irtokoirat kuriin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikävää. Mutta Jos koirat karkaa tarhasta niin kyllä minä soittaisin ehdottomasti ensin poliisille. Poliisihan se ottaa ilmoituksia, näköhavaintoja vastaan kansalaisiltakin irtokoirista ja poliisi vie löytöeläintarhaan. Tai ilmoittaa sinne.

Ja imatralaisena karkuun päässeen koiran omistajana ilmoittaisin heti poliisille ja metsästysseuralle siksi koska Imatralla on tuo rajantakaa tulevien villikoirien ongelma... Ettei tule väärin käsityksiä

Meillä tässä naapurissa yhdellä tyypillä on 4 isoa koiraa ja se päästää ne joka päivä irti juoksemaan ja kusemaan tohon kerrostaloalueen väliseen pieneen "metsätilkkuun" ja se ei meinaa edes aina saada niitä takaisin kiinni kun haluaa. Tässä saa itse pelätä milloin ne on oman koiran kaulassa. Kysyin poliisilta asiasta ja sen ihmisen toiminnan kuvaaminen on sallittua ja voin tehdä siitä rikosilmoituksen.

Toki eri asia, tuolta karkasi koirat, surullista mutta olisi ilmoittanut Häkeen että nyt on isot koirat karussa...

Miten niistä koirista näkee, että ovat lemmikkikoiria?
Koirilla ei edes ollut pantoja.

Minun nähdäkseni viranomaiset tekivät täysin oikean päätöksen ja kuten pistepirkkokin tuossa sanoi, niin omista voi syyttää itseään tilanteesta.

Taas vastuuton koiranomistaja syyttelee niitä, jotka hoitavat tehtäviään. Pannattomat irtokoirat eivät kuulu vapaana keväiseen luontoon.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...-nakee-etteivat-tee-kenellekaan-pahaa/7428546

Eivät kuulu ei.

Mutta miksi pannalliset ja pannattomat kissat juoksentelee järjestään luonnossa vapaina?

Koira nyt ei pysty/halua tappaa luontoomme kuuluvia pieneläimiä kovinkaan tehokkaasti, monet rodut ei tee millekään pahaa, senkuin nuuskivat kiinnostuneina

Mutta kissa tappaa järjestään kaiken, minkä kiinni saa! :mad:

Eivät kuulu ei.

Mutta miksi pannalliset ja pannattomat kissat juoksentelee järjestään luonnossa vapaina?

Koira nyt ei pysty/halua tappaa luontoomme kuuluvia pieneläimiä kovinkaan tehokkaasti, monet rodut ei tee millekään pahaa, senkuin nuuskivat kiinnostuneina

Mutta kissa tappaa järjestään kaiken, minkä kiinni saa! :mad:

Kissa ei ole vaaraksi ihmiselle.

• Tykkää
Reactions: .....
Onpa.

Toksoplasmoosi. Ja ihan kauheankamala allerginen nuha. *aivastaa pelkästä ajatuksesta*
Eiks tokso oo vain raskaana olevien ja huonokuntoisten uhka?
Mulla on ollut labrojen mukaan ennen raskausaikoja tokso ja mitään hajua ei oo, että milloin se mulla oli, kaipa siitä joku flunssa oli. Lapsuudessa oli kyl kissoja.

Onpa.

Toksoplasmoosi. Ja ihan kauheankamala allerginen nuha. *aivastaa pelkästä ajatuksesta*
Todennäköisemmin tuon saa huonosti kypsennetystä lihasta. Ja eikö lähes viideosa tartunnan elämänsä aikana enivei saa, vaikkei kissanpaskaa kävisi käsittelemässä.

Eli samoilla linjoilla as:n kanssa. Kissa ei ole vaaraksi ihmiselle luonnossa. Sen sijaan koira on, etenkin isokokoisempi. Jo pelkästään liikenteessä irtokoira on aina vaaratekijä muille tielläliikkujille.

Päivittäin törmää idiootteihin, jotka pitävät koiriaan vapaana kaduilla. Siinä sitten seilaavat laidasta laitaan, kun takaa tulevan pitäisi mennä ohi.

Siis mun mielestä kaik lemmikkielikot pitää pitää kiinni pihalla. Tai aitauksessa.

Ja tuontanto-otukset myös.

Että ärsyttää kun projektikämpän melkein naapurilla on hanhia ja ne tepastelevat keskellä ajotietä varsin usein!

• Tykkää
Reactions: Elena777
@Echo etkö voisi käyttää suhteitasi yläkertaan ja rukoilla meille mielenlujuutta pullanhimoa vastaan? :rolleyes:
Tässä on se ongelma, että mä en halua rukoilla mielenlujuutta itselleni pullaa vastaan. (Just otin pullan) En halua siis muuttua siltä osin. :LOL:

Mut voin mä sulle rukoilla...mut toisaalta, pulla sillointällöin on namnamnam. (y)

Pulla se vasta vaarallinen ihmiselle onkin.
Otat yhden, niin heti tekee mieli toista :p
Joo, vaikka siinä ei oo ees mitään ruokahalua lisääviä arominvahventeita (kohta pau-la saapuu hoodeille).
Mut pulla on kyl erittäin koukuttava ainesosien yhdistelmä. (n)

Tässä on se ongelma, että mä en halua rukoilla mielenlujuutta itselleni pullaa vastaan. (Just otin pullan) En halua siis muuttua siltä osin. :LOL:

Mut voin mä sulle rukoilla...mut toisaalta, pulla sillointällöin on namnamnam. (y)

Pullassa on se ongelma, ettei niitä oo järkeä leipoa pienempää kuin puolen litran taikina.

Ja kaupan pullat eivät ole kovinkaan herkullisia.

Rukoile, siis, kiitos! :love:

• Tykkää
Reactions: r0s
Pullassa on se ongelma, ettei niitä oo järkeä leipoa pienempää kuin puolen litran taikina.

Ja kaupan pullat eivät ole kovinkaan herkullisia.

Rukoile, siis, kiitos! :love:
Jos mä kerkiän ja muistan.:)

Jos sä oot loppukesästä painava kuin jauhosäkki, niin sit en oo kerenny enkä muistanu. :whistle:

Viimeksi muokattu:
Siis mun mielestä kaik lemmikkielikot pitää pitää kiinni pihalla. Tai aitauksessa.

Ja tuontanto-otukset myös.

Että ärsyttää kun projektikämpän melkein naapurilla on hanhia ja ne tepastelevat keskellä ajotietä varsin usein!
Samalla linjalla mutta lähinnä kissojen ja tuotantoeläinten kohdalla siinä etteivät satuta itseään...koirat myös toki kytketyiksi, mutta koirat voi tosiaan olla vaaraksi muillekin.

Yhteistyössä