iPhone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja D44
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on vitonen, ostin siihen suojakuoren niin eipä ole naarmuuntunut. Tosin se kuori on jo kahdesta paikkaa rikki ja ihan naarmuilla kun on monta kertaa tippunu ja unohtunu samaan taskuun avainten kanssa.. Ihanan nopea ja näyttö on tarkka. Miinusta pituudestakunmse tekee sen hankalaksi käyttää yhdellä kädellä, silti yhdellä kädellä käyttö onnistuu. Kuulemma 4s toimii yhdellä kädellä vielä paremmin, mulla oli ennen iphone 3g, siihen nähden parannus on niin hurja etten osaa arvioida onko se hintansa väärti verrattuna 4s. Saakelin kallishan tuo oli..

[QUOTE="Omppu";27430048]Et ole iPhoneen ilmeisesti tutustunut? Aivan ylivertainen laite, varsinkin tämä uusin vitonen. Kun on kerran Omppuun siirtynyt, veikkaa ettei kukaan enää muita laitteita harkitse. Ylivertainen on aina ylivertainen![/QUOTE]

En mä kyllä tätä nelostakaan vaihtaisi. On niin kätevää pitää asiakasrekkaria ja kalentereita yllä pilvipalvelun kautta. Puhumattakaan muista ominaisuuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27430207:
En mä kyllä tätä nelostakaan vaihtaisi. On niin kätevää pitää asiakasrekkaria ja kalentereita yllä pilvipalvelun kautta. Puhumattakaan muista ominaisuuksista.

Omppuihmiset luulevat, ettei noita asioita voi muilla puhelimilla tehdä... ja tykkäävät vielä maksaa hävyttömän hinnan melkoisen vanhentuneesta tekniikasta!

Totuus: Kyllä voi ja paljon paremmin. Applen iOS-käyttöjärjestelmä alkaa olla todella vanhentunut ja käyttöliittymä alkaa heijastella vahvasti viimevuosikymmentä. Windows Phon on oikeasti tällä hetkellä innovatiivisins ja toimivin puhelinkäyttis.

[QUOTE="Fifi";27430246]Omppuihmiset luulevat, ettei noita asioita voi muilla puhelimilla tehdä... ja tykkäävät vielä maksaa hävyttömän hinnan melkoisen vanhentuneesta tekniikasta!

Totuus: Kyllä voi ja paljon paremmin. Applen iOS-käyttöjärjestelmä alkaa olla todella vanhentunut ja käyttöliittymä alkaa heijastella vahvasti viimevuosikymmentä. Windows Phon on oikeasti tällä hetkellä innovatiivisins ja toimivin puhelinkäyttis.[/QUOTE]

Paljolti mielipideasioita. Varsinkin moni nörtti kiertää windowsin puhelimet kaukaa.

[QUOTE="Omppu";27430048]Et ole iPhoneen ilmeisesti tutustunut? Aivan ylivertainen laite, varsinkin tämä uusin vitonen. Kun on kerran Omppuun siirtynyt, veikkaa ettei kukaan enää muita laitteita harkitse. Ylivertainen on aina ylivertainen![/QUOTE]

Enpä kehtaisi julkisesti kehua aivan ylivertaiseksi laitetta, jonka karttapalvelu on täysin p*****stä, paikat missä sattuu ja mitä sattuu. Vai oliko se uus iPad, missä nuo virheet oli... Saman firman ylihintaisia tuotteita kuitenkin...

[QUOTE="vieras";27430343]Jos yksi sovellus on aivan surkea, niin ei se tee koko puhelimesta aivan surkeaa.[/QUOTE]

En sanonut iPhonea aivan surkeaksi, sanoin mielestäni kalliiksi hinta-laatusuhteeltaan. Lisäksi sanoin, etten kehuisi tuotetta, jossa on selvästi ohjelmistossa virhe, aivan ylivertaiseksi. Mielestäno aivan ylivertainen on tuote, jossa ei ole mitään vikaa/huomautettavaa. Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisin iPhonea aivan surkeana. Edes se, etten itse osta iPhonea ei tarkoita sitä, että iPhone olisi aivan surkea mielestäni.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Fifi";27430246]Omppuihmiset luulevat, ettei noita asioita voi muilla puhelimilla tehdä... ja tykkäävät vielä maksaa hävyttömän hinnan melkoisen vanhentuneesta tekniikasta!

Totuus: Kyllä voi ja paljon paremmin. Applen iOS-käyttöjärjestelmä alkaa olla todella vanhentunut ja käyttöliittymä alkaa heijastella vahvasti viimevuosikymmentä. Windows Phon on oikeasti tällä hetkellä innovatiivisins ja toimivin puhelinkäyttis.[/QUOTE]

Tiedän että ne saa, ja on saanut jo kauan, mutta mä haluan synkronoida kaiken vaivattomasti meilit, musalistat, kaikki. Ei mun aika riitä minkään asetusten vääntämiseen tai jumittavien windows-koneiden kanssa elämiseen. Nokialainen flippasi koko ajan kun meni yksinkertaisille nettisivuille ja läppäri on kestosolmussa. Mietin jo hinnan takia hankkivani uuden pc:n, mutta palaveerasin yhden tädin kanssa jolla oli kaksi sekoilevaa läptoppia ja duunit jäi tekemättä. Niinpä päätin etten sekoa mihinkään missä lukee Windows tai Nokia, koska mä haluan käyttää näitä laitteita enkä ylläpitää ja säätää jotain viestin lähetysasetuksia

Hei, tässä vastaus muutamalle. Eli en missään nimessä ole ostamassa minkään sortin windows puhelimia. Itseäni kiinnostaa enemmän nämä muut puhelimet. Windows liian sekava mun makuun.

[QUOTE="Omppu";27431324]Omppu-tuotteet ovat juuri erinomaisia, mitään ei tarvitse osat, kun puhelin tekee kaiken melkein ajatuksen voimalla![/QUOTE]

Tai omppuihmiset ovat vain yksinkertaisesti keskivertoa älykkäämpiä!

iphone on ominaisuuksiinsa nähden todella ylihintainen ja vanhanaikainen. Ei moniajoa (et voi yhtä aikaa ajaa eri ohjelmia kuten sports tracker, navigointi). Iphonessa kaikki pitää tehdä itunesin kautta, käyttää erillisiä appseja koska selain ei näytä kaikkea (esim flashia). Death grip katkoo puheluita, huono kuuluvuus, ei toimi pakkasella jne.

Itse ostaisin joko N9:n tai (808:n jos hyvää kameraa haet). E7 sitten paljon kirjoittavalle.

Jos tulenpalavaa kiirettä ei ole niin suomalaiselta Jollalta tulee pian veret seisauttava uutuusluuri!

[QUOTE="vieras";27431452]iphone on ominaisuuksiinsa nähden todella ylihintainen ja vanhanaikainen. Ei moniajoa (et voi yhtä aikaa ajaa eri ohjelmia kuten sports tracker, navigointi). Iphonessa kaikki pitää tehdä itunesin kautta, käyttää erillisiä appseja koska selain ei näytä kaikkea (esim flashia). Death grip katkoo puheluita, huono kuuluvuus, ei toimi pakkasella jne.

Itse ostaisin joko N9:n tai (808:n jos hyvää kameraa haet). E7 sitten paljon kirjoittavalle.

Jos tulenpalavaa kiirettä ei ole niin suomalaiselta Jollalta tulee pian veret seisauttava uutuusluuri![/QUOTE]

Onkohan sulla vanhanaikaista tietoa, kun multa onnistuu tällä ikivanhallakin mallilla samasn aikaan spotifyn kuuntelu, hipstamaticin kuvan "kehitys" ja vaikka nettiselailu/taskulampun käyttö. Ja ihan -25'c pakkasella olen tällä aikaakin ottanut. Minuuttitolkulla. Ja toki käyttöönotossa tarvitsi iTunesia mutta sen jälkeen suurimman osan synkronoinneista voi hoitaa pilvitse. Eikä puhelutkaan ole katkenneet kun vaihdoin parempaan operaattoriin

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27431475:
Onkohan sulla vanhanaikaista tietoa, kun multa onnistuu tällä ikivanhallakin mallilla samasn aikaan spotifyn kuuntelu, hipstamaticin kuvan "kehitys" ja vaikka nettiselailu/taskulampun käyttö. Ja ihan -25'c pakkasella olen tällä aikaakin ottanut. Minuuttitolkulla. Ja toki käyttöönotossa tarvitsi iTunesia mutta sen jälkeen suurimman osan synkronoinneista voi hoitaa pilvitse. Eikä puhelutkaan ole katkenneet kun vaihdoin parempaan operaattoriin

Niin onnistuu minultakin useamman sovelluksen käyttö samanaikaisesti, joten jos vika on käyttäjässä, ei kannata puhelinta haukkua. Jotenkin tulee mieleen, ettei kaikilla iPhonen haukkujilla ole omakohtaista kokemusta, jostain on luettu jotain ja sen perusteella haukutaan.

Jumittava windows ja sekava windows-puhelin? Mitä höpinöitä?

En tiedä windows puhelimista, mutta tässä suvussa on jo aivan riittävän monta läppäriä jotka eivät toimi kovinkaan ihanteellisesti. Ihan lähtien yksinkertaisista asioista kuten langattomien yhteyksien käyttö tai ihan vaan avaamiseen käytetty aika. Puhumattakaan ihanasta taipumuksesta päivittää ohjelmia silloin kun haluan tehdä töitä, jolloin odotan että kone tekee mitä haluaa. Sitten se kysyy kysymyksiä tyyliin: sallitko että hidheidj.exe tekee jotakin. No en todellakaan tiedä eikä kiinnosta, mutta jos jollakin on aikaa ja kiinnostusta siihen ja ihme oheisohjelmarykelmän poisteluun, sekä kovalevyn eheytyskamppailuun, puhumattakaan huonosti toimivasta sormenjälkitunnistimesta, niin antaa mennä vaan.
Mun edellinen nokialainen oli myös niin avuton tapaus että kaksi hirvitystä, nokia ja windows, yhdessä kuulostaa jo tosi pahalta. Ehkä he ovat onnistuneet tekemään jotakin käytettävääkin vaihteeksi, mutta en oikein jaksa uskoa.
Mulle riittää että kun avaan koneen, se aukeaa heti eikä 10minuutin päästä ja että saan synkattua tiedot. Eikä Photoshop kaada koko romua vaikka tekisin sillä mitä. Niinpä en ikipäivänä sotkeudu mihinkään missä lukee windows, elleivät he vähintään keksi pyörää uudestaan

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27432050:
En tiedä windows puhelimista, mutta tässä suvussa on jo aivan riittävän monta läppäriä jotka eivät toimi kovinkaan ihanteellisesti. Ihan lähtien yksinkertaisista asioista kuten langattomien yhteyksien käyttö tai ihan vaan avaamiseen käytetty aika. Puhumattakaan ihanasta taipumuksesta päivittää ohjelmia silloin kun haluan tehdä töitä, jolloin odotan että kone tekee mitä haluaa. Sitten se kysyy kysymyksiä tyyliin: sallitko että hidheidj.exe tekee jotakin. No en todellakaan tiedä eikä kiinnosta, mutta jos jollakin on aikaa ja kiinnostusta siihen ja ihme oheisohjelmarykelmän poisteluun, sekä kovalevyn eheytyskamppailuun, puhumattakaan huonosti toimivasta sormenjälkitunnistimesta, niin antaa mennä vaan.
Mun edellinen nokialainen oli myös niin avuton tapaus että kaksi hirvitystä, nokia ja windows, yhdessä kuulostaa jo tosi pahalta. Ehkä he ovat onnistuneet tekemään jotakin käytettävääkin vaihteeksi, mutta en oikein jaksa uskoa.
Mulle riittää että kun avaan koneen, se aukeaa heti eikä 10minuutin päästä ja että saan synkattua tiedot. Eikä Photoshop kaada koko romua vaikka tekisin sillä mitä. Niinpä en ikipäivänä sotkeudu mihinkään missä lukee windows, elleivät he vähintään keksi pyörää uudestaan

Tässä taas nähtiin!! Ei kannata sortua muihin kuin Omppu-firman tuotteisiin. Ne vaan toimii!

En ole edelleenkän erityisen kiinnostunut tästä Windows-käyttöjärjestelmästä. iPhone tai Samsun Galaxy-tuotteet kiinnostavat enemmän. Zap: en ole iLammas, minä ainoastaan pidän Apllen tuotteista. Joku puhui E7- ei missään nimessä! Tutullani on ja sanoo sitä maailman huonoimmaksi puhelimeksi...

Mulle sanottiin ostaessani puhelinta, että iPhonet ja galaxyt on aika samanlaisia ominaisuuksiltaan.
Erona on se, että iPhone on helpompi käyttää ja siksi minä valitsin sen. Mulla siis 4s

En ole edelleenkän erityisen kiinnostunut tästä Windows-käyttöjärjestelmästä. iPhone tai Samsun Galaxy-tuotteet kiinnostavat enemmän. Zap: en ole iLammas, minä ainoastaan pidän Apllen tuotteista. Joku puhui E7- ei missään nimessä! Tutullani on ja sanoo sitä maailman huonoimmaksi puhelimeksi...

Oikeasti Windows Phone on käytettävyydeltään aivan hillittömän paljon innovatiivisempi ja toimivampi kuin iOS. Applen käyttis ei ole käyttäjän näkökulmasta muuttunut oikeastaan vuoden 2007 jälkeen laisinkaan. iOS koostuu kasasta staattisia ikoneita roiskittuna ympäri kuvaruutua. Tuo ei ole ollut tätä päivää oikeastaan enää vuosiin. Myös Androidin widgetit alkavat olla jo nähtyjä, mutta toisin kuin iOS, Android sentään kehittyy. Androidin kehittyminen on valitettavan hallitsematonta ja jokainen valmistaja värkkää omanlaistaan käyttöliittymää, joten yhteensopivuus on välillä heikohko.

Ennustus vuodelle 2015:
- iPhonen myynti on halkanut notkahtaa
- Androidin myynti säilyy, mutta yhteensopivuus on pirstoutunut
- Bada, Symbian jne. ovat kuolleet
- Suurin voittaja tulee olemaan Windows Phone

Tämä sellaisella asiantutemuksella mobiilialasta, että en usko tällä palstalla toista olevan!

Yhteistyössä