iPad vai Samsung Galaxy Tab?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
no niin. sain lahjaksi rahaa ostaa itselleni huvikäyttöön tabletin. yksi asia on selvä: pitää olla 4g (3g vaikuttaa kohta vanhalta). vaihtoehtoina on pikaisen googletuksen jälkeen samsung galaxy tab 3.0 ja joku iPad. pää on kuitenkin pyörällä kaikista vaihtoehdoista!

samsungin puolesta puhuu hinta, muistin laajentaminen kortilla ja lisälsi tykkään sen "ulkonäöstä" esim. widgetien suhteen. puhelin mulla on myös samsung eikä ole valittamista. tuntuu kuitenkin että kaikki kehuu ipadia. siinä kuitenkin 4g (tai siis joku cellular-malli) 32g muistilla (en halua pienintä kun ei ole laajennusmahdollisuutta), jollain hienolla retina-näytöllä maksaisi lähemmän 700e. ipad2 on vaan 3g...

lisäksi sopassa on mukana myös nuo pienemmät, eli ipad mini ja samsungin 8" malli. AUTTAKAA!

iPad on ehdottomasti parempi, pitkäikäisempi, hienompi ja yksinkertaisempi käyttää kun Samppa.

Mulla oli aiemmin iPad 2 ja vaihdoin sen viikko sitten iPad Miniin. Ihan paras!

Oletko käyttänyt sekä ipadia että samsungia? Minulla on käytössä macbook ja puhelimena samsung ja ihan yhtä helppo niitä on käyttää. Lisäksi tablettiin laitetaan yleensä joku suojakotelo, joten eihän koko vehjettä edes juuri näe. Miksi siis maksaa enemmän iPadista?

En siis osaa vastata ap:lle, mutta koska sama pohdinta on käynnissä täälläkin, jään seuraamaan vastauksia.

4G on sikäli turha ominaisuus, että se toimii täydellä teholla vain joissain paikoissa. Huonolla tuurilla se ei toimi kotonakaan. 3G riittää täppärikäyttöön.

Jos aikoo katsoa videoita täppärillään, kannattaa hankkia leveä laite. Applen 3:4-suhteiset laitteet taas ovat omiaan sarjakuvien ja kirjojen lukemiseen. Uusin iPad Air on hämmästyttävän kevyt laite, joskin se jättää myös lompakon hämmästyttävän kevyeksi. Onnen omiaan e-kirjojen lukemiseen normaalin nettikäytön lisäksi.

Kirjoittelen parhaillaan ipad minilla, pojalle ostin joululahjaksi 7-tuumaisen galaxy tab 3:n. Tykkään tosi paljon tästä ministä, mutta myös tuo tab vaikuttaa kelpo peliltä. Isompia en enää osta, nekin löytyvät, mutta tuntuvat tosi isoilta kuljettaa mukana.
Sanoisin että omalla rahalla osta samsung.

[QUOTE="Jos";29372241]Jos sulla on iphone, mäkki ja ipad niin ne synkkaa niin kauniisti yhteen että <3 kalenterit ja kaikki.[/QUOTE]
Tai jos sulla on PC ja Android-pohjaiset täppärit ja puhelimet.

Ap:lle, sitten on vielä Galaxy Note 10.1 joka on hieman Tabia tehokkaampi ja monipuolisempi mutta tietysti myös kalliimpi.

Oletko käyttänyt sekä ipadia että samsungia? Minulla on käytössä macbook ja puhelimena samsung ja ihan yhtä helppo niitä on käyttää. Lisäksi tablettiin laitetaan yleensä joku suojakotelo, joten eihän koko vehjettä edes juuri näe. Miksi siis maksaa enemmän iPadista?

En siis osaa vastata ap:lle, mutta koska sama pohdinta on käynnissä täälläkin, jään seuraamaan vastauksia.

Tottahan toki olen, enhän mä muuten voisi niin kovasti suositella iPadia :)
Aikoinaan kun harkitsin ekan tabletin hankintaa, sain lainata siskoltan Samsungin tabia, jonka perusteella päätöksen teinkin.
Mulla tosin töissä MacBook ja luurina on iPhone (varaluurina Lumia) joten toki käyttis ja logiikka oli iPadiasa mulle selkeästikin tutumpi.

Olen myös ostanut lapsilleni iphonet ja iPadit, ja he ovat oppineet käyttämään niitä hetkessä.
Myös yli 80 vuotiaat appeni ja vanhempani ovat oppineet saman tien käyttämään lahjaksi antamiamme iPadeja.
(Vaikka isälläni olikin käytössä Samsungin galaxy- puhelin, sanoi hän että apple on paljon selkeämpi, eikä ole näiden kahden vuoden aikana kertaakaan pyytänyt apua padin kanssam vaikka luurin kanssa mutkia matkassa on ollut enemmänkin :)

Sotkeudun minäkin tähän ketjuun. Kovasti tosiaan kaikki hehkuttaa ipadia, mutta MIKÄ siitä tekee taviskäyttäjälle niin paljon paremman, että siihen kannattaisi uhrata enemmän rahaa kuin vaikka tuohon ap:n toiseen vaihtoehtoon Samsungiin? Oletetaan, että käyttö ei ole ongelma, oli sitten kyseessä android tai applen käyttis. Itse henkilökohtaisesti osaan käyttää molempia ihan yhtä hyvin ja ulkonäöllisesti android miellyttää paljon enemmän. Laitteiden ulkonäöllä ei ole väliä, sillä kuten joku tuolla jo totesikin, suojahan koneen päälle laitetaan.

Kertokaa nyt ihan konkreettisia eroja perusnettisurffailussa, kirjojen lukemisessa, tv-ohjelmien katsomisessa? Toistaiseksi olen löytänyt tarpeelliset sovellukset kummallekin laitteelle. Akun kestosta ei kukaan puhu mitään, vaikka se on minusta aika olennainen juttu. Kummassa siis kestää akku peruskäytössä paremmin?

Meillä vuoden vanha i pad. Akku kestää kokoaikaisessa käytössä päivän. Mielestäni huippuhankinta. En tykkää Samsungin enkä Nokian laitteista. Työkäytössä niitä. Taatusti hintansa väärti.

kiitos kommenteista! en tosin tiedä tulinko niistä hullua hurskaammaksi... tällä hetkellä johtaa samsung, sillä en ole mistään lukenut/kuullut vielä hyvää selitystä sille, miksi iPad olisi NIIN paljon parempi. molempia osaan käyttää, tehot riittää varmasti tavalliselle huvikäyttäjälle molemmissa jne. asun paikassa, jossa 4g toimii hyvin, joten siksi haluan sen. no, kunhan arki koittaa käyn vielä hipelöimässä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja kaupassa.

Ostettiin just Samsung galaxy tab 3 ja olen tyytyväinen! En viitsisi uhrata tablettiin kovinkaan paljon rahaa. Puolen vuoden päästä sekin on jo "vanha" kuitenkin. Tässä samsungissa kestää akku parikin päivää ihan kevyesti.

Kertokaapa mullekin viisaat, kun olen tässä tapellut lasten tabletin kanssa. Siihen on asennettu vain joitain ohjelmia ja pelejä, ja nyt se urputtaa ettei muisti riitä - muistikortista on vain pieni osa käytössä. Olen siirtänyt kaikki mitkä vain voi kortille, mutta kaikki eivät sinne siirry. Googlailin tässä ja löysin että jopa laatumerkeissä (vaikka tuo ei sitä kyllä ole, reilun satasen tablet), sovelluksia ei saa sinne muistikortille vaan ainoastaan musat ja kuvat.
Siis voiko tämä olla näin, jos paljon pelejä halajat niin sillä muistikortilla ei ole mitään virkaa?

Vertailin tätä ja applea ja valitsin tän samsungin noten, koska tuntui paljon mukavammalta kädessän.
Puhelimeni on i pod

Iphone kuitenkin. Perheestä löytyy sekä ipad air että tab3. Täytyy sanoa että nyt jäisi ostamatta ipad . Ei tässä mitään niin erikoista ole että kannattaa laittaa 300€ enemmän. Samat ohjelmat löytyy molempiin. Tab3 verkko toimii paremmin . Ipad ei aina löydä kunnollista 3g verkkoa kkun taas tab3 löytää täyden 4g verkon.

Pohdin aivan samaa 2kk sitten ja päädyin Samsungin Tabiin.

Loppujen lopuksi mulla ratkaisi raha asian, Samsung Tab (3g/4g) maksoi 450e ja vastaava malli Ipadilta olisi ollut minimissään 640e silloin.

Eroja joita kaltaiseni amatööri huomasi rahan lisäksi: Tykkäsin että Tabia käytetään vaakasuunnassa, enemmän kuin Ipadia joka on pystysuuntainen. Ipadissa mielestäni oli hiukan parempi näyttö ja "sulavampi" toiminta, mutta en halunnut siitä maksaa 200e kun Tabinkin toiminta oli erittäin hyvä.

Tabia sanotaan vaikeammin käytettäväksi, mutta en ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan, koska ihan peruskäyttöönotto oli tosi helppoa, nettiin pääsee helposti, sitten loput jokainen valitsee paljonko haluaa opetella käyttämään mitäkin ohjelmia ja toimintoja. Varsinkin samsungin puhelimen omistajana tämä Tab on todella tutunoloinen ja helposti käytettävä.

Uusin Note taas oli kallis ja myyjän mukaan soveltuu paremmin työkäyttöön, kuvankäsittelyyn jne. eli toimintoja jota ei rehellisesti tulisi usein käytettyä esim. se kynä. Vanhempi Note taas oli omaan käteeni huonommin istuva ja rumempi kuin muut tabletit.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29373722:
Kertokaapa mullekin viisaat, kun olen tässä tapellut lasten tabletin kanssa. Siihen on asennettu vain joitain ohjelmia ja pelejä, ja nyt se urputtaa ettei muisti riitä - muistikortista on vain pieni osa käytössä. Olen siirtänyt kaikki mitkä vain voi kortille, mutta kaikki eivät sinne siirry. Googlailin tässä ja löysin että jopa laatumerkeissä (vaikka tuo ei sitä kyllä ole, reilun satasen tablet), sovelluksia ei saa sinne muistikortille vaan ainoastaan musat ja kuvat.
Siis voiko tämä olla näin, jos paljon pelejä halajat niin sillä muistikortilla ei ole mitään virkaa?
Android tallentaa ladatut ohjelmat aina laitteen sisäiseen muistiin ja vain ohjelman tallentama data voi olla muistikortilla. Myös valokuvat ja muun median voi tallentaa muistikortille. Jos haluaa ladata paljon pelejä ja muita sovelluksia niin sisäistä muistia kannattaa olla reilusti ja noissa halvoissa sitä ei yleensä ole.
Pienellä viilauksella ja omalla riskillä sovellusten lataaminen muistikortille kyllä onnistuu. Laite pitää ns "rootata". Se on ohjelmallinen modaus jolla käyttöjärjestelmään saa täydet oikeudet (ja myös mahdollisuuden poistaa tärkeitä järjestelmätiedostoja). Roottaus luonnollisesti päättää laitteen takuun.

Pohdin aivan samaa 2kk sitten ja päädyin Samsungin Tabiin.

Loppujen lopuksi mulla ratkaisi raha asian, Samsung Tab (3g/4g) maksoi 450e ja vastaava malli Ipadilta olisi ollut minimissään 640e silloin.

Eroja joita kaltaiseni amatööri huomasi rahan lisäksi: Tykkäsin että Tabia käytetään vaakasuunnassa, enemmän kuin Ipadia joka on pystysuuntainen. Ipadissa mielestäni oli hiukan parempi näyttö ja "sulavampi" toiminta, mutta en halunnut siitä maksaa 200e kun Tabinkin toiminta oli erittäin hyvä.

Tabia sanotaan vaikeammin käytettäväksi, mutta en ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan, koska ihan peruskäyttöönotto oli tosi helppoa, nettiin pääsee helposti, sitten loput jokainen valitsee paljonko haluaa opetella käyttämään mitäkin ohjelmia ja toimintoja. Varsinkin samsungin puhelimen omistajana tämä Tab on todella tutunoloinen ja helposti käytettävä.

Uusin Note taas oli kallis ja myyjän mukaan soveltuu paremmin työkäyttöön, kuvankäsittelyyn jne. eli toimintoja jota ei rehellisesti tulisi usein käytettyä esim. se kynä. Vanhempi Note taas oli omaan käteeni huonommin istuva ja rumempi kuin muut tabletit.

Miten niin padia käytetään pystysuunnassa? Itse käytän ainakin vaakasuorassa enemmän.

Kiitos vielä lisäkommenteista! Päivän surffailun tuloksena johdossa on 8" Samsung Galaxy Tab 3, mutta pitää tosiaan käydä kaupassa kokeilemassa laitteita ja vertaamassa kokoja. ap.

ipadit ja iphonet ovat niin eilistä kamaa, rajoittuneita ja vanhanaikaisia. ei sd-korttipaikkaa kuvien siirtoon kamerasta, ei moniajoa, kalliit appsit jne. itse tilaisin tabletvarasto.fi retinanäytöllisen 3g-mallin, niissä on paras hintalaatusuhde.

Yhteistyössä