iPad2

Kolmevuotias osaa käyttää sitä sujuvasti. Kuuntelee siellä erilaisia äänikirjoja, pelaa palapelejä yms.

Kätevä esim. matkoilla. Hätätilassa sillä voi jopa kirjoittaa, mutta en kyllä fb-päivitystä pidempää juttua jaksa naputella. Netissä surffailuun ok.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa. Kyllä meillä ainakin kaivattiin tuollaista jo kauan. Eikä se siinä mielessä ole lelu, että olisi mitenkään huono tai heikko. Paitsi siis kirjoittamisessa, mutta siihenhän sitä ei ole luotukaan.

Tietysti voi sanoa, että läppärikin on turha verrattuna pöytäkoneeseen ja pöytäkone turha verrattuna kirjoituskoneeseen ja tietosanakirjaan...
 
kerro
Jaa. Kyllä meillä ainakin kaivattiin tuollaista jo kauan. Eikä se siinä mielessä ole lelu, että olisi mitenkään huono tai heikko. Paitsi siis kirjoittamisessa, mutta siihenhän sitä ei ole luotukaan.

Tietysti voi sanoa, että läppärikin on turha verrattuna pöytäkoneeseen ja pöytäkone turha verrattuna kirjoituskoneeseen ja tietosanakirjaan...
no mihin sitä käytät?
 
no mihin sitä käytät?
Käytetään esim. junamatkoilla. Selataan nettiä. Viihdytetään lasta. Kevyempi ottaa mukaan kuin läppäri. Luetaan joskus jopa kirjoja (tai ainakin novelleja). Siis jopa aikuset - lapsi lukee/kuuntelee äänikirjoja melkein päivittäin. Joskus en printtaakaan reseptiä netistä vaan otan padin siihen viereen.

Eihän se mikään välttämättömyys ole. Mutta ihan kiva kapine.
 
Kuinka nopeasti sen pitäisi toimia?? Riittääkö esim 5 M yhteys??
En oikein tiedä tosta tekniikasta... kun olen nainen... Mutta eiköhän se ole kuten muissakin vehkeissä, että sähköpostia lukee hyvin 2 megalla ja leffaa katselee mieluiten sadalla. Meillä on satanen, joka langattomana on vähän hitaampi. Mutta hyvin se sillä pelaa. Junissa netti on vähän siinä ja siinä. Kannattaa ladata jotakin itselleen valmiiksi eikä luottaa niihin.
 
En oikein tiedä tosta tekniikasta... kun olen nainen...
Elä lähe tolle linjalle ollenkaan... Nainenkin voi ottaa asioista selvää ihan siinä ko mieskin...
5M riittää mulle ihan hyvin, riippuu tietysti ihan että mitä sillä tekee. En mä oo kokenu mun nettiselailuihini tarvitsevani mitään 100M yhteyttä, pelit on sitten asia erikseen. IPadissahän pelitkin ladataan pääasiassa laitteelle ja pelataan ilman nettiyhteyttä eli kuinka kauan sitä jaksaa sitten niitä pelejä ladata, jos ne pitää saada sormia napsauttaen ni isompi yhteys auttaa tietenkin...
 
Vauvoista viis, mutta vielä niistä laitteista. Niitä on kai erilaisia. Mielestäni Veikon koneen myyjä puhui 16 erilaisesta kun kävin siellä kyselemässä. Mitä muita seikkoja tulee huomioida kuin laitteen väri. Kuinka paljon on muistin yms. määrällä merkitystä?
 

Yhteistyössä