Isä YKSIN yöksi hotelliin Helsingissä! Mikä hotelli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Väsynyt isä päätti juuri nyt, että viettää yhden yön yksin hotellissa Helsingissä! Ajankohta tulee olemaan la-su -yö huhtikuun aikana. Vaimo saa jäädä lapsen kanssa (tämä siis hänelle ok) ja mä lähden täältä Pirkanmaalta nauttimaan kaupungista, syömään ravintolassa ja ennen kaikkea nukkumaan rauhassa!

Mitä hotellia suosittelisit? Pitää olla Helsingin keskustassa tai korkeintaan Hakaniemessä/Töölössä tms. etäisyydellä keskustasta. Mukava huone, hyvä sänky ja erinomainen aamiainen on kriteereitä.

Lapsilla on olemassa vaan äiti. Mene vaikka puiston penkille ulisemaan.

? No, mikä nyt painaa?

En vaan kestä enää tota jatkuvaa yöheräämistä ja vaimoakin hermostuttaa, kun änisen puolinukuksissa. En aio edes mitään kavereita nähdä, en ilmoita heille, että olen tulossa Helsinkiin, vaan ihan ajattelin omasta rauhastani nauttia. En ole isäksi tultuani päässyt käymään missään eli tämä olis eka yö pois kotoa. Saa vaimokin imettää rauhassa eikä tarvii hermoilla kätiseekö poika liikaa.

Alkoi innostaa tää reissun suunnittelu, aikatauluu jo luonnostelen. Siis missä haluun piipahtaa. En tiedä onko toi nyt sit liian lyhyt aika. Mutta jos aamulla aikaisin olis jo Helsingin päässä... Pitkä ihana ihan kokonainen päivä ihan rauhassa.
Mutta mitä ehdotatte?
Kämpissä oon käynyt nuorena kollina,
mut
minkälainen on toi Glo tai Haven?
Saa nyt maksaakin, mutta elämys on tärkeempi.

Mikäs siinä, jos ihminen rupeaa olemaan sekoamispisteessä niin joidenkin mielestä edes se ei ole syy pitää hengähdystaukoa. Muistan ajat jolloin painoin töitä yhdessä vaiheessa niin paljon, että sain jonkinlaisen hermoromahduksen.

Suosittelen ihmisiä kuuntelemaan sisäistä ääntä enemmän eikä kenenkään tarvitse saada hermoromahdusta, että pääsee edes hetkeksi levähtämään ja toivon että myös naisesi saa tälläisen lepohetken.

Klausk K:ssa ja Tornissa on kummassakin oikein hyvä aamiainen, Klaus K:ssa voi valita syökö italialaistyylisen vai pohjoismaisen aamiaisen, kumpikin hyvä ja Tornissa nyt on muuten vaan hyvä aamiainen ja molempien sijainti on mainio.

Kannattaa ehdottomasti pysyä keskustassa, koska kaikki mieluinen toiminta on lähellä eikä kannata polttaa aikaa ja fyrkkaa taksilla suhaamiseen. Yökerhot, baarit, huorat (budjetin mukaan joko poimimalla mukaan yökerhosta tai hakemalla Kalliosta/thaikkulasta). Soittamallakin saattaa saada ihan ok panoja hotelliin, mutta kannattaa olla hyvä, suositeltu kontakti.

Itse vietin melko railakkaita ja ikimuistoisia "isin lepäilyiltoja" Klaus K:ssa ja Tornissa, joskus myös halvemmissakin hotelleissa. Jaksaa taas paremmin kotonakin kärvistellä kun pääsee välillä tyhjentämään kassit nuoreen ja kiinteään. :)

Alkoi innostaa tää reissun suunnittelu, aikatauluu jo luonnostelen. Siis missä haluun piipahtaa. En tiedä onko toi nyt sit liian lyhyt aika. Mutta jos aamulla aikaisin olis jo Helsingin päässä... Pitkä ihana ihan kokonainen päivä ihan rauhassa.
Mutta mitä ehdotatte?
Kämpissä oon käynyt nuorena kollina,
mut
minkälainen on toi Glo tai Haven?
Saa nyt maksaakin, mutta elämys on tärkeempi.

Haven on tosi upea paikka mutta toi Glo ei ole mitenkään erityinen. Kämp on myös mahtava mutta sairaan kallis.

Kannattaa ehdottomasti pysyä keskustassa, koska kaikki mieluinen toiminta on lähellä eikä kannata polttaa aikaa ja fyrkkaa taksilla suhaamiseen. Yökerhot, baarit, huorat (budjetin mukaan joko poimimalla mukaan yökerhosta tai hakemalla Kalliosta/thaikkulasta). Soittamallakin saattaa saada ihan ok panoja hotelliin, mutta kannattaa olla hyvä, suositeltu kontakti.

Itse vietin melko railakkaita ja ikimuistoisia "isin lepäilyiltoja" Klaus K:ssa ja Tornissa, joskus myös halvemmissakin hotelleissa. Jaksaa taas paremmin kotonakin kärvistellä kun pääsee välillä tyhjentämään kassit nuoreen ja kiinteään. :)
mzudUgb.jpg

Töölön Hotelli Helka on edullinen ja tyylikkäällä tavalla sisustettu. Mieheni on siellä usean yön viettänyt ja aina kehuu erityisesti saunaosastoa ja herkullista aamiaista. Mieheni ei ole arvostanut kyllä aamiaisen käsityöläispaahtimon tummapaahtokahvia, vaan valitsi mieluummin brazil tummapaahdon. Kerro ihmeessä kokemuksia.

Lapsilla on olemassa vaan äiti. Mene vaikka puiston penkille ulisemaan.

Miksis ihmeessä ei saisi viettää yhtä yötä poissa kotoa? Kyllä näin toimivat äiditkin. Itse menin anopille yöksi ja saunomaan kun olin aivan loppu ja kaipasin lomaa. Anoppi oli itse matkoilla.. Vietin ihanan rauhallisen päivän syömällä hyvin, saunomalla, katsomalla leffaa ja nukkumalla pitkään... seuraavana päivänä takaisin kotiin levänneenä.

Onhan vaimollasi myös tällaisia lepohetkiä ettei tarvitse kuunnella vinkumista ja pidät huomen siitä, ettei hänellä mene hermot lapsen vinkunaan? Tosi hienoa minusta jos molemmmilla on näin :)

Koska keskustelua halutaan herättää, nii sanotaan ääneen sit myös se, että voi helvetti tollaset raukka"isät".
Äiti sielä yrittää yöt hyssytellä lasta, ettei isi raukka herää ja väsy.
"Menen yöksi muualle nukkumaan rauhassa, nii eipähän tarvitse äidinkään STRESSATA"?!!!

Arvaa? Jos hotellissa nukkuminen on ainut apu, tuki ja turva mitä pystyt lapsellesi ja "lapsesi äidille" antamaan, nii helpota sitten lisää heidän elämäänsä ja muuta kokonaan pois? Voi äiti ihminen sit viettää yöt rauhassa stressaamatta, ja ehtii ehkä joskus löytää itselleen puolison josta oikeastikin on tukea ja turvaa myös silloin kun on rankkaa.

Miksis ihmeessä ei saisi viettää yhtä yötä poissa kotoa? Kyllä näin toimivat äiditkin. Itse menin anopille yöksi ja saunomaan kun olin aivan loppu ja kaipasin lomaa. Anoppi oli itse matkoilla.. Vietin ihanan rauhallisen päivän syömällä hyvin, saunomalla, katsomalla leffaa ja nukkumalla pitkään... seuraavana päivänä takaisin kotiin levänneenä.

Eli sä suositat jättämään pienet lapsen yksin yöks. Se on kuule lasu huonolla tuurilla äkkiä oven takana ja soittamassa. Riippuu tosi paljon naapureista mitä tapahtuu.

Jes, hyvä veto! Kaikille tekee hyvää, kun isä voi hyvin ja tietty koko perheen pitää voida hyvin. Minäkin olen lähettänyt joskus mieheni lepäämään ja olen itsekin päässyt. Olin itse Glo hotel Sellossa, se tosin ei ole Helsingissä mutta halusin mainita, koska siellä hyvin toteutettiin toive hiljaisesta huoneesta kaukana perhehuoneista ja ravintoloista ja hisseistä, kun selostin tilanteeni. Eli kannattaa kertoa, että on väsynyt ja tarvitsee lepoa niin osaavat ottaa asian huomioon huonetta antaessa.

Eli sä suositat jättämään pienet lapsen yksin yöks. Se on kuule lasu huonolla tuurilla äkkiä oven takana ja soittamassa. Riippuu tosi paljon naapureista mitä tapahtuu.

Mitähän sä siellä sekoilet..?
Lasten isä oli lasten kanssa kotona. Miksi ihmeessä se on lasun paikka jos isä hoitaa lapsia? Eikä meillä naapurit tätä mitenkään kummastelleet. Tiesivät vallan hyvin, että olen anopin luona yötä...

Koska keskustelua halutaan herättää, nii sanotaan ääneen sit myös se, että voi helvetti tollaset raukka"isät".
Äiti sielä yrittää yöt hyssytellä lasta, ettei isi raukka herää ja väsy.
"Menen yöksi muualle nukkumaan rauhassa, nii eipähän tarvitse äidinkään STRESSATA"?!!!

Arvaa? Jos hotellissa nukkuminen on ainut apu, tuki ja turva mitä pystyt lapsellesi ja "lapsesi äidille" antamaan, nii helpota sitten lisää heidän elämäänsä ja muuta kokonaan pois? Voi äiti ihminen sit viettää yöt rauhassa stressaamatta, ja ehtii ehkä joskus löytää itselleen puolison josta oikeastikin on tukea ja turvaa myös silloin kun on rankkaa.
:laugh:

VMP

Yhteistyössä