Irtiotto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/ihmiset_paajutut/8057931.shtml

Pirkkalalaisessa Tommila-Suonkedon perheessä osataan heittää vapaalle ja nauttia omasta ajasta. Noita hetkiä tarvitaan, ettei arki 14-vuotiasta down-poikaa Immoa hoitaessa tuntuisi liian raskaalta.


Tuossa myös lukee että lapset "laitetaan" pois kotoa kun täyttävät 18v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/ihmiset_paajutut/8057931.shtml

Pirkkalalaisessa Tommila-Suonkedon perheessä osataan heittää vapaalle ja nauttia omasta ajasta. Noita hetkiä tarvitaan, ettei arki 14-vuotiasta down-poikaa Immoa hoitaessa tuntuisi liian raskaalta.


Tuossa myös lukee että lapset "laitetaan" pois kotoa kun täyttävät 18v.

eipäs lukenu... ku potku pyllyyn.... sen voi käsittää monella tavalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/ihmiset_paajutut/8057931.shtml

Pirkkalalaisessa Tommila-Suonkedon perheessä osataan heittää vapaalle ja nauttia omasta ajasta. Noita hetkiä tarvitaan, ettei arki 14-vuotiasta down-poikaa Immoa hoitaessa tuntuisi liian raskaalta.


Tuossa myös lukee että lapset "laitetaan" pois kotoa kun täyttävät 18v.

eipäs lukenu... ku potku pyllyyn.... sen voi käsittää monella tavalla

Itse käsitin että sitten muutaisivat pois kotoa.

"- Sitä mukaa kuin lapset täyttävät 18 vuotta, niin potku pyllyyn ja menoksi. Tämä koskee Immoakin"

 
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin kylmää tekstiä.

Realistista ja hyvää tekstiä. Olen hoitanut kehitysvammaisia työkseni ja todella arvostan tuollaisia vanhempia.

Nimenoimaan. Vammasten lasten vannhemmilla on oikeus omaan elämään, ihan siinä missä vammasella nuorella on oikeus itsenäistyä ja elää omaa elämäänsä.
 
Juu ajattelin myös, ettei nyt joka sanaa tarvitse ottaa ihan niin kirjaimellisesti. Varsinkin kun tekstit aina menevät myös toimittajan suodattimen kautta.

Minusta juttu oli ihan asiallinen. Olen myöskin työskennellyt kehitysvammaisten kanssa. Että mikäköhän siiinä jutussa nyt oli niin kylmää?
 

Yhteistyössä