Irja Askola:"Muslimit voisivat käyttää kirkkoa omiin tilaisuuksiinsa"

9mmm
Perustele itte tämmöseen:

Syvät syöverit imee ja työntää... Koska me ei luovuteta te luovutatte taas ja ei piispan hiippa se on sieni. Ykseys. Siinäpä se ajatus lähti miten olis risotto.
Ette voi perustella minua ja astraaliani vastaan koska minäpäs ja minun kaverini olemme viisaita tietäjiä matkalla eldoradoon ketsuppimaahan. Ja lopuksi että peace nyt kaikille. Kai nyt kaikille selvisi mitä me täällä henkieläimen kanssa meinataan?
mut toihan oli vapaa stoori niinkuin jumala halus :)
 
No se vaan ilmenee kaikessa luonnossa. Jopa autiomaa voi vuosienkin päästä kukkia ja syvänkin meren pohjassa elelee valoa tuottavia otuksia jne. Kaikki noudattavat samoja lakeja, ei sen kummallisempaa.

http://kirlah-kielet.blogspot.fi/2009/05/helatorstai-ja-helahoito.html

Sanoissa on paljon oppimista kyllä.
Juu kiitos nyt tästäkin. On hienoa että olet opiskellut kaikkea, mutta älä laita kaikkea tietämääsi ketjuun, jossa on yksi, tietty aihe. (y)
 
Tässä nyt oikeestaan on se, 9mm että pidän susta kovasti koska olet selvästi hyväntahtoinen ihminen ja välität lapsestasi jne, mutta en osaa kommunikoida sinun kanssasi lainkaan, etenkin jos olemme eri mieltä. Sen verran tajusin, että olemme eri mieltä ja puhumme eri kieltä. Se on kyllä ihan ok että asia on niin.
 
lasketaan myös se että et halua tiettyä osaa veljistäsi ja sisaristasi samaan huoneeseen kanssasi : joka on jumalan sanaa vastaan päästä kaikki astumaan minun majaani. ps olen katolilainen.
Ok, nyt selkisi vähän osoitetta, eli katolisuus. Mun mielestä katolisuus on hyvin kaukana siitä mistä Raamattu kirjoittaa.
Siellä voi olla uudestisyntyneitä uskovia ja he ovat mun kans siskoja ja veljiä, mutta se julkinen, kirkollinen puoli on suorastaan harhaoppinen.
 
Kristinuskoon kuuluu auttaminen olennaisesti. Kumminkaan kristinuskon mukaista auttamista ei ole päästää kirkkoon muiden uskontojen palvontamenoja. Kristillinen maailmankuva pitää sisällään oletuksen, että Jeesus on ainoa tie Jumalan luo, täten auttaminen pitää aina sisällään myös kristinuskon opettamista eli evankeliointia.
 
9mmm
Tässä nyt oikeestaan on se, 9mm että pidän susta kovasti koska olet selvästi hyväntahtoinen ihminen ja välität lapsestasi jne, mutta en osaa kommunikoida sinun kanssasi lainkaan, etenkin jos olemme eri mieltä. Sen verran tajusin, että olemme eri mieltä ja puhumme eri kieltä. Se on kyllä ihan ok että asia on niin.
ja mä pyydän anteeksi sulta joskus liika into ottaa vallan säkin oot hyvä tyyppi!
 
9mmm
Ok, nyt selkisi vähän osoitetta, eli katolisuus. Mun mielestä katolisuus on hyvin kaukana siitä mistä Raamattu kirjoittaa.
Siellä voi olla uudestisyntyneitä uskovia ja he ovat mun kans siskoja ja veljiä, mutta se julkinen, kirkollinen puoli on suorastaan harhaoppinen.
katolilaisuudessa on se hyvä että tarjosivat auttavan käden paavi fransiscuksen johdolla. mutta minulle jeesus sanomallaan tarkoitti rakasa kaikkia elleivät he tee pahaa toisille. Anteeksi että echo huusin sinulle ja peyotelle tuli paha mieli. noudatan nykyään ohjetta rakasta ja rakasta. niinkuin mun mielestä sanoi eiks niin vai rakastikp jumala tätä maailmaa? teidän mielest? voitasko me kaikki koittaa rakentaa uus aika yhdes
 
katolilaisuudessa on se hyvä että tarjosivat auttavan käden paavi fransiscuksen johdolla. mutta minulle jeesus sanomallaan tarkoitti rakasa kaikkia elleivät he tee pahaa toisille. Anteeksi että echo huusin sinulle ja peyotelle tuli paha mieli. noudatan nykyään ohjetta rakasta ja rakasta. niinkuin mun mielestä sanoi eiks niin vai rakastikp jumala tätä maailmaa? teidän mielest? voitasko me kaikki koittaa rakentaa uus aika yhdes
En mä mitää huutamista oo huomannu. :D
 
p@ula
Koska palstallahan pysytään tunnetusti aina aiheessa (y)
Juu, Askola varmaan lueskelee näitä, koska otsikossa on hänen nimi.

Olisi tärkeää opettaa ihmisille täällä pohjoisessa käytettävät sanat, eikä aina jankata vain niitä, mitkä on olleet kautta aikojen autiomaassa tai jossain Kaksoisvirtojen maassa. Ja niitä on paljon! Eikös olisi paljon tärkeämpää ymmärtää asioita, kuin kinastella uskonnoista? Ikinä en aio liittyä mihinkään. Oikeastaan täytyisi alkaa ajaa asiaa, että se valinta täytyisi kokonaan poistaa ihmisten "lajittelusta". Senki saa tehdä joku muu.

http://kuvakertomuksia.blogspot.fi/search/label/luonnonilmiöt

Tuolla on hienosti kerrottu erilaiset asiat, mitkä täytyisi opettaa noille etelästä saapuville, kun ne asiat tulevat vastaan jonakin päivänä kuitenkin.
 
p@ula
katolilaisuudessa on se hyvä että tarjosivat auttavan käden paavi fransiscuksen johdolla. mutta minulle jeesus sanomallaan tarkoitti rakasa kaikkia elleivät he tee pahaa toisille. --- ja rakasta.

----kaikki koittaa rakentaa uus aika yhdes
Niin justioinsa!

Ja onhan siinä eroa, puhutaanko asioista "pitkällä tähtäimellä" vai "pitkällä tähtäyksellä"--- sekin on välillä ihan hukassa jopa toimittajilla:cry:

Miten teille on opetettu tämä kohta Isosta Kirjasta:

"34:2 Sinä ihmisen poica/
ennusta Israelin paimenita wastan: ennusta/
ja sano heille: näin sano HERra: woi Isrealin paimenita/
jotca idziäns ruockiwat/
eiköst paimenden pidäis lauma ruockiman?"

Onko ne oikeat paimenet aikoinaan unohtaneet viedä laumansa uudelle laitumelle, kuten lampaanhoidossa matoja vältetään ainoastaan sillä konstilla. Jos ihminen ei ymmärrä, miksi jotain täytyy tehdä, menee moni muukin asia pieleen, pahasti! Tuossahan vihjataan,et paimenet ovat syöneet karjan eväitä. Ei niille siihen aikaan ole mitään viljoja eikä soijaa eikä maissia syötetty, mutta suolistoloisien takia on pakko vaihtaa tuore laidun alle. Tietysti, jos tai kun laidun loppuu, olis aika pienentää karjaa, eikä alkaa syöttää niille samaa tonttia madonmunineen. Mulla oli parikymppisenä muutama lammas ja se madotus oli pakollinen. Ongelmia tuli ainoastaan siinä, että jalostettu lammas ei selviä synnytyksistä kuten vuohi, jota ei ole jalostettu liian isoksi. Sama ongelma tulee eteen poroilla ennenpitkää, ennustan.:unsure:
 
p@ula
mut toihan oli vapaa stoori niinkuin jumala halus :)
Siis se ei ole mistään kirjasta?

Mutta tämä on, katsos:

"34:18 Eikö sijnä kyllä ole/
että teillä nijn hywä laiduin on ja nijn wiljalda/
että te sen jalgoilla tallatte/
ja nijn jalot lähtet juoda nijn wiljalda/
että te nijhin astutte ja pyderrättä ne."

KYLLÄ -sanan käyttö vois olla niin, kuin nykyäänkin usein, et "eikös olekin niin?"
vähän niin kuin "isn`t it?" Olis paljon loogisempaa, mun mielestä.

Ja WIJALDA- sana tarkoittaa LAAJALTI, kun ottaa huomioon sen, ettäsanaa VILJELLÄ on käytetty aina siinä yhteydessä, kun kerrotaan jotain tehtävän runsaasti. Mieheni mummo käytti sitä jatkuvasti puheessa, eikä se todellakaan tarkoittanut viljaa. Vilja (ja aina osa siemeneksi seuraavaa vuotta varten!) piti säästää kanojen ruoaksi, koska ihmiset ovat syöneet lintujen muniakautta aikojen, ennen kirjojakin:love:

No, pyderrättäminen täytyy olla pilaamista ja saastuttamista, eikö? LÄHTET JUODA on tietysti juomalähteet, joista paimenten olisi pitänyt antaa lampaille puhdasta vettä. Paimen on varmaankin lypsänyt puhtaan maidon aina tarvitessaan - sehän on itsestäänselvyys:love:
 
9mmm
juu siis paula mä tarvitsin kevennystä kun jumahdin tohon maahanmuutto keskusteluun. Meni hermot ni piti ottaa rooli katolilaisena :D. sillonku painetta liikaa niin rooli piristää. tai jos ei ni tauolle liikaa koneel :(. ja jee duuni haastattelut alkaa ensviikol ottivat pirulaiset sinne eikä suorilta käsin tyrmätty omaa palkka ehotusta.

mut miten paulan päivä alkanu?


ps mä luin itte ton linkin kunnolla ja hah kuinka hiireks kristitty oli tehtu
 
p@ula
mut miten paulan päivä alkanu?
ps mä luin itte ton linkin kunnolla ja hah kuinka hiireks kristitty oli tehtu
Kiitos, hyvin on herätty. Ruokakin n jo valmiina, et ei tarvi keskeyttää puutarhahommia sen takia. Yleensä laitan aamiaiseksi munakkaat, mutta nyt paistoin alaskanseitiä voissa, tillillä ja omilla luomupaprikoilla. Niitä olemmme syöneet joka päivä eri muodoissa, sillä ne ovat mukavasti kypsyneet eri aikaan, vaikka samasta yksilöstä otin kaiki siemenet, makeaa suippopaprikaa.

Mitä tarkoitit, hiireks tehty? Ihminen on jossain vaiheessa ylentänyt itsensä kaikkien muiden olevaisten yläpuolelle, eikö? Niinku tuo edellinen ---

Niin, oliko se vitsi, et piispan hiippa - se päähinehän on hiippa - olis jotain sientä noin kuvaannollisesti?

Huomasin uuri, et ne paprikat, mitkä olivat saaneet liikaa aurinkoa, kun tämä hirvittävä helle on nostanut kasvihuoneen lämmön aivan liian kuumaksi, eikä ole huomattu aina ajoissa avata ovea...No, ne kohdat, mitkä saivat vauriota, ovat sisältä homehtunet ust siitä palaneesta kohdasta. Sellaisesta en tietenkään ota siemeniä talteen, mut muista otan:cool: ja laitan ne tammikuussa heti uuden kuun aikaan kasvamaan, kuten viimevuonnakin. No, saahan niitä kaupastakin, mut tämä nyt on sellainen kokeilu vaan, eikä ne paljoa haittaa ikkunalaudoilla keväällä... Pikkukiviä kannattaa ottaa talteen nyt ruukkujen pohjalle, kun tammikuussa ne ei lähde maasta irti eikä ole järkeä ostaa kevutsoraa niihin, kun tarvii olla painoa ruukussa, ettei kaadu. Ihan vaan ohimennen selitän, jos joku innostuu. Sit mulla odottaa tuossa muutama luomumandariini uutta ruukkua ja enemmän multaa. Laitoin keväällä niihin kaupan multaa, jossa oli hiivauutetta ja sekös ärsyttää: kaikissa on nyt hometta pinnassa, eikä sellaista ole ennen ollut. Sientä homesienetkin ovat, kuten myös perunarutto yms.. Mut enpä osta ikinä enää sellaista.:alien:

Hiiri muuten kiikuu metallituolinkin jalkoa pitkin siellä kasvihuoneessa ja napostelee ruukuista juuripaakkua ja sipuleita. Ei se tyhmä ole, mut ainakaan vielä ei ole syönyt viiniköynnöksistä, joita varten se kasvihuonekin rakennettiin. ---Vielä on tuuletusluukku kiinni ja se tarkoittaa, ettei ilman kumppareita pidä mennä ulos.

Kerro mulle siitä hiipasta enemmän... Onhan olemassa HIIPPAkunnatkin..
 

Yhteistyössä