iPad/iPhone/iPod Touch pienen lapsen käytössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tosiaan pikkasen kyllä säästellään käyttöä, koska tuon ikäisellä kun menee raivariksi, lasinen vekotin hajoaa nopeasti kivilattiaan paiskattuna (ja muutenkin).

Meidän lapsella tippui ipad kivilattialle, tosin täysin vahingossa. Lapsi on siis 5v. Suojana oli vaan sellainen muovinen läpyskä, mutta eipä se paljoa suojannut.
Nyt ollaa hommattu tämmöinen

Meillä lapsi jotenkin tajunnut että ei heittele mitään arvokasta suuttuessaan. Taas paperit ja jotku pienet esineet saattaa lennellä.

1v9kk käyttää idadia ja iphonea tosi näppärästi. Pelaa Angry Birdsiä, katsoo Miina ja Manu -satua, katsoo valokuvia ja videoita, menee you tubeen ja kuuntelee sitä kautta hevi saurusta, katsoo muumi satua ja sitten pelailee sellaisia juttuja, joissa on erilaisten eläinten kuvia ja niitä painamalla tulee niiden ääniä ja puhuva joulupukki ja papukaija, joka toistelee omia juttuja ovat myös kova juttu. Uskomatonta kyllä mieletäni miten hienosti osaa käyttää ja on osannut käyttää jo jonkin aikaa.

Minä en ostaisi lapsille missään tapauksessa iPad:iä. Ainakin itselle tulee kädet kipeiksi jo pari tuntia kestävästä kosketusnäytöllisen älypuhelimen näpyttelystä, joten lapsille vain oikeita tietokoneita tai oikeita kannettavia. Ainoa hyvä puoli iPad:ssa lienee sen virtapihiys.

Nauratti, kun kummilapsi 2 v osasi näyttää mulle kuvia ja videoita jostain iPadista, vaikka itse en olisi osannut :D ja mä olen kuitenkin 20 v eli en mikään vanhus..

Kertokaa nyt miksi hitossa jonkun 3-vuotiaan pitäis osata käyttää iPadia tms.? Meillä ei koske 4-vuotias vielä tietokoneeseenkaan. Tosi harvoin saatetaan katsoa Yle Areenasta jotain lastenohjelmaa, mut muuten koneet kuuluu vanhemmille. Mun mielestä tuon ikäisten ei tartte käyttää vielä mitään iPadeja, iPhoneja, eikä edes mitään peruspuhelinta...

Ehkä mä olen vanhanaikainen tai jotain...

Juuri päätettiin ostaa lapselle oma ipod. Padejä meillä on kaksi, samoin iphoneja ja koneet työn vuoksi. Tyttö juuri 3.v. Osaa käyttää näitä. Tunnistaa iskän ja äitin nimet ja osaa soittaa niihin sekä vastata puhelimeen. Ja pelata pelejä. Piirtoohjrlmst suosikkeja.

Meidän kohta puolitoistavuotiaskin käyttää ipadia suvereenisti. Osaa käynnistää, etsiä omat ohjelmat ja pelata kosketus "pelejä". Katsoo myös omia kuvia ja videoita. Jotkut on epäuskoisina päivitelleet voiko/saako tämän ikäinen jo käyttää vempaimia. Miksi ei? kuten joku mainitsikin, käyttöliittymä erittäin helppo, ja vanhemmat päättää sopivan sisällön. Pienten pelit on lähinnä liikkuvia ja äänteleviä kuvia...

Meidän 1v4kk käyttää iphonea. Selaa kuvia (kuvat itsestä ovat parhaimpia), katsoo netflixiä ja laittaa angry bidsin päälle (ei osaa sitä pelata, mutta tykkää sen musiikista).

Oh, a quick question for you...* I'm a wee bit new to the blog world so <a href="http://plgvtdk.com">fogivre</a> me for a newbie question, but just how do I go about putting your blog on my blogroll??? For now I've got it in my favorites and just check periodically :)

Liityn "mainostan omaa peliä" -postaajien joukkoon. Tehtiin perheen kesken tämmöinen peli 2 - 5 vuotiaille. Hieman kotitekoinen tunnelma, mutta omat lapset tykkäsivät, kun saivat itse ideoida. (tosin ovat jo kyllästyneet kun on tullut pelailtua niin paljon...)

Ipadille: https://itunes.apple.com/us/app/poco-mimi-beach-free/id965628663?mt=8
Androidille: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devaus.pocomimibeach.free

Yhteistyössä