Isä peruutti 1-vuotiaan päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
25.6.2008 0:39

Pahoja vammoja saanut pikkupoika kiidätettiin sairaalaan.

Savolaisperheen juhannusjuhla keskeytyi synkästi viime lauantaina, kun perheen 1-vuotias pikkupoika ruhjoutui auton alle.

Onnettomuus sattui puoli neljän aikoihin lauantai-iltapäivällä Madesalmen kylällä Ylä-Savossa noin 15 kilometrin päässä Iisalmen keskustasta.

- Kuski oli peruuttamassa, kun perheen äiti huomasi etupuskurin alta pilkottavan pienet jalat, Iisalmen poliisista kerrotaan.

Autoa ajaneen isän lisäksi kyydissä oli toinenkin mies, mutta kumpikaan heistä ei ollut ehtinyt huomata auton taakse taapertanutta yksivuotiasta.

- Perheen äiti oli vain hetkeä aiemmin vienyt pojan sisään, jottei hän jäisi pihasta lähtevän auton alle. Kun äiti oli tullut pihalle, lapsi olikin kerinnyt auton taakse, poliisista kerrotaan.

Kulki 12 metriä auton alla

Pikkupoika ehti kulkeutua auton alla 12 metriä, ennen kuin äiti teki järkyttävän havaintonsa ja sai ajoneuvon pysähtymään.

Vakavasti loukkaantunut yksivuotias vietiin lauantaina hoidettavaksi Kuopion yliopistolliseen keskussairaalaan.

Iltalehden saamien tietojen mukaan lapsen perheelle jouduttiin antamaan heti tapaturman jälkeen kriisiapua.

Pojan vanhemmat olivat tapahtuneesta niin järkyttyneitä, että apua paikalle joutui soittamaan auton kyydissä istunut miestuttava. Perhe oli tiettävästi ollut kyläilemässä samaisen miehen luona.

Yksivuotias sai poliisin mukaan useita luunmurtumia, mutta hänellä ei enää eilen ollut hengenvaaraa.

:'(

Tästä samaisesta syystä, meillä on ovet lukossa aina, myös eteisen väliovi, vaikka se aiheuttaa sanomista toisinaan, mutta silti.

Vieraassa paikassa tuo vahinko on helpommin sattumassa, kun ei ole tavanomaiset varokeinot niin helposti käytettävissä.

Minulle tuli fyysisestikin paha olo kun luin tämän, itsellä 11 kk ikäinen poika ja luultavasti itse sekoaisin aivan täysin jos jotain tällaista tapahtuisi. Onneksi lapsi ei enää ole hengenvaarassa, toivottavasti toipuu ennalleen vielä tuosta, tuntuu niin pahalta koko perheen puolesta että näin kävi. Enkeleitä toivon pienen toipumista auttamaan ja paljon jaksamista vanhemmille.

Siis aivan kauheaa, en tiedä muista vanhemmista mutta mulla on ajoittain kauhu kuvia ihan kaikista lapsista...kai se on ihan normaalia mutta itse koen ne aivan toisin ... :/

Auton alle jäänyt 1-vuotias toipumassa entiselleen
25.6.2008 12:58
Jerri Koskinen

Iisalmessa juhannuspäivänä auton alle jäänyt 1-vuotias poika voi Ylä-Savon poliisin mukaan olosuhteisiin nähden hyvin. Poika toipuu luumurtumistaan Kuopion yliopistollisessa sairaalassa.

Onneton tapahtuma sattui kotitalon pihalla Madesalmen kylällä, kun isä peruutti epähuomiossa poikansa päälle. Yksivuotias oli taapertanut auton taakse vanhemmiltaan huomaamatta. Pojalla ei ole enää hengenvaaraa.

- Järkyttyneet vanhemmat ovat lapsensa kanssa KYSissä, ja heidän mukaansa lääkäri on arvioinut lapsen palaavan täysin entiselleen, ylikonstaapeli Juha Pietikäinen Ylä-Savon poliisista kertoo.

Pietikäinen korostaa, että asian tutkimisella ei ole kiirettä, vaikka perheen isää epäilläänkin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

- Tämä on epäilynimike, vaikka tapaus pihamaalla sattuikin. Mutta asian ehdimme selvitellä, kunhan lapsi saadaan aluksi kuntoon. Hirveän ikävä vahinko kaiken kaikkiaan.

- Tässä tapauksessa onni taisi olla, että lapsi oli niin pieni, kun se siellä renkaiden alla meni.

Auton alle jääneestä lapsesta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

:'( :'( aivan kauhea tapaus vaan onneksi lapsi selviää.

Itse aina kun autolla lähden niin en käynnistä ennen kuin lapset kyydissä (jos lähtevät mukaan) tai sitten pitää olla sisällä tai portailla. Tosin ei enää niin pieniä ole noi omat lapset, mutta aina pelottaa kun peruutan omasta pihasta että yllättääkö naapurin mukulat kulman takaa. Monta vaara tilannetta tullut kun kovalla vauhdilla ajavat pyörällä, itse kyllä peruutan mahdollisimman hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei:
Eihän alkoholilla osuutta?

Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan

Joo, tuli vain mieleen, kun puhuttiin juhannusjuhlista.

Enpä minäkään ole ollut kahteen juhannukseen alkoholin vaikutuksen alaisena.Ihan omasta halusta,ei johdu raskaudesta/imettämisestä.
Juhannuksena ei ole pakko ottaa :huoh:

Yhteistyössä