IS: Uusi tutkimus: Pfizerin rokotteen teho deltamuunnosta vastaan vain 42 prosenttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Uusi tutkimus: Pfizerin rokotteen teho deltamuunnosta vastaan 42 prosenttia
Tutkimustulosten perusteella Modernan koronarokote suojaa huomattavasti paremmin viruksen deltamuunnosta vastaan.

Kun tarkastelu rajattiin ainoastaan heinäkuuhun, jolloin valtaosa Yhdysvaltojen tartunnoista olivat deltamuunnoksen aiheuttamia, muuttuivat luvut hälyttäviksi. Tutkimuksen perusteella Pfizerin koronarokote suojaa deltamuunnosta vastaan vain 42 prosentin tehokkuudella ja Modernan rokote 76 prosentin tehokkuudella.

– Jos tämä ei soita hälytyskelloja, niin en tiedä mikä sitten, presidentti Joe Bidenin kansliasta kommentoidaan uutistoimisto Axiosille.

Tutkimuksen johtaja Venky Soundararajan kommentoi tuloksia Axiosille. Hänen mukaansa tuloksissa yhdistyvät sekä tutkittujen rokotteiden tehon heikkeneminen että niiden heikompi suojaavuus deltamuunnosta vastaan.

– Modernan rokote on erittäin todennäköisesti Pfizerin rokotetta tehokkaampi alueilla, joilla deltamuunnos on vallitseva viruskanta, Soundararajan sanoo.

Tutkimuksessa löydettiin vastaavia tuloksia myös muista osavaltioista. Esimerkiksi Yhdysvaltojen tämän hetken pahimmassa koronapesäkkeessä, Floridassa, tartuntariskin havaittiin olevan jopa 60 prosenttia pienempi niillä henkilöillä, jotka olivat saaneet kaksi annosta Modernan rokotetta kuin niillä, jotka olivat saaneet kaksi annosta Pfizerin rokotetta.

CNBC: CDC -tutkimus osoittaa, että 74% Massachusettsin tartunnan saaneista oli täysin rokotettuja

IS kertoi myös tänään että Pfizeria kolmannen annoksen saaneet ovat alkaneet saada deltavirustartuntoja Israelissa.

Aiemmin kerrottiin että Israelin hallinnon mukaan 5-6 kuukautta sitten Pfizeria kaksi annosta saaneiden immuniteetti on enää 16%.

Nyt herää kysymys: Mihin koronapassia tarvitaan?

• Tykkää
Reactions: Echo
Uusi tutkimus: Pfizerin rokotteen teho deltamuunnosta vastaan 42 prosenttia
Tutkimustulosten perusteella Modernan koronarokote suojaa huomattavasti paremmin viruksen deltamuunnosta vastaan.

Kun tarkastelu rajattiin ainoastaan heinäkuuhun, jolloin valtaosa Yhdysvaltojen tartunnoista olivat deltamuunnoksen aiheuttamia, muuttuivat luvut hälyttäviksi. Tutkimuksen perusteella Pfizerin koronarokote suojaa deltamuunnosta vastaan vain 42 prosentin tehokkuudella ja Modernan rokote 76 prosentin tehokkuudella.

– Jos tämä ei soita hälytyskelloja, niin en tiedä mikä sitten, presidentti Joe Bidenin kansliasta kommentoidaan uutistoimisto Axiosille.

Tutkimuksen johtaja Venky Soundararajan kommentoi tuloksia Axiosille. Hänen mukaansa tuloksissa yhdistyvät sekä tutkittujen rokotteiden tehon heikkeneminen että niiden heikompi suojaavuus deltamuunnosta vastaan.

– Modernan rokote on erittäin todennäköisesti Pfizerin rokotetta tehokkaampi alueilla, joilla deltamuunnos on vallitseva viruskanta, Soundararajan sanoo.

Tutkimuksessa löydettiin vastaavia tuloksia myös muista osavaltioista. Esimerkiksi Yhdysvaltojen tämän hetken pahimmassa koronapesäkkeessä, Floridassa, tartuntariskin havaittiin olevan jopa 60 prosenttia pienempi niillä henkilöillä, jotka olivat saaneet kaksi annosta Modernan rokotetta kuin niillä, jotka olivat saaneet kaksi annosta Pfizerin rokotetta.

CNBC: CDC -tutkimus osoittaa, että 74% Massachusettsin tartunnan saaneista oli täysin rokotettuja

IS kertoi myös tänään että Pfizeria kolmannen annoksen saaneet ovat alkaneet saada deltavirustartuntoja Israelissa.

Aiemmin kerrottiin että Israelin hallinnon mukaan 5-6 kuukautta sitten Pfizeria kaksi annosta saaneiden immuniteetti on enää 16%.

Nyt herää kysymys: Mihin koronapassia tarvitaan?
Mikä "suojausteho"? Yhdysvaltain tautivirasto CDC kertoi jokunen päivä sitten että täyden annoksen koronarokotetta saavat ovat saaneet 74% tartunnoista, enemmän kuin rokotekattavuus, ja heidän hengitysteissään on ollut saman verran deltavirusta kuin rokottamatromilla ja he tartuttavat siinä missä rokottamattomatkin. Sitten tässä IS:n uutisessa puhutaan kuin 42%:iin pudonnut "teho" olisi tartunnan suojaustehoa, eivätkä rokotetut muka silti saa vakavaa tautimuotoa. Bullshit, tämä "suojaustehon" lasku tarkoittaa nimenomaan sitä että immuniteetti taudin oireita vastaan on laskenut 42%:iin, tartuntoja he saavat siinä missä rokottamattomatkin, kuten CDC kertoo, ja sama on huomattu Israelin ja Islannin hallinnon datasta, jonka mukaan enemmistö tartunnan saaneista ja jopa sairaalapotilaista on täyden rokotesarjan saaneita, jopa rokotekattavuutta suurempi osa.

Vastakysymys: mihin sitä ei tarvita? Vaikka esittämät lukemat olisivatkin totta. Ihmiset pitää saada ottamaan rokotus ja passi lienee siihen helpoin keino. Vai onko esittää parempaa keinoa?

• Tykkää
Reactions: m1es
Ketään ei vieläkään kiinnosta että koronavirusta ei koskaan olisi ollut jos Kiinassa ei kasvatettaisi kaiken maailman villielämiä kuten lepakoita ja muurahaiskäpyjä.

Jos sinun autossassi vuotaisi bensatankki ja joutuisit käyttämään hengityssuojainta käyttäessäsi autoa, keskustelisitko siitä miten suojautua bensiinin höyryiltä vai siitä miten korjata itse ongelma?

Seuraava influenssa tulee olemaan lintuinfluenssa jonka kuolleisuus on 30% (korona 0,3%) ja se johtuu siitä että ihminen kasvattaa kanoja.

Luotan enemmän Israelin hallinnon ja median uutisointiin, heitä on historian kuluessa kusetettu niin paljon, ettei ole haluja ja tarvetta slaavilaiseen valehteluun oikean narratiivin takia.

Vastakysymys: mihin sitä ei tarvita? Vaikka esittämät lukemat olisivatkin totta. Ihmiset pitää saada ottamaan rokotus ja passi lienee siihen helpoin keino. Vai onko esittää parempaa keinoa?
Niin että passilla aletaan kiristämään rokotteen ottamista?

Tämä on totta koska ihmiset ovat niin mukavuudenhaluisia ja itsekeskeisiä eikä itseohjautuvia että vain pakotteet antavat potkua toimia.
Koronapassi ei ole vain pakote. Se on ihmisoikeusrikkomus. Ei rikkomuksen kautta saa hallita.

Ei kerrostalossa voi mennä kirveen kanssa yläkerran naapuriin ja sanoa että nyt muuten loppui se musiikin soittaminen liian lujaa.
Siihen tarvitaan muita keinoja.

Niin että passilla aletaan kiristämään rokotteen ottamista?
Toivottavasti mahdollisimman tehokkasti, olen kuitenkin pessimistinen...

Ilouutisia sinulle tuolta kansalaisoikeuksien luvatusta maasta:

Tämän laitan FOXNEWSin linkkinä (sinunkin on uskottava)

Toivottavasti mahdollisimman tehokkasti, olen kuitenkin pessimistinen...

Ilouutisia sinulle tuolta kansalaisoikeuksien luvatusta maasta:

Tämän laitan FOXNEWSin linkkinä (sinunkin on uskottava)
Antaa rokottamattomien vastata itse päätöksestään olla ottamatta rokote.
Sun eräs elintapa (ei, en tarkoita tsainojen tiirailua) on myös terveydelle huono: jatkuva yövalvominen, saatat olla lyhytikäisempi tai dementoitua sen takia.
Ruvetaanko lailla kieltämään ettet saa valvoa yli puolenyön?

Antaa rokottamattomien vastata itse päätöksestään olla ottamatta rokote.
Sun eräs elintapa (ei, en tarkoita tsainojen tiirailua) on myös terveydelle huono: jatkuva yövalvominen, saatat olla lyhytikäisempi tai dementoitua sen takia.
Ruvetaanko lailla kieltämään ettet saa valvoa yli puolenyön?
Mutta eikö rokotepassi nimenomaan ole sitä oikeutta valita itse? Tautihan tässä yritetään nujertaa kaikilla käytössä olevilla keinoilla, lievimmän haitan periaatetta noudattaen. Passihan ei muuta rokotetta haluamattoman ja yhteiskunnan sulkua kannattavan elämää mitenkään. Hän voi valita sen sulun ja liikkua vain välttämättömissä paikoissa: lääkäri, apteekki, ruokakauppa yms. Se että joku toinen valitsee toisin ja pääsee käymään baarissa ja lentokoneessa, ei ole siltä toiselta pois.

Onko tavallinen passi ihmisoikeusrikkomus vai sittenkin kirves?
Siinä on se ero, että sitä kannetaan mukana, sitä ei ole tungettu omaan kehoon.
Mä kannan ajokorttiakin mukana, mutten halua että se läntätään mun kehoon.

Mä vastustan kaikkea mitä tungetaan ihon alle, kiristämistä käyttäen. Tuo kiristäminen herättää aika kovat epäilykset, koska muutoin rokote olisi mielekkäämpää ottaa.

En usko että nykyisissä koronarokotteissa on sirua, vaikka jotkut salaliittoteoreetikot niin ajattelee. Mutta sitä en ottaisi: voin kantaa vaikka miljoonaa sirullista pankkikorttia ja kännykkää joka paikantaa mut, mutta ne voi heittää halutessaan pois.

Mutta eikö rokotepassi nimenomaan ole sitä oikeutta valita itse? Tautihan tässä yritetään nujertaa kaikilla käytössä olevilla keinoilla, lievimmän haitan periaatetta noudattaen. Passihan ei muuta rokotetta haluamattoman ja yhteiskunnan sulkua kannattavan elämää mitenkään. Hän voi valita sen sulun ja liikkua vain välttämättömissä paikoissa: lääkäri, apteekki, ruokakauppa yms. Se että joku toinen valitsee toisin ja pääsee käymään baarissa ja lentokoneessa, ei ole siltä toiselta pois.
Säkö et käy koskaan ruokaravintolassa syömässä, tai missään konsertissa?

Käyn. Mutta siis vapaa valinta ja itse en ole sen sulun kannalla, otan mieluummin rokotteen.
Mitä jos tilanne jatkuu vuosia? Mä luulen että erilaisista varianteista ja passeista tulee jatkuva pakko.
Koska kontrollia tullaan lisäämään vaikka millä syyllä, vaikka korona n.5 vuoden päästä laantuisi, se ei tule ainakaan vähenemään.
Koska päättäjien mielestä kontrollointi on halpaa, nopeaa ja kätevää - ihmisoikeuksista viis.

Entä työpaikkaruokailu?

Ihme vähättelyä kaikilla passi-intoilijoilla, "juu ravintolat on ihan turhia". Unohdatte lisäksi että monilla rokotekieltäytyjillä on lapsia.
Lapsuudesta nipsaistaan yksi osa pois, jos ei koskaan pääse isoon yleisötapahtumaan, konserttiin, pizzeriaan. Koti on tietysti tärkein ja 99 % meidän ruokailuista tapahtuu kotona.

Mutta kuopus jo tuossa hinkusi laivalle. Olin hiljaa, en viitsinyt sanoa että jos et ota rokotetta, et pääse välttämättä enää koskaan ulkomaille.

Et voinut tietenkään kertoa, muutenhan lapsesi haluaisi rokotteen heti 12 täytettyään
Aika moni tuttu nuori ei halua, vaikken ole heille puhunut rokotekriittisyyttäni.

Mun muksu pelkäsi että saa taudin vakavan muodon tai kuolee.
Sanoin että Suomessa ei ole yhtään alle 20-vuotiasta kuollut tai saanut vakavaa muotoa, ja että ikä tekee riskejä.
Lisäsin että jos joidenki tässä tarttee edes vähän pelätä niin mun, mieheni ja anoppini, mutta ne (suht pienet) riskit on sit aikuisten vastuulla.

Influenssakin olisi nimenomaan _lapselle tai nuorelle_ vakavampi, se vie vauvojakin sairaalaan.
Mutta kas kun siitä ei huudeta.

Mitä jos tilanne jatkuu vuosia? Mä luulen että erilaisista varianteista ja passeista tulee jatkuva pakko.
Koska kontrollia tullaan lisäämään vaikka millä syyllä, vaikka korona n.5 vuoden päästä laantuisi, se ei tule ainakaan vähenemään.
Koska päättäjien mielestä kontrollointi on halpaa, nopeaa ja kätevää - ihmisoikeuksista viis.

Entä työpaikkaruokailu?

Ihme vähättelyä kaikilla passi-intoilijoilla, "juu ravintolat on ihan turhia". Unohdatte lisäksi että monilla rokotekieltäytyjillä on lapsia.
Lapsuudesta nipsaistaan yksi osa pois, jos ei koskaan pääse isoon yleisötapahtumaan, konserttiin, pizzeriaan. Koti on tietysti tärkein ja 99 % meidän ruokailuista tapahtuu kotona.

Mutta kuopus jo tuossa hinkusi laivalle. Olin hiljaa, en viitsinyt sanoa että jos et ota rokotetta, et pääse välttämättä enää koskaan ulkomaille.

Muuten kyllä, mutta sulla on selvä ajatusvirhe asiassa. Sulle vaihtoehdot ovat: rokotepassi vs. avoin yhteiskunta kaikille. Todellisuudessa vastakkain on: rokotepassi vs. suljettu yhteiskunta kaikilta. Noiden jälkimmäisten välillä tässä tehdään valintaa. Se vapaa yhteiskunta kaikille passista riippumatta ei ole tässä vaiheessa mahdollinen. Se voi olla sitä joskus, sillä edellytyksellä että ravintolat edelleen toimii ja konsertit pyörii. Sekin taas edellyttää sitä, että osa pääsisi käymään niissä jo nyt.

Yhteistyössä