isä hoitovapaalle?

Mä ymmärrän sua täysin! Mä oon myös aina yksin näiden kahden ihanan lapsen kanssa ja mun päivät on välillä todella tylsiä siksi päätin lähteä töihin kun äippäloma loppuu.Meillä taas ei onnistu että mies jäisi kotiin joten ratkaisuksi otettiin hoitaja joka tulee meille

Meillä mies on ollut itse asiassa kotona hieman pidempään kotona kuin minä. Eli sitten kun imetystilanne on sallinut, olen palannut töihin, ja mies puolestaan jäänyt kotiin.

Minusta järjestely on erittäin luonteva. Yhdessähän ne lapset on päätetty tehdä, joten miksi niitä ei hoidettaisi yhdessä? Millä helkutilla "isä" perustelee sen, jos ei ole valmis hoitamaan omia lapsiaan? Kaksikin vuotta on kuitenkin suhteellisen lyhyt aika elämänkaaressa, joten hitusen pienemmät kokonaistulot tuskin kaatavat maailmaa.

Oma puolisoni on tykännyt kotona olosta erittäin paljon, ja lapsilla on erinomainen suhde isäänsä (ja äitiinsä myös, toivon). :-)

Joskus pieni pakottaminen kannattaa. Meillä tilanne oli se, että emme kumpikaan halunneet vielä vuoden ikäisenä laittaa hoitoon, mutta minä olin todellakin jo aivan valmis töihin, joten painostin ja osin syyllistämällä pakotin miehen jäämään kotiin. Lopputuloksena oli se, että kaikki ovat olleet tyytyväisiä ratkaisuun, niin minä kuin mieskin. Jotenkin vain tuo ajatus kotiinjäämisestä oli ollut miehelle niin "pelottava" ja vieras, toki arvelutti myös työkavereiden suhtautuminen, mutta kun päätöksen sitten teki niin itse kotona oleminen on osoittautunut hänen mukaansa hyväksi ajaksi ja kuulemma seuraavan lapsen kohdalla voidaan toimia samalla kaavalla.

Meillä mies jäi hoitovapaalle, kun esikoinen oli 2,5v ja kuopus 11kk. Alunperin hänen piti olla kotona lasten kanssa 7kk, mutta hänkään ei raaskinut laittaa kuopusta 1,5vuotiaana hoitoon, joten mies oli loppujen lopuksi hoitovapaalla 1v3kk´:)

Tosin meillä mies halusi itse jäädä, ei ollu mikään pakkorako. Palkoista sen verran, et mulla hiukan pienempi liksa, mutta saihan sillä laskut maksettu.

jos mies suostuis jäämään kotiin niin kannattaa tutkia sit myös se vaihtoehto et mies jää hoitovapaan sijaan vuorotteluvapaalle... saattaa olla taloudellisesti kannattavampaa kun hoitovapaa... näin ainakin mun tuttavaperheen kohdalla...

Yhteistyössä