Isä osittaisella hoitovapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän yhden perheen jossa MOLEMMAT sekä äiti että isä ovat osittaisella hoitovapaalla. Molemmat tekevät 4 päivän työviikkoa siten, että toinen on maanantait vapaalla ja toinen perjantait. Näin lapsi on vain 3 päivää viikossa hoidossa j amolemmat vanhemmat saavat kuitenkin osittaisen hoidon tuen.

Eskari/kouluikäisen kohdalla sen voisi toteuttaa niin, että jompikumpi lyhentää työpäiväänsä aamusta ja toinen illasta.

Meillä mies oli nyt syksyn osittaisella niin, että oli perjantait kotona, ja esikoinen 2. luokalla. Itse olin osittaisella vuosi sitten syksyllä kun esikoinen aloitti koulun.

Halipupu: oliko tämä taloudellisesti rankkaa teille vai pärjäsittekö hyvin? Anteeksi uteluni, mutta päänsisäinen kalkulaattori raksuttaa kovasti ja räknää ja ynnäilee lainaa.

Halipupu: oliko tämä taloudellisesti rankkaa teille vai pärjäsittekö hyvin? Anteeksi uteluni, mutta päänsisäinen kalkulaattori raksuttaa kovasti ja räknää ja ynnäilee lainaa.

Minä en ole halipupu, mutta meillä minä äitinä olin ja olen edelleen osittaisella hoitovapaalla ja vaikka palkka laskee, niin laskee myös veroprosentti ja jos lyhentää yhdne päivän viikossa, niin säästyy yhden päivän työmatkakulut. Eli saan nettona noin 200-300 euroa vähemmän käteen, ennen sain noin 1900-2000, nyt jää noin 165-1700.

[QUOTE="vieras";27980084]Minä en ole halipupu, mutta meillä minä äitinä olin ja olen edelleen osittaisella hoitovapaalla ja vaikka palkka laskee, niin laskee myös veroprosentti ja jos lyhentää yhdne päivän viikossa, niin säästyy yhden päivän työmatkakulut. Eli saan nettona noin 200-300 euroa vähemmän käteen, ennen sain noin 1900-2000, nyt jää noin 165-1700.[/QUOTE]

Sinulle kyllä palkanlaskija voi laskea etukäteen tuon osittaisen hoitovapaan vaikutuksen palkkaasi.

Ei näkynyt taloudellisesti missään, ainakaan meillä. Olisin voinut olla kauemminkin osittaisella
ja tehdä 6 tunnin työpäivää, mutta työni on sellaista että se on sitten työkavreiden selkärangasta
helpost pois, joten en jatkanut kauempaa. Pitää katsoa uudelleen sitten kun kuopus menee
puolentoista vuoden päästä kouluun.

[QUOTE="vieras";27980089]Sinulle kyllä palkanlaskija voi laskea etukäteen tuon osittaisen hoitovapaan vaikutuksen palkkaasi.[/QUOTE]

Kyllähän tuon nyt jokainen osaa laskea itsekin. Esim. Viikkotyöaika 36,25 t/vko osittaisella 30 t/vko, palkka 2800 €/kk. 30/36,25*2800.

Yhteistyössä