IPod

Olen miettinyt kyseisen laitteen hankintaa ja nyt kaipaisinkin hieman kokemuksia. Vertailin applen sivuilla eri malleja ja kiinnostuin erityisesti iPod nano -mallista. :) Mitä olette tykänneet siitä tai muista malleista? Mistä lataatte musiikkia? iTunesista? Onko 8Gt ollut riittävästi teille? Oon ihan pulassa kun en osais päättää edes väriä ja olen onnistunut rajaamaan vaihtoehdot vasta kolmeen.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut muutama iPod. Musiikit lataan sieltä mistä satun löytämään, myös iTunesista. Myös CD-levyiltä löytyy meillä aika paljon vanhempaa musiikkia. iPodithan toimivat vain iTunesin kanssa, eli kannattaa ehdottomasti kokeilla ensin sitä iTunesia. Koota musiikkia sinne ja kokeilla tykkäätkö siitä ohjelmasta. Jos iTunesin kanssa ei tule kummempia ongelmia niin sitten vain tilailemaan Nanoa Applelta.
 
Ai niin mulla on tällä hetkellä 32 Gt iPod touch ja siinä nyt vain on liian vähän muistia musiikille. Mutta se muistin määrä riippuu ihan käytöstä. Haluatko kaikki omistamasi levyt mukaasi vai riittääkö vähän vähempikin. Kyllä minnusta 8 Gt riittää lenkkikaveriksi oikein hyvin.
 
Mä en varmaan ihan niin paljoa tarvi kuin sinä, mutta toisaalta hintaeroa eri suuruuksissa ei ole paljoa.. Mitä ominaisuuksia käytät sun touchissa? Sekin kiinnostaisi, mutten toisaalta tiedä onko siinä jo liikaa ominaisuuksia minulle ja onhan se taas kalliimpikin.
 
Se touch on käytännössä iphone ilman puhelinta. Löytyy netti (wlan), pelejä ja kaikki muut turhat härpäkkeet. Ihan pelkkään musiikin kuuntelukäytöön turhan kallis, mutta jos tykkää pelata bussimatkojen ajan tai surffata netissä niin ihan kiva kapistus. Mutta siihen sitä muistia tarvitsee myös niiden ladattavien pelien takia paljon enemmän kuin nanoon.
 
ok.. Mietin kun sillä voi katsella tv-ohjelmia sun muita, mutta.. sitten kun järjellä mietin niin ehkä vähän tarpeeton mulle kuitenkin.. Ehkä se nano vois sitten olla kiva mulle. Voi kuunnella musiikkia mikä on se päätarkoitus mulle, pieni ja se nike-systeemi kuulostaa kivalta. :)
 
kosketusnäytöttömyys
kun on ketju aiheesta, kellään kokemuksia ipod classicista? haluaisin sellaisen, mutta aika hyvän hintainen. nanoa ja touchia en voi enää harkita kun ovat nyt molemmat toucheja, ja mua ärsyttää jo puhelinkin jonka ostin touchina "muodin mukana".
 
Ipod +veoh
tuossa veoh.com palveussa. Ainakin Iphone toimii mainiosti. Tuolta voi myös ladata musiikkia. Ilmeisesti myös Youtubesta. Kaverilla on Iphone ja latailee videpätkiä veoh:stä.
Itse en lataile musiikkia turhaan, sitä kun löytää netistä ihan tarpeeksi ilman lataamista. Sinänsä kummallista, mulle oli vahingossa asentunut nettiradio tuohon Firefox:n palkkiin ja se näyttää toimivan valtavan hienosti. Huomasin vasta pari päivää sitten.
50centtiä:(tästä ei enää musa parane)
http://www.veoh.com/group/CLAWESY#watch%3Dv6276222wFceTCrn
Tuon videon alapuolella on Download nappula, ehkä se toimii, ipadilla.
Kaupassa kannattaa testata, miten toimii.
http://www.veoh.com/veohtv
 
sizi
iPod Nano on palvellut hyvin. Touchiin tottuu kyllä nopeasti vaikkei olisi ennen käyttänytkään! Oma ipodi näyttää nykysin tältä kun ei alkuperäsen väri miellyttänyt ;P
http://designskins.fi/fi/kappale/mp3-soittimet/apple/ipod-nano/rockabillystyle/wedding-swallows/#panel-1
 

Yhteistyössä