Isä kuoli 2vko sitten ja en oo sen jälkeen saanut kunnolla nukuttua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Päivät menee suht ok eikä isä koko ajan mielessä, mutta illalla kun suljen silmät rävähtää
isän kasvot vikana elinpäivänään heti tajuntaani. Näen koko ajan mielessäni isän makaamassa vielä elossa sairaalasängyssään ja sit kuolleena.
Olin samana päivänä kun isä kuoli aamusta useamman tunnin sairaalassa isän luona ja mieleen tulee kokoa ajan kuinka levoton oli ja yritti koko ajan kiskoa happiviiksiään nenästä pois ja nousta sängystä ylös.
Iltapvällä menin kotiin käymään ja äiti soitti sairaalasta, että nyt pitäis tulla ja äkkiä jos haluan nähdä vielä isän elossa. Lähdettin heti, mutta 5 min päästä soittivat että ehti kuolla.
Mentiin kuitenkin vielä hyvästelemään ja myös isän kasvot kuolleen kummittelevat nyt mielessäni, vaikka oli ihan sen näköinen kuin olisi nukkunut.. Isäni kuoli keuhkosyöpään, diagnoosin saamisesta lähes tasan vuoden päästä.
Huomenna on sit hautajaiset, ens yönä en nuku taatusti yhtään ja saa nähdä miten käy seuraavan yön. Nyt oon saanut tarvittaessa sentään välillä nukuttua päivisin kun oon lomalla, mutta perjantaina heti pitäis mennä töihin. Saa nähdä miten jakasan mennä, kun pää valvomiseta koko ajan kipeä nytkin.
Uskaltaiskohan pyytää lääkäriltä jotain mietoa unilääkettä? Jos vaikka söisin niitä pari viikkoa niin eihän niistä jäis koukkuun?

Itse ainakin soin melatoniinia univaikeuksiin (sehän ei ole varsinainen unilääke, mutta auttaa nukahtamaan) Äitini kuoleman jälkeen meni muutama viikko ihan tillintallin itkuisena, mutta ajan myötä helpottaa. Vaikka siitä on jo yli vuosi aikaa, saatan pillahtaa itkuun silloitällöin jostain herkästä muistosta tms. tai vatvoa asioita mielessäni niin etten saa unta. Toisaalta töissäkäynti auttaa, kun saa muutakin ajateltavaa, mutta univaikeuksien kanssa se on rankkaa. Kannattaa mielestäni kysyä lääkäriltä. Voimia!

Mene lääkäriin ja pyydä myös sairaslomaa pari viikkoa, nukahtamistapletit olis ihan ok. Koetappa saada nukuttua kunnolla, äitini kuoleman jälkeen minulla oli unessa hyvin monta tapaamista äitini kanssa ja aamulla oli paljon parempi olo. Minulla varmaan vuoden verran oli paljon unia äidistä ja sitten parin vuoden päästä mummoni kuoleman jälkeen, hänkin tuli usein kylään minun uniini. Nykyään kun ikävä on vähän hellittänyt, ei vierailuja tapahdu niin usein.

pyydä vaan lääkäriltä. itselläni meni ahdistus ja unettomuus äidin pitkän sairauden ja kuoleman jälkeen niin pahaksi ettei pelkät nukahtamislääkkeet enää auttanut vaan piti aloittaa säännöllinen mielialalääkitys.

Otan osaa... itse olen joutunut molemmat vanhemmat hautaamaan ja molemmat äkisti.. Kamalaa se on aina.. Pitää vaan muistaa, että pitää jaksaa eteenpäin ja sitä isäsiki olisi halunnut. Voimia.

itse menetin 6kk sisään äitini ja veljeni..veljen kuolema oli traaginen ja yöunet meni pariks viikoks plus etten pystyny syömää..en ottanu nukahtamislääkettä koska en halunnu..ajan kanssa helpotti niin että pystyy nukkuu.mielessä silti päivittäin .veljen kuolemasta nyt 4kk..

Yhteistyössä