Isä vaatii pientä vauvaa muutamaksi päiväksi itselleen??

  • Viestiketjun aloittaja unelmasäleikkö
  • Ensimmäinen viesti
unelmasäleikkö
Asumme lapsen isän kanssa erillään (välimatka 400km) Tietyistä syistä asumme erillämme,vaikka olemme yhdessä ja ihan rakkaudesta. Isä kuitenkin nyt vaatii että antaisin lapsen (jolla on ikää siis 3kuukautta!!!) hänen luokseen viikoksi tai ainakin 3-5päiväksi? Siis eihän pieni lapsi, siis ihan vauva vielä pärjää ilman äitiä noin pitkää aikaa.

Miten siis mies ymmärtämään,että kyse ei ole omimisesta tai minun haluamisesta saati siitä,että yritän estää heidän tapaamistaan? Kun pientä vauvaa nyt vaan ei voi pitää erossa äidistään noin kauaa!!!
 
Jos et imetä niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa pitäisi olla. Jos vielä olette yhdessä niin et varmaankaan halua isän jäävän lapselleen ihan vieraaksi...meillä on vielä pienempi vauva ja on ihanaa katsoa kuinka pikkuinen riemastuu jo isän tullessa töistä kotiin. Että kyllä mun mielestä isällä ja lapsella on oikeus viettää aikaa yhdessä...
 
jaa
no en kyllä todellakaan antais, pitäähän isällä olla jotain kokemusta lapsen hoidosta, ja vielä noin pienen! ellei hänellä sitten ole..

ja en kyllä jos lapsi on rintaruokinnalla, vierottais edes sen takia, et pitäis isän luokse laittaa,jos isä joutaa siellä jossain hoitamaan, joutaahan hän tulla sinne sinun ja lapsesi luoksekin..
 
Tulkoon isä katsomaan lastaan. Isä voi vaikka ottaa hotellihuoneen ja sinä voit käyttää lasta siellä kylässä muutaman tunnin.

Itse tein näin aikoinani. En myöskään halunnut jättää lasta kahden isän kanssa vaan olin itse paikalla kyseisen ajan. Jos isä on vastuullinen ja luotettava voi hän muutaman tunnin olla lapsen kanssa kahden.

Mutta isompaakin lasta ehtii hoitamaan. Pienelle vauvalle on traumaattista joutua eroon äidistä päiväkausiksi.

Tätä mieltä olen.
 
Ainakin minulle on ihan sosiaaliviranomainen sanonut, että mitä pienempi lapsi kyseessä, sitä lyhyempi mutta tiheämmin välein olisi tapaaminen. Eli vauvaikäinen mahdollisesti olisi isän kanssa vaikka pari tuntia pari kolme kertaa viikossa jos mahdollista.

Ehkä voisit ottaa tarkemmin tästä selvää ja sitten ihan tosiasioihin nojaten sanoa että tuollainen on mahdotonta vielä. Matkakin on huisin pitkä, siinä vielä yksi syy..
 
hmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 15:41 Tiinamiina kirjoitti:
Tulkoon isä katsomaan lastaan. Isä voi vaikka ottaa hotellihuoneen ja sinä voit käyttää lasta siellä kylässä muutaman tunnin.

Itse tein näin aikoinani. En myöskään halunnut jättää lasta kahden isän kanssa vaan olin itse paikalla kyseisen ajan. Jos isä on vastuullinen ja luotettava voi hän muutaman tunnin olla lapsen kanssa kahden.

Mutta isompaakin lasta ehtii hoitamaan. Pienelle vauvalle on traumaattista joutua eroon äidistä päiväkausiksi.

Tätä mieltä olen.
Miksi hotelliin kun ap ja tämän lapsen isä ovat yhdessä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 13:57 jaa kirjoitti:
no en kyllä todellakaan antais, pitäähän isällä olla jotain kokemusta lapsen hoidosta, ja vielä noin pienen! ellei hänellä sitten ole..

ja en kyllä jos lapsi on rintaruokinnalla, vierottais edes sen takia, et pitäis isän luokse laittaa,jos isä joutaa siellä jossain hoitamaan, joutaahan hän tulla sinne sinun ja lapsesi luoksekin..
Kokemusta lapsen hoidosta? Miksi juuri isällä? Tai siis... eipä ollut mullakaan (äiti) mitään kokemusta vauvoista esikoisen syntyessä (eikä muuten ollut vauvan isälläkään), ja tuskin olen mikään poikkeus... millä lailla kokematon isä on jotenkin eri asia?
 
just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 20:36 ZERNOBIILI kirjoitti:
varmasti pärjää, maitoa voi antaa pullostakin. ISÄLLÄ on myös oikeus lapsensa
Oletkohan sitten ajatellut että mitä se tekee imetykselle kun vauva on pitkään isällä ja isä vaan syöttelee pullosta. Mutta pitääkö vauva nyt sitten antaa isälle silläkin kustannuksella HALOO!!!

Ja ihan pientä lasta ei suositella pompoteltavan edes takaisin ja kun nyt kuitenkin on niin että äiti on sille vauvalle se tutuin ja turvallisin niin minusta aika kurjaa repiä vauva siitä tutusta ja turvallisesta vaikka kuinka isällä on oikeus nähdä lastaan.
 
Onhan sillä isällä tietysti oikeus tavata lastaan jne., mutta noin pienelle on traumaattista olla yksikin yö erossa äidistä. Olen joskus kuullut että niin monta kun on ikävuosia, niin monta yötä voi olla erossa äidistä. Kun mietin omia lapsiani niin tuo on varmaan aika hyvä määritelmä.
Jos kerran isä pystyisi lapsen ottamaan luokseen useamaksi päiväksi (ei ilmeisesti töitä silloin) niin luulisi pystyvän tulemaan sinun ja lapsen luoksi samaksi ajaksi.
 

Yhteistyössä