa, uhkailee, ei huolehdi lapsista jne.

Ja sitä paitsi lasten pistäminen kiistakapulaksi on todella itsekästä, tunteetonta ja lapsellista touhua. Siinä ei kyllä sitten yhtään ajatella sitä miltä lapsesta tuntuu. Terveisin murkkuiässä vanhempiensa kiistakapulana ollut...
Miten todistat alistamisen, uhkaamisen? Mies sanoo, että menetän perheen. Entä humalassa lapsen hoidon? On mielestään kykenevä jopa autolla kuljettamaan otettuaan sen verran että huomaa vielä ajankin kanssa. Kyseessä aivan pienet lapset. Lapsenkin kanssa mennyt alkoa keskellä päivää nauttimaan, sen sijaan että olisi odottanut, että minä pääsen töistä, jolloin olisi voinut, kuten oli puhurru, lähteä.
 
kokematon
Kannattaisiko sun tehdä lastensuojeluilmoitus miehestäsi? Voisit ehkä perustaa sen ihan tohon alkoholinkäyttöön ja autolla ajoon. Pelkääthän tietenkin lastesi puolesta ja myös muiden tielläkulkijoiden. Lastensuojelusta voisit muutenkin pyytää apua tähän tilanteeseen, sinuna soittaisin heti. Ystävälläni on hyvin asiallinen mies, mutta kun ero tuli tarvittiinkin siinäkin lasten osalta apua viranomaisilta, pidä omaa ja lastesi puolia. He haluavat varmasti olla kanssasi ja ikävöivät! Taistele! Sinun ei ole pakko olla miehen kanssa yhteydessä suoraan, voit pyytää apua kunnan viranomaisilta! Kriisiaikoja luulisi saava. Älä allekirjoita mitään paperia, mitä miehesi vaatii! Todistajakin on hyvä ottaa mukaan kun tapaat miehesi. Älä salaile tätä tutuilta, he varmasti haluavat auttaa sinua. Rohkeutta ja voimia Sinulle!
 

Yhteistyössä