irc-galleria ja Alina

• Viestiketjun aloittaja ween bay
  • Ensimmäinen viesti
ween bay
Kuka vielä muistaa tän tumman kaunottaren jolla oli kolme lasta? Mies lähti jonkun teinin matkaan? Kusetusta oli vuodesta toiseen kaikki nämä persoonat. kuka vielä muistaa tämän? Tunteeko joku tän ihmisen joka Alinaksi esittäytyi?

Ween bay
Olishan se kiva joskus muutama sana tän sairaan kusettajan kans vaihtaa. Ihan vaan mielenkiinnosta kysäistä että mitähän se teki kaikella sillä henkilökohtaisella tiedolla mitä se ihmisistä sai irti?

hmm
Onko tää sama joka hetki sitten esiinty nimellä Jossu irc-galleriassa? Muka synnytti lapsen viime kesänä, se kuoli muutaman päivän ikäisenä, oli vielä lehteen laittanu kuolinilmotuksen jnejne. Ja oli tehny pari muutakin feikkiprofiilia sinne... Semmosen "santunkin" joka oli joku 20v nuori mies, sekin mukamas kuoli :eek: siitäkin ilmotus lehteen jne :eek:

minä
Alkuperäinen kirjoittaja ween bay:
Kuka vielä muistaa tän tumman kaunottaren jolla oli kolme lasta? Mies lähti jonkun teinin matkaan? Kusetusta oli vuodesta toiseen kaikki nämä persoonat. kuka vielä muistaa tämän? Tunteeko joku tän ihmisen joka Alinaksi esittäytyi?
Eiköhän täällä ole paljon muitakin "Alinoita"!!!!

Ween bay
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Oliko tämä se sama tapaus, jossa oli lähetelty myös keksittyjä kuolinilmoituksia lehtiin?
joo! Olin tuonkin jo unohtanu. Samaten oli syntymäilmoituksia. Tuntuu kyllä että saattaisin haluta korvauksia tai julkista anteeksi pyyntöä tältä raukalta joka esittäytyi aliinana. Tai jospa saisin edes julkisen kivityksen niin ei tarvitsi sen pyytää enää anteeksikaan =D

minä taas
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onko tää sama joka hetki sitten esiinty nimellä Jossu irc-galleriassa? Muka synnytti lapsen viime kesänä, se kuoli muutaman päivän ikäisenä, oli vielä lehteen laittanu kuolinilmotuksen jnejne. Ja oli tehny pari muutakin feikkiprofiilia sinne... Semmosen "santunkin" joka oli joku 20v nuori mies, sekin mukamas kuoli :eek: siitäkin ilmotus lehteen jne :eek:
Huh. Tää on jo tosi sairasta!!!!!!

vieras
Joo; Salosen sisarukset.

HYI.

minäkin sen "juulian" ja "jossun" kanssa olin paljon tekemisissä, soiteltiin & txt. teki monet oharit, yltsi? tietääpä minusta kaiken.
Olin menossa 1x1000 jossun luo sairaalaan mut aina se oliki siirretty tampereelle..

Kaikista oudointa minusta oli kuitenkin se, että joku oikea henkilö irc-galleriasta alkoi seurustelemaan tuon keksityn Santun kanssa ja meni jopa kihloihin! :eek: Olen miettinyt sitä, että miten joku voi mennä kihloihin henkilön kanssa, jota ei ole koskaan nähnyt edes webkamerassa, puhunut puhelimessa jne.

Myöhemminhän tämä Santtu "kuoli" jossain onnettomuudessa.

lop
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
Huh. Tää on jo tosi sairasta!!!!!!
juu tän ja varmaan 8 muun värikkään persoonan takana oli joku töysäläinen pimatsu.

vieras
Nainen sepitti hurjan vale-elämän netissä - pani keksittyjä kuolinilmoituksia lehteen
25.11.2009 08:56

Yksinäisen naisen netin keskustelupalstoille luomien mielikuvitushahmojen elämä meni kolmen vuoden mittaan niin hurjaksi, että nimimerkkien oikeat kaverit ahdistuivat ja huolestuivat tosissaan ystäviensä puolesta.

- Meno oli jopa hurjempaa kuin Salatuissa elämissä tai Kauniissa ja rohkeissa, ihmetteli vyyhdin purkanut nettipoliisi, ylikonstaapeli Mikko Manninen Helsingin keskustan poliisipiiristä.

Poliisi sai tiedon nettidraamasta maanantaina, ja jo eilen Mannisen onnistui selvittää keskustelujen takana olleen henkilöllisyys.

Kyseessä on nuori, Pohjanmaalla asuva lapseton nainen.

- Nainen kertoi syiksi yksinäisyyden ja kovan halun tulla äidiksi, toteaa Manninen naisen motiiveista.

Nainen esiintyi muun muassa IRC-Galleriassa ja etenkin odottavien tai vastasynnyttäneiden äitien keskustelupalstoilla.

Hän oli luonut yhteensä kymmenen eri nimimerkkiä.

- Itse keskustelin mm. Alina-nimimerkin kanssa. Hän kertoi olevansa kahden lapsen äiti ja odotti kolmatta, kuvailee naisen nettiuhriksi joutunut pohjanmaalaisäiti IS:lle.

-Sitten Alinan elämä alkoi mennä pahan kerran vinoon, kun mies petti ja miehen rakastajatar ilmaantui solvaamaan Alinaa nettiin. Olin jopa yhdessä vaiheessa järjestämässä Alinalle asuntoa Seinäjoelta, jotta hän olisi päässyt perhehelvettiään karkuun, pohjanmaalaisäiti kertoo.

Huijasi myös
sanomalehteä

Tehdäkseen tarinansa uskottavammaksi nainen lähetti ainakin kolme kertaa Ilkka-lehteen tekaistuja kuolin- tai lapsensyntymäuutisia. Eräässä niistä muisteltiin liikuttavin sanankääntein vain viikon ikäisen vauvan kuolemaa viime kesänä.

Viikkoa myöhemmin lehdessä oli kuolleen vauvan netistä tutun kummisedän kuolinuutinen. Ilkka-lehti julkaisee kyseisiä uutisia vakiopalstoillaan ilmaiseksi.

Ylikonstaapeli Mannisen mukaan nainen lupasi lopettaa väärien nimimerkkien käytön netissä.

- Mistään rikoksesta häntä ei voida epäillä, sillä Suomen lain mukaan väärän nimen alla esiintyminen on laitonta ainoastaan poliisia kohtaan.

Huijauksen paljastuminen herätti netissä paljon pelkoa ja vihaa. Mannisen mukaan nainen pahoittelee aiheuttamaansa mielipahaa.

- Hän kertoi, että homma pääsi jossain vaiheessa hanskasta, eikä hän kyennyt irtautumaan sepityksistään.

Tapauksesta kertoi ensimmäisenä sanomalehti Ilkka tiistaina

miiimyself
-annahoj = Johanna Salonen, MUKA lähihoitaja, ylioppilas. Sai muka viime kesänä lapsen rv. 23, kaikki me itkettiin sen takia, Jossu oli Juulian isosisko

hatred- = Juulia, hänen kanssa jaoin koko raskausajan ja sen jälkisen elämän. rukoilin jopa että toinen lapsi pysyis masus kauemmin kun Iita, Juulia oli tutustuessamme 9-luokkalainen ja odotti Iita tyttöä.

Sitten tuli Santtu,Niiden isoveli Joonas tms., Alina, Jari, Meeri (nuuunuuu)

Ja tarina jatkui...
Kunnes pari agentti mammaa sai totuuden ilmi!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miiimyself:
-annahoj = Johanna Salonen, MUKA lähihoitaja, ylioppilas. Sai muka viime kesänä lapsen rv. 23, kaikki me itkettiin sen takia, Jossu oli Juulian isosisko

hatred- = Juulia, hänen kanssa jaoin koko raskausajan ja sen jälkisen elämän. rukoilin jopa että toinen lapsi pysyis masus kauemmin kun Iita, Juulia oli tutustuessamme 9-luokkalainen ja odotti Iita tyttöä.

Sitten tuli Santtu,Niiden isoveli Joonas tms., Alina, Jari, Meeri (nuuunuuu)

Ja tarina jatkui...
Kunnes pari agentti mammaa sai totuuden ilmi!
Wau, on jollakin ollu aikaa ja hyvä muisti sepitellä noita juttuja. Varmaan vieläkin on näillä palstoilla jonkun nikin takana..

äsh
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Kaikista oudointa minusta oli kuitenkin se, että joku oikea henkilö irc-galleriasta alkoi seurustelemaan tuon keksityn Santun kanssa ja meni jopa kihloihin! :eek: Olen miettinyt sitä, että miten joku voi mennä kihloihin henkilön kanssa, jota ei ole koskaan nähnyt edes webkamerassa, puhunut puhelimessa jne.

Myöhemminhän tämä Santtu "kuoli" jossain onnettomuudessa.
KORJAUS: keuhkokuumeeseen;D

Joo itekkin mietin mitä sen JONNAN päässä liikku, ei kaikki muumit laaksossa ainakaan;D

Yhteistyössä