Irtoaiskohan jeesausapua taikinasormilta... :) ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreezeCat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreezeCat

Tunnettu jäsen
14.12.2011
41 858
14 935
113
Mun tarttis tehdä täytekakku...20 hengelle. Mun "bravuuri" - 4 munan pohja - ei taida tähän tarpeeseen riittää alkuunkaan..eli kuinka monen kananmunan kakkua tässä nyt kysellään :O..:ashamed:? 7? 8?

Ja sitten...jos mä nyt hyppään 7 munan kakkua väsäämään, niin noi muuta tykötarpeet tulee millä suhteella? Jostain muistan semmoisen suhdeyhtälön kakkupohjan aineksiin, että leikitellään tilavuuksilla - kananmunien tilavuuden verran samassa suhteessa sokeria, vehnäjauho- perunajauhoseosta...toimiiko tommonen?? Entä mites monta tl leivinjauhetta?? 2? 3?

Avusta olen ikikiitollinen :flower:.

Nyrkkisääntönä taitaa olla, että yhdestä munasta riittää kakkua kahdelle tai kolmelle, riippuen täytteiden makeudesta ja muiden tarjottavien määrästä. Voit käyttää neljän munan ohjettasi kertomalla määrät esim. 2,5:llä, jolloin saat 10 munan kakun. Siitä pitäisi riittää. Kakun voi koota myös useammasta pienemmästä pohjasta tai paistaa levyinä kääretorttupohjan tapaan ja koota niistä.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/704867

Kiitos sinulle ja isosti :)! Mä oon tässä etsinyt semmoista yleispätevää ohjeentynkää mutta lähes kaikki linkit ovat olleet tyyliin..."pohja on tehty viidellä munalla mutta isompaan voit sitten itse säädellä suhteet"...ja mun matikalla ei suoriteta avaruudellisteknillisiä kaavioita :snotty:....joten KIITOS :)!

[QUOTE="Argh";25429711]Nyrkkisääntönä taitaa olla, että yhdestä munasta riittää kakkua kahdelle tai kolmelle, riippuen täytteiden makeudesta ja muiden tarjottavien määrästä. Voit käyttää neljän munan ohjettasi kertomalla määrät esim. 2,5:llä, jolloin saat 10 munan kakun. Siitä pitäisi riittää. Kakun voi koota myös useammasta pienemmästä pohjasta tai paistaa levyinä kääretorttupohjan tapaan ja koota niistä.[/QUOTE]

Okei, tämäkin nyrkkisääntö on hyvä pitää jatkossa mielessä, kiitos :)!

Yhteistyössä