irtisanoutumis asiaa, kenelläkään tietoa??

• Viestiketjun aloittaja tuutikki
  • Ensimmäinen viesti
vielä
Kannattaa ottaa itselleen kopio saikkupapereista ja kyllä mä laittaisin irtisanoutumisen kirjallisena vaikka se käy suullisenakin. On sitten jotain mihin vedota jos tulee ongelmia. Varmempi olo itsellä.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja satu73:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mun tietääkseni jos sanoo itse itsensä irti ei päde irtsanomis ajat
tietysti pätee, miksei pätis?
mä tarkoitin ettei työnantajan tarvii maksaa sitä kahtaviikkoa jos sanoo itsensä irti ja jää heti pois töistä.
no ei tietenkään tarvitse, jos työntekijä ei ole irtisanomisaikaa töissä :D

mutta sehän tosiaan on sopimusrikkomus, jos tekee näin ilman sopimista työnantajan kanssa.

ap
työn antaja oli sanonut että hän saa päättää missä mieheni käy lääkärissä, työterveyslääkäri ei kirjottanut sairaslomaa, joten meni yksityiselle.
Voiko muka kauppias olla tässä oikeassa??!!

Häh
Kyl kait ihminen voi käydä vaikka kotinsa lähellä terveyskeskuksessa... luulisi käyvän oli todistus mistä tahansa. En ole ennen moista kuullut. Sori... en siis tiedä vastausta tuohon

mun tietääkseni jos sanoo itse itsensä irti ei päde irtsanomis ajat ja se tietää myös karenssia työkkärissä jos joutuu sinne menemään.jos työn antaja sanoo irti on oikeutettu kahden viikon irtisanomisajan palkkaan jossei ole sitä kahta viikkoa töissä.
:eek: no kyllä pätee mutta karenssi napsahtaa

luottamusmies
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
työn antaja oli sanonut että hän saa päättää missä mieheni käy lääkärissä, työterveyslääkäri ei kirjottanut sairaslomaa, joten meni yksityiselle.
Kyllä, työantaja voi osoittaa että on käytävä tietyssä paikassa. Lasku siitä menee pomolle mutta tällä on yritetty poistaa esim alkkiksien lääkärikierrätystä ja työterveyslääkäri yleensäkin on ensisijainen paikka jos kyse ei ole päivystystapauksesta.

Mansen likka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On oikeassa.

selkotekstiä
Työntekijä voidaan määrätä käymään työterveyshuollossa työnjohdollisella määräyksellä. Jos työntekijä ei tällaista määräystä noudata, hänen katsotaan rikkoneen esimiehen määräystä, ja seurauksena voi olla huomautus, varoitus, jopa ääritilanteessa irtisanominen.

Lääkärintodistus on asiakirja, jonka tulee olla alkuperäisessä muodossa työnantajan käytettävissä. Jos asiakirjasta peitetään osa, on perusteltua esittää kysymys, ollaanko sitä manipuloitu muutenkin. Työnantaja on aina oikeutettu saamaan alkuperäisen ja manipuloimattoman lääkärintodistuksen.

http://www.butzow.fi/index.php?option=com_dpnews&Itemid=14&cid=120

Mites tästä eteenpäin?
Onko sun miehes hakenut jo opiskelupaikkaa? Vai onko edes tietoa, mitä haluaisi alkaa opiskella? Tuntuu aika hurjalta, että hän irtisanoutuu "tyhjän päälle". Kai olitte puhuneet asiasta ja aikooko mies opiskella päivä- ilta- vai oppisopimuksella? Tuloihin myös tietty vaikuttaa---

vieras
siitä 3 kk karenssista ja työttömyyskassojen 3-4 kk käsittelyajoista puhumattakaan. Hakuajat opppilaitoksiin on kai menneet, aikuisopintorahahakemusten käsitely kestää myös...

Mun mielestä hurjan kuuloista jos ei ole säästöjä, perintöä tai uutta suunnitelmaa.

Yhteistyössä