Intialainen vai kiinalainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitapas fanta joitain hyviä ja helpohkoja ohjeita tänne

Sushista? Minä osaan tehdä vain ihan perusjuttuja, en edes muista niiden nimiä =) Eli keitän riisiä ja maustan sen riisiviinietikalla ja sokerilla, näissä valmispakkauksissa on mausteliemi valmiiksi sekoitettu. Laitan riisiä merilevylle 2/3 alasta, hieman wasabia (tosi vähän, se on voimakasta) ja jotain vihannesta, esim kurkkua leikattuna ohueksi tikuksi, kalaa leikattuna samanlaiseksi tikuksi, kostutan tyhjän reunan, että se tarttuu rullattaessa, rullaan sillä bambumatolla, joka siinä aloituspakkauksessa on mukana, levyn rullaksi ja leikkaan rullan kostutetulla veitsellä parin sentin viipaleiksi. Viipaleet kastetaan soijakastikkeeseen ja laitetaan suuhun, nam =) Usein koristelen palat mätinokareella tai lohiviipaleesta kikkaillulla ruusukkeella tai kurkun palalla. Sushia on vaikka minkälaista, enkä minä osaa kuin ihan helpointa, mutta se on tosi hyvää =)

Kiinalainen alkaa jo olla meillä niin tavanomaista, että ehkä sitten valitsisin sen intialaisen, jos ei voisi thaimaalaista valita. No kaikki niiin hyviä kuitenkin

Intialainen ehdottomasti.Suomen kiinalaiset :o Intialainen ruoka on paljon muutakin kuin currya.

Meilla kanssa tokaluokkalaiset tekivat luokassa sushia tuossa syksylla. Muutama japanilainen aiti oli siella neuvomassa lapsia. Nyt meilla varsinkin tuo 8 v tytto vaantaa sushia aika usein.

Mulla on kanssa muutamia hyvia sushiohjeita, jos joku kaipaa

Yhteistyössä