Irtisanon asiakkuuteni Hobby Hallista

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Kun ei heillä kerta mikään toimi.
Mulla on nyt yks tuote maksussa mutta kun sen saan kokonaan maksettua niin sen jälkeen irtisanon asiakkuuteni.

Oliskos muita?

Kun tarpeeksi moni sen tekis, saattais heillä tapahtua jotain muutosta toiminnassa.

Täällä yks kans... enää en mitään tilaa...
Aikaisemmin olen ollut tyytyväinen... Mikä mättää kun palvelu huonontunut...???
Ei se että tulee ylimääräisiä laskuja, mutta kun ei saa ketään kiinni että saisi selvitettyä asiat...eikä kukaan ota takaisin päinkään yhteyttä, kun jättää yhteydenotto pyynnön......Ihmetyttää...

pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Kun ei heillä kerta mikään toimi.
Mulla on nyt yks tuote maksussa mutta kun sen saan kokonaan maksettua niin sen jälkeen irtisanon asiakkuuteni.

Oliskos muita?

Kun tarpeeksi moni sen tekis, saattais heillä tapahtua jotain muutosta toiminnassa.

Täällä yks kans... enää en mitään tilaa...
Aikaisemmin olen ollut tyytyväinen... Mikä mättää kun palvelu huonontunut...???
Ei se että tulee ylimääräisiä laskuja, mutta kun ei saa ketään kiinni että saisi selvitettyä asiat...eikä kukaan ota takaisin päinkään yhteyttä, kun jättää yhteydenotto pyynnön......Ihmetyttää...
Samaa mäkin ihmettelen,mulla oli just samoja ongelmia ja sen takia en halua enää tilata sieltä mitään.7-vuotta (melkein 8 ) kerkesin olemaan kanta-asiakkaana,enää en halua.

Mä en tilaa sieltä enää ikinä yhtään mitään!
Aikasemmin (siis vielä vuosi, pari takaperin) toimi oikein hyvin mut keväällä ei sitten onnistunu enää yhtään mikään. Siis todellakaan yhtään mikään. Mulle riitti.

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
ai.ei mulla oo tökkiny mikään siellä.päinvastoin =) erittäin tyytyväinen olen =)
Samoin. Ja todella tyytyväinen laadukkaisiin tuotteisiin, mitä ei voi edes verrata esim. Anttilan tuotteisiin. Toisin sanoen tiedän aina mitä tilaan. Tilasin netin kautta vahingossa pojalle juhlahousut, kun piti tilata pusero. Hyväksyin tilauksen ja sit vasta huomasin mokani. Olipa tosi nopeesti asia korjattu kun soitin ja selitin virheeni. :)

selviö
Mä tein niin että kirjoitin as.palveluun sähköpostia,jossa kerron ottavani yhteyttä seuraavaksi kuluttajasuoja- asiamieheen, ja annan asiani heidän käsiin..Ei mennyt kuin pari pv ja as.palvelu soitti..Asiat saatiin selvitettyä..Mutta sen päätin että HH ei enää ole paikka jossa minä asioin.

narsku
Alkuperäinen kirjoittaja selviö:
Mä tein niin että kirjoitin as.palveluun sähköpostia,jossa kerron ottavani yhteyttä seuraavaksi kuluttajasuoja- asiamieheen, ja annan asiani heidän käsiin..Ei mennyt kuin pari pv ja as.palvelu soitti..Asiat saatiin selvitettyä..Mutta sen päätin että HH ei enää ole paikka jossa minä asioin.
no muhun eivät vaivautuneet ottamaan yhteyttä, vaikka sanoin myöskin ottavani yhteyttä seuraavaksi kuluttajasuojaan..

narsku
No johan pomppasi!

lähetin vajaa tunti sitten sieltä hobbarin sivuilta viestiä ja jo nyt tuli viestiä:

"Kiitos kaikista viestiestäsi!

Olen pahoillani, että viestiisi vastaaminen on viivästynyt. Sähköpostimme
ja puhelinpalvelumme ovat ruuhkautuneet yhteydenotoista, mutta teemme
parhaamme, jotta voisimme vastata kaikille asiakkaillemme.

Lasku koskee kameraa. Koska maksut ovat
kirjautuneet myöhässä, olemme lähettäneet sinulle huomatuslaskuja.
Huomatuslaskusta perimme viisi euroa ja perittävälle summalle
viivästyskorkoa lakiin perustuvan koron mukaisesti.

Maksamistasi summista on osa siirretty huomautuskuluille ja koroille,
jolloin laskun pääoma on jäänyt vajaaksi. Puuttuva summa, 25,62 e, on
ikävä kyllä jo siirtynyt perintätoimistoon. Halutessasi voit tiedustella
lisätietoja luotto-osastoltamme, puh. (09) 7776 1208, joka on avoinna
arkisin klo 8-17.

Olen pyynnöstäsi poistanut tietosi kuvastojan ja sähköisten tarjousten
listalta. Kuvastoja voi tulla tästä huolimatta vielä parin kuukauden ajan."

Mitäs nyt?
Mielestäni minun ei noin isoa summaa pidä maksaa (ovat siis näköjään pelkkiä huomautusmaksuja ja korkoja ja menneet vielä PERINTÄÄNKIN!), sillä olen useaan otteeseen ottanut yhteyttä, mutten ole mitään vastausta sanut, kuin vasta nyt!
Perkele!!!!
Mitä tuolle voisi nyt sitten vastata? argh!

karpaloinen
Mä maksoin tilauksen heti netissä. No kesällä oli palautettu liikaa raahaa mun tilille kun piti hyvittää vaateen hinta jota ei ollutkaan enää saatavilla. No sitten alko tulee laskuja että on maksamatta tietty summa tilauksesta. Otin hobbariin yhteyttä kun en huomannut että ovat palauttaneet liikaa rahaa ja olin koko tilausen jo kertaaleen maksanut. Kolme muistutusta ehti tulla kun puhelimellä ei pääsy läpi ja posti ja s-posti ruuhkautuneet. Eli kaikkia yhteydenotto keinot yritin. No sitten vaan sikeesti jonotin linjoilla. Kerran puoli tuntia ja hups, tipuin pois linjoilta. Tästä tuli 16 e puhelin lasku ja lisäksi kun sain hobbarin yhteyden jouduin maksamaan niille summan jonka ne oli virheelisesti palauttaneet. Eli niiden sotkujen takia tilaukselle tuli lisä hintaa 16 e= puhelin laskut asiakaspalveluun. Ja kaikki huomautus laskut oli jaettu kahdeksi erilliseksi laskuksi vaikka kyse yhdestä tilauksesta. Eli aina tuli 10e lisää keralla korkoa laskuihin yhteensä. Mutta korkoja en siis joutunut maksamaan. Vähän sekavaa tekstiä...

Tässä jonottelen jälleen Hobbariin! Kodinhoidontuki tulee käytettyä tosi hienosti. Jo neljännen kerran joudun soittamaan samasta asiasta. Lähettävät minulle kokoajan väärin laskuja ja niitä sitten yritän selvitellä.
Jonotin 15min ja asia jälleen "selvitetty", ellei sieltä tule taas lisää laskuja samoista tuotteista.
Olen yleensä tilannut jotain joulupukinkonttiin Hobbarista, mutta nut jää tilaamatta...

entinen kanta-asiakas
Vaikeuksia on ollut ja PALJON ...
Tuli tuossa syyskuussa AIHEETON maksukehoitus (laskut oli maksettu ja osa jopa pari viikkoa etukäteen).

Lähetin HH:lle sähköpostia - ei vastausta. Yritin soittaa, linjat aina varattuja tai sitten joutui jonottamaan kymmeniä minuutteja eikä kukaan vastannut. Yllätys yllätys - tuli toinen maksukehoitus ja siis edelleen aiheeton. Lähetin toisen sähköpostin, lähetin kirjeen postitse ja lähetin faksin kissankorkuisilla kirjaimilla ja pyysin selvittämään asian. EI VASTAUSTA. Sitten meni hermot ja otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Valituksia ko. puljusta oli tullut jo pilvin pimein. Pyysivät vain säilyttämään kaikki dokumentit jotta tarvittaessa pystyn todistamaan että olen YRITTÄNYT selvittää asiaa. Seuraavaksi lähetin sähköpostia suoraan HH:N asiakaspäällikölle. Ja edelleen ei mitään vastausta. ARGGH ! Puhumattakaan että yritin soittaa kymmeniä kertoja, jonotin tuhottoman pitkiä aikoja puhelimessa mutta kukaan ei vastannut siihen h ... tin asiakas"palvelu"numeroon.

Lopulta soitin suoraan HH:n vaihteeseen ja sitä kautta jonotin laskutukseen ja yllätys yllätys, 10 minuutin odottelun jälkeen sieltä vastattiin !!! Sain lopultakin asian selvitettyä. Aiheeettomat maksukehoitukset mitätöitiin ja pyydeltiin kovasti anteeksi. Seuraavana päivänä joku toinen henkilö vielä soitti ja varmisti että olen saanut asiani hoidettua.

Mutta kaiken tämän jälkeen mietin kyllä haluanko enää jatkaa kanta-asiakkuutani. Yli 20 vuotta oltu asiakkaana ja vuosien varrelta on tullut ostettua tuhansilla euroilla tuotteita Hobby Hallista mutta ehkäpä en osta enää !

narsku
ohoh.. tarkistin laskuja vähän paremmin, niin huomasin selkeitä epäkohtia.

eräpäivät alkuperäisissä laskuissa:
19.2.07 (maksettu 21.2.07)
19.3.07 (maksettu saapunut huomautuslasku 23.3.07)
19.4.07 (maksettu 13.4.07)
19.5.07 (maksettu 18.5.07)
19.6.07 (maksettu 21.6.07, viimeinen erä)

Ja sitten huomautuslaskut:

1. Maksumuistutus
laskun päiväys 20.3.07 ja teksti:
Kirjanpitomme mukaan alla mainittu maksusuoritus ei ole saapunut tilillemme 16.3.07 mennessä (eli selkeä virhe, sillä laskun eräpäivä oli vasta 19.3.07, ja se maksettiin 23.3.07, eli maksuhuomautusta ei olisi saanut vielä edes lähettää sillä "Yritys voi lähettää maksullisen karhukirjeen eli maksumuistutuksen aikaisintaan 14 päivän kuluttua eräpäivästä, jollei kuluttaja ole tänä aikana maksanut laskua." http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=1f59dfe7-8c56-4958-bc0f-cb0a71c78351 )

Maksuhuomautus
Kirjanpitomme mukaan emme ole saaneet 5.6.07 mennessä maksusuoritusta laskuun jonka eräpäivä oli
24.4.07 ja summa 15.50?
5.6.07 maksuhuomautusmaksu 5,00?
5.6.07 viivästyskorko 11% 0,19?
maksettava yhteensä 20.69?
(Tämäkin on siis selkeä virhelasku, sillä eräpäivä oli 19.4.07 ja lasku maksettu jo 13.4.07)

Kolmas maksuhuomautus
Aikaisemmista maksukehoituksista huolimatta blaa blaa blaa.. Siksi olemme eräännyttäneet myös erääntyneen saatavamme.
eräpäivä 24.06.07 10.23?
maksuhuomautusmaksu 22.10.07 5,00?
viivästyskorko 11% 22.10.07 0,39?
maksuhuomautusmaksu 29.8.07 5,00? (ei ole ikinä tällaista laskua meille saapunut)
maksuhuomautusmaksu 28.9.07 5,00? (tämäkään maksuhuomautus ei ole ikinä perille saapunut)
maksettava yhteensä 25,62?

HUHHUH.. nyt on siis asiat itsellä selvillä, eikä tarvitse miettiä, onko jotain laskuja maksettu vaiko ei..
Eli lähetän uudestaan sähköpostia hobbarille ja vaadin vieläkin tiukemmin selviystä tilanteeseen :)
kivi vierähti sydämeltä, sillä perintään mennyttä laskua ei tarvitse kauhulla odotella!

Tarkistakaa siis laskunne, älkääkä vaan maksako ylimääräistä tuolle firmalle!

pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:

1. Maksumuistutus
Kirjanpitomme mukaan alla mainittu maksusuoritus ei ole saapunut tilillemme 16.3.07 mennessä (eli selkeä virhe, sillä laskun eräpäivä oli vasta 19.3.07, ja se maksettiin 23.3.07, eli maksuhuomautusta ei olisi saanut vielä edes lähettää sillä "Yritys voi lähettää maksullisen karhukirjeen eli maksumuistutuksen aikaisintaan 14 päivän kuluttua eräpäivästä, jollei kuluttaja ole tänä aikana maksanut laskua." http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=1f59dfe7-8c56-4958-bc0f-cb0a71c78351 )

Maksuhuomautus
Kirjanpitomme mukaan emme ole saaneet 5.6.07 mennessä maksusuoritusta laskuun jonka eräpäivä oli
24.4.07 ja summa 15.50?
(Tämäkin on siis selkeä virhelasku, sillä eräpäivä oli 19.4.07 ja lasku maksettu jo 13.4.07)

Kolmas maksuhuomautus
Aikaisemmista maksukehoituksista huolimatta blaa blaa blaa.. Siksi olemme eräännyttäneet myös erääntyneen saatavamme.
eräpäivä 24.06.07 10.23?
maksuhuomautusmaksu 29.8.07 5,00? (ei ole ikinä tällaista laskua meille saapunut)
maksuhuomautusmaksu 28.9.07 5,00? (tämäkään maksuhuomautus ei ole ikinä perille saapunut)

HUHHUH.. nyt on siis asiat itsellä selvillä, eikä tarvitse miettiä, onko jotain laskuja maksettu vaiko ei..
Eli lähetän uudestaan sähköpostia hobbarille ja vaadin vieläkin tiukemmin selviystä tilanteeseen :)
kivi vierähti sydämeltä, sillä perintään mennyttä laskua ei tarvitse kauhulla odotella!

Näin tuli meillekin ja soitin sinne luottopuolelle,mutta sielä se nainen kokoajan sanoi vain että "ota nyt huomioon meillä on uusi järjestelmä,ja se laskee meille nuo korot ja plaa..plaa.plaa..yritin selittää että mihin sitten on kadonnut se meidän toiseen kertaan maksettu lasku isommilla kuluilla..taas alkoi sama paasaus,huomenna soitan kuluttaja-asiamiehelle jos he saisivat selvyyttä näihin tän syksyn asioihin.

narsku
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:

1. Maksumuistutus

Maksuhuomautus
24.4.07 ja summa 15.50?

Kolmas maksuhuomautus
eräpäivä 24.06.07 10.23?

Näin tuli meillekin ja soitin sinne luottopuolelle,mutta sielä se nainen kokoajan sanoi vain että "ota nyt huomioon meillä on uusi järjestelmä,ja se laskee meille nuo korot ja plaa..plaa.plaa..yritin selittää että mihin sitten on kadonnut se meidän toiseen kertaan maksettu lasku isommilla kuluilla..taas alkoi sama paasaus,huomenna soitan kuluttaja-asiamiehelle jos he saisivat selvyyttä näihin tän syksyn asioihin.
Juu tosiaan nyt lähti meidänkin asiat rullaamaan vihdoista viimein!
käskettiin soittamaan luottopuolelle (aivan kuten teitäkin) Mutta ilmoitin, että asia hoidetaan kirjallisesti, että on näyttöä mitä on käyty läpi jos/kun asiaa viedään eteenpäin kolmansille osapuolille.

Tästä voi vain miettiä, että kuinka ison voiton kyseinen firma on saanut mitättömillä laskuilla, joita kaikki asiakkaat eivät ymmärrä tarkistuttaa, vaan maksavat mukisematta.

pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:

1. Maksumuistutus

Maksuhuomautus
24.4.07 ja summa 15.50?

Kolmas maksuhuomautus
eräpäivä 24.06.07 10.23?

Juu tosiaan nyt lähti meidänkin asiat rullaamaan vihdoista viimein!
käskettiin soittamaan luottopuolelle (aivan kuten teitäkin) Mutta ilmoitin, että asia hoidetaan kirjallisesti, että on näyttöä mitä on käyty läpi jos/kun asiaa viedään eteenpäin kolmansille osapuolille.

Tästä voi vain miettiä, että kuinka ison voiton kyseinen firma on saanut mitättömillä laskuilla, joita kaikki asiakkaat eivät ymmärrä tarkistuttaa, vaan maksavat mukisematta.
Näinpä,kun meilläkin kaikista kuitit tallella,otan huomenna niistä kopsut ja katotaan sitten miten selittävät nämä laskut joita ollaan nyt makseltu jo liikaakin. Alkuperäinen lasku meilläkin oli vain 24.10e maksettiin,sit tuli huomautus lasku olikin 33.54e no maksettiin tuokin ja yhtäkkiä tuli taas huomautus maksettiin silloin niille 68.30e,kaikki siis samasta laskusta..enää en maksa vaan vaadin niitä tilille. |O

vieras
Ei tarvinnut äsken jonottaa kuin viisi-kymmenen minuuttia, ja syy siihen, etten ole saanut tilaustani 2 viikossa, selvisi. Oma moka, 2 as.nroa eli vanhalla osoitteella toinen... Tilaus oli jätetty odottamaan (kauankohan se olisi siellä odotellut ellen olisi soittaut...) mutta nyt se lähtee! Jihuu, pian saan takkini!

Alkuperäinen kirjoittaja meeri:
Me ei myöskään enää iknä tilata hh yhtään mitään..kamerasta maksettiin eka erä,loppu laskuja ei näy ei kuulu..vihdoin kun asiakaspalv vastaan akka väittää et erät on lähetty ja maksettukin muutama(??)..no puolen vuoden jälk erälaskut vihdoin tulee ja nyt perivät myöhästymismaksuja5e joka kuulta ja jossei maksa vkon päästä tulee 10e lasku..tulee kallis kamera!!!heidän mokansa ja laskuttavas asiakasta..kantaasiakas olin minäkin vuosia..

Meilä vastaava tilanne, meni perintään. Selvittävät oikeellisuuta sitä kautta. Sanoin että kahdesti oon laittanu meiliä-ei vastausta ... hipoo jo jotain kun eivät vastaa ees perintätoimistonsa yhteydenottoihin...Sanovat meile ettei tarviis maksaa mitää ku homma on jäissä kokonaa kunnnes saavat HH:n yhteyttä. Mut kyl mieluummin tän oman osansa hoitaa kunnolla, pittää vaa kuitit talletta ett voi kopsut lähetellä

vieras
Vastaa niille vaikka näin. (Tuskin tästä mitään hyötyä on, mutta ehkä piristää edes itseä)

"Valitettavasti olemme jo ehtineet siirtää asian käsittelyn
lakimiehellemme, joka on viemässä asiaa oikeuteen sekä Hannu Karpoon.
Voitte ottaa lakimiehen sihteeriin yhteyttä arkisin klo
10:45-10:50. Jonotus maksaa 0,95 euroa/minuutti. Tavoitettaessa sihteeri
voi pahoitella asia ja vastata, että lakimies on kovin ruuhkainen ja hän
kyllä vastaa asiaan, kun ehtii. Jolla välin hän hoitaa syytettä eteenpäin.
Karpoon ei kannata ottaa yhteyttä, hän kyllä soittaa teille, jos näkee sen
tarpeelliseksi."

narsku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaa niille vaikka näin. (Tuskin tästä mitään hyötyä on, mutta ehkä piristää edes itseä)

"Valitettavasti olemme jo ehtineet siirtää asian käsittelyn
lakimiehellemme, joka on viemässä asiaa oikeuteen sekä Hannu Karpoon.
Voitte ottaa lakimiehen sihteeriin yhteyttä arkisin klo
10:45-10:50. Jonotus maksaa 0,95 euroa/minuutti. Tavoitettaessa sihteeri
voi pahoitella asia ja vastata, että lakimies on kovin ruuhkainen ja hän
kyllä vastaa asiaan, kun ehtii. Jolla välin hän hoitaa syytettä eteenpäin.
Karpoon ei kannata ottaa yhteyttä, hän kyllä soittaa teille, jos näkee sen
tarpeelliseksi."
kieltämättä hauska juttu, mutta harmi kun "karpolla on asiaa" ei enää pyöri tv:ssä :/

No nyt tosiaan tänään lähetin kuluttajaneuvojallekin tähän aiheeseen liittyen postia ja kyselin neuvoa, niin saas nähdä mikä on heidän kantansa tähän asiaan..

Yhteistyössä