Irtisanoutuminen hoitovapaan aikana, tietoa kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan karenssi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan karenssi.

Vieras
Olen irtisanoutunut työstäni 1,5 vuotta sitten. Onkohan karenssi jo kulunut tässä hoitovapaan aikana, vai alkaako kulua vasta sitten, kun ilmoittaudun työttömäksi?

Karenssi kuluu hoitovapaan aikana. Itse irtisanoin itseni kesällä, kun syksyllä olisi pitänyt palata töihin. Karenssi kului siihen mennessä kun hoitovapaa loppui.
Toki niiden hakemusten yms. käsittelyyn menee aikaa, joten se tulee päälle ja vielä viikon (7vrk) karenssi, joka tulee kaikille.

[QUOTE="Vieras";29177572]Karenssi kuluu hoitovapaan aikana. Itse irtisanoin itseni kesällä, kun syksyllä olisi pitänyt palata töihin. Karenssi kului siihen mennessä kun hoitovapaa loppui.
Toki niiden hakemusten yms. käsittelyyn menee aikaa, joten se tulee päälle ja vielä viikon (7vrk) karenssi, joka tulee kaikille.[/QUOTE]

pitääkö olla työtön työnhakija, että karenssi alkaa kulua? Vai meneekö ihan irtisanoutumispäivästä se 3kk? Kiitos :)

Se karenssi (3kk yleensä, jos itse irtisanoutuu) kuluu kyllä, vaikka et olisikaan ilmoittautunut työkkäriin. Oma työsuhteeni loppu 1.6, työkkärissä kävin joskus heinäkuussä ja karenssi oli kulunut 1.9 mennessä.
Mutta tietty ne paperit yms. lähtee käsittelyyn vasta kun käyt siellä työkkärissä ja se karenssi on kulunut. Niiden käsittelyssä menee vähintään se 7vko.
Sulla niin kauan tuosta työsuhteen päättymisestä, että pitäisi mennä sillä käsittely+viikon karenssilla.

[QUOTE="Vieras";29177595]Se karenssi (3kk yleensä, jos itse irtisanoutuu) kuluu kyllä, vaikka et olisikaan ilmoittautunut työkkäriin. Oma työsuhteeni loppu 1.6, työkkärissä kävin joskus heinäkuussä ja karenssi oli kulunut 1.9 mennessä.
Mutta tietty ne paperit yms. lähtee käsittelyyn vasta kun käyt siellä työkkärissä ja se karenssi on kulunut. Niiden käsittelyssä menee vähintään se 7vko.
Sulla niin kauan tuosta työsuhteen päättymisestä, että pitäisi mennä sillä käsittely+viikon karenssilla.[/QUOTE]

KIITOKSET, sulle kun vastasit ja pelastit yöni :)

Yhteistyössä