Isä välinpitämätön esikoista kohtaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksivain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksivain

Vieras
mitä pitäis tehdä kun mies on niin välinpitämätön esikoista (poikaa) kohtaan ja taas kuopusta lellii (tyttöä).
joskus tuo välinpitämättömyys menee ihan sairaaksikin, mies sättii, komentaa ja on kun ei huomaisi poikaa.
tänäänkin antoin ensin likalle viinirypäleitä ja poika tuli pyytämään myös, johon mies sanoi, että "et oo ansainnu" (kiukutellut koko illan).
monesti oon puhunu ja huomauttanu miestä mutta ei näytä olevan tehoa, että mitä hel***** tässä pitäs tehdä??

yleensä se vissiin on niin että tytöt on enempi isin tyttöjä ja pojat äitinpoikia, mutta meillä se menee ihan liiallisuuksiin :(

Hankala kyllä sanoa mitään konkreettista neuvoa.Tuota puhumista olisin ehdottanut, mutta sitäkin oot jo koittanut.Onko miehelläsi millainen perhetausta, voisiko juontaa sieltä?Silti asiaan pitää puuttua eli sinuna jatkaisin miehellesi huomauttamista silloin kun selvästi kohtelee poikaa eriarvoisesti.

Täällä on pikkasen samallainen tilanne ja lapsilla suunnilleen sama ikäero kuin teillä. Mutta kyllä se niin on että likat kietoo isännän pikkusormensa ympärille oikeestaan aina =)

Minun itseni lapsuuteen ja kyllä vielä nykypäiväänkin kuuluu tuo sama. Isäni on aina tehnyt selväksi sen kuinka rakastaa ja arvostaa minua ja siskoani enemmän kuin kahta veljeäni.

Pikkuveljeni ei ole nykyään missään tekemisissä isämme kanssa, isäni on hänelle ilmaa vain eli isäni sai touhuillaan pikkuveljeni ikään kuin isättömäksi.

Koita korjata tilanne jotta se ei pääsisi yhtä pahaksi, on sisarena ollut vaikea seurata tilannetta.

Poika tarvitsee kipeästi isältään hyväksyntää ja huomiota ja joskus huono käytös ja kiukuttelukin ovat hänen keinojaan janota isää huomaamaan hänet. On erittäin julmaa vähätellä lasta ja tehdä häntä näkymättömäksi.
Isän käytös vaikuttaa erittäin suuresti pojan minäkuvaan ja itsetuntoon. Tuollainen kohtelu mitätöi pojan, Miehesi on muutettava käytöstään ja annettava pojalle positiivista huomiota ja aikaa. Tekevätkö isä ja poika mitään mitään kaksistaan? Vaikkapa vain säännöölinen yhteinen ulkoilu voisi tehdä hyvää heidän suhteelleen. Isä kuuntelisi poikaa ja keskustelisi pojan kanssa ja kehuisi pojan hyviä puolia!

Alkuperäinen kirjoittaja diibadaaba:
Täällä on pikkasen samallainen tilanne ja lapsilla suunnilleen sama ikäero kuin teillä. Mutta kyllä se niin on että likat kietoo isännän pikkusormensa ympärille oikeestaan aina =)

No ei kyllä aina!!

Mieheni kohtelee ihan tasa puolisesti kaikkia kolmea..
Vaikka kaksi tyttöä ja yksi poika niin siltikään ole epäoikeudenmukainen.

Jos meillä olisi noin,että yhtä kohdeltaisiin epäoikeudenmukaisesti niin ikävä kyllä ottaisin eron.(Itse olen tässä niin putki katseinen ikävä kyllä :ashamed: )

Mutta siis en todellakaan tarkoita,että sun täytyis mitään eroa ajatellakkaan..

onkohan miehelläsi ollut juuri samanlainen isä? mutta miestäs en puolustele,akuisen ihmisen pitää osata kyseenalaistaa oma toimintansa ja pohtia omaa käytöstään ja muuttaa sitä!!! onko miehesi mitään puhunut asiasta? siis mikä on hänen puolustus? ja jos isä jatkaa smaan malliin niin pojan kiukuttelut kyllä lisääntyy vaan(vaikka tuon ikäisenä toki muutenkin kiukutaan vähän väliä). minä olen meidän perheestä se jota aina syytettiin mut ei kiitetty ja siskoa lellittiin molempien osalta sit olin yhdessä vaiheessa n12v todella todella vihainen ihan vaan siksi että tunsin olevani vähemmän tärkeä!

kerro sille m###e että on vastuussa myös pojan psyykkisestä kasvusta! ja tuo ei anna hyvää pohjaa sille. akuisen tehtävä on muuttaa käytöstään.

Minä ehdottaisin isälle ja pojalle kahdenkeskistä aikaa! Meillä poika 5v ja tyttö 2,5v mutta moiseen en ole törmännyt. Sekä mieheni että minä halimme ja komennamme molempia. Ymmärrän myös osittain jos sanoo ettei ole palkkiota ansainnut, jos oikeesti on koko päivä ollut yhtä taistoa. Niin voisin toimia minäkin ja 4v kyllä tietää sen itsekin enkä usko traumoja saavan.. Eri asia jos tämä "syrjiminen" on jatkuvaa. Miten itse käyttäydyt lapsia kohtaan? Oletko ehkä helläkätisempi poikaa kohtaan ja komentaminen kuulostaa pahalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja diibadaaba:

No ei kyllä aina!!

Mieheni kohtelee ihan tasa puolisesti kaikkia kolmea..
Vaikka kaksi tyttöä ja yksi poika niin siltikään ole epäoikeudenmukainen.

Jos meillä olisi noin,että yhtä kohdeltaisiin epäoikeudenmukaisesti niin ikävä kyllä ottaisin eron.(Itse olen tässä niin putki katseinen ikävä kyllä :ashamed: )

Mutta siis en todellakaan tarkoita,että sun täytyis mitään eroa ajatellakkaan..

Saanen kysästä että minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Ja toinen tähän että eikös sitä puhuta että aina joka kodissa pitäisi olla yksi kaksivuotias koska on parhaassa iässä silloin!

En kyllä sano että kohtelis niin erillä lailla lapsia, mutta on se totta että tytär saa täällä enemmän huomioita kuin poika joka on vanhempi. Mutta kyllä mieheni antaa myös pojalleni aikaa ja rakkautta/rajoja, mutta tosi vaan on että huomioi nuorempaa enemmän.

kerkesin aiemmin kirjoittaa hirveen litanjan mutta painoin nopeesti pois kun mies nousi sohvalta :S jos nyt vastaan mitä on kysytty, eli poika ja mieheni enää harvemmin on keskenään mies ei vois sanoa että ei koskaan juttele ihan vakavasti pojankanssa kuten minä teen, tuon ikäiseltäkun tulee ihan järkeviäkin keskusteluja vaikkei mies sitä usko :(

miehen oma isä on luultavasti ollut samanlainen koska silloin kun tavattiin ei mies edes uskatanut pyytää isänsä autoa lainaan :O

ero on monesti käyny mielessä, monesti ajattelen että lapsille on parempi varsinki pojalle jos isää ei ole jokapäivä, ns. viikonloppu isä,mutta loppupeleissä ei sekään olisi kovin mukavaa....
ammattiauttajaa oon harkinnu mutta eihän tota ukkoa nyt varmaan sinne saa :(
äitini arveli että mies olis mutasukkanen mun ja pojan suhteesta, kun mun huomio menee enimmäkseen poikaan eikä mieheen???
mutta en tiiä...
tyttöön mulla ittellä ei ihan samanlaista suhdetta oo, mutta en mä sitä ny syrjimään oo ruvennut ja yritän toki senkans myös viettää kahdenkeskeistä aikaa.

Yhteistyössä