Inseminaatio

Aava-79 tervetuloa minunkin puolestani =) täällä ei vieläkään minkäänlaisia oireita suuntaan tai toiseen. eilen olin tuntevinani menkkajomotusta mutta se meni äkkiä ohi. edellisessä inssissä mulla alko vuoto 11 päivää siitä ku inssi oli tehty myös inssipäivä mukaanlukien. saa nähä huomenna onkin sitte jännäilyä että alkaako jo huomenna tiputtelee vai ei. Voihan se olla kumminki että nuo luget pitäs sen vuodon pois vaikka lääkäri kyllä sano että menkkojen pitäis alkaa ihan normaalisti vaikka syökin niitä, mutta en tiiä, oon lukenu noita juttuja niin osalla on alkanu ja osalla taas ei. Nämä viimeset piinapäivät alkaa olla hermoja raastavia ja tuntuu välillä että ei edes uskalla vessassa mennä käymään :kieh: Miten SeaBlue siellä? onko oireita mihinkään suuntaan?
 
Nyt kovasti peukkuja Toivoton ja nannah86! :)
Eilinen ilta/yö meni googlettaessa kaikenmaailman juttuja inssin ajoituksesta... Saattaapi olla et 18 mm fillilla ovis olis vasta parin päivän päästä et ehtiikö siittiöt jo kuukahtaa ennen sitä? JA niin montaa tietoa löytyi pestyjen siittiöiden eliniästä :| Onko se siis useemman päivän vai vain joitain tunteja? Aaargh... Tietääkö joku varpilla? Ota nyt sitten selvää. Jos se on esim vain 12 h niin eihän se munasolu ehdi mitenkään sieltä tulla. Kauheeta että pitää kasata paineita ekaan inssiin... Mukamas ajattelen et ekasta tärppäis...
 
nannah86 ei sitten niin mitään tuntemuksia. Eilen alko ns. henkiset kuukautiset. Mulla joskus esiintyy kärttyisyyttä ja tyhmää oloa noin viikko ennen menkkojen alkua. Kävin läpi ajatukset, että se oli nyt sit siinä ja iltapäivästä pääsin taas pinnalle. En oikein odota mitään, mutta kyllä tietty vielä toivon. Lisäks vielä ollut viime päivinä intoa lakanoiden välissä....se yleensä tietää menkkojen alkua. Usein mulla ollut edellisen illan hekumat ja menkat alkaa seuraavana aamuna. Nyt tosin vielä liian aikaista.

Tässä taas uppoudun vuodattaamaan omia tuntojani, mutta TERVETULOA Aava-79 joukkoomme! Mulle sanottiin tuossa ekassa inssissä, että olis parempi, jos munikset ei olis vielä irronnut. Mulla ei ollut enää kiinni.... Tsemppiä piinailuihin!
 
SeaBlue toivottavasti ei ole toiveajattelua =) täällä iski hetken epätoivo kun tuli taas semmonen menkkaolo mutta se meni taas aika äkkiä ohi. välillä mahaa nippailee muuten ei oikein mitään oloa. väsymys on kyllä jotain ihan järkyttävää voisin vaan koko ajan nukkua mutta se varmaan johtuu noista lugeista, ne muistaakseni aiheuttaa väsymystä. yleensä mulle aina ennen menkkoja tulee alaselkä kipeäksi, nyt ei sitäkään. toiveajattelen minäkin täällä :D mitenhän sitä sais nämä loppu piinapäivät kulumaan...
 
Kysymys kaikille Lugejen käyttäjille:
Onko teillä käytössä 100 vai 200mg, entä millä annostuksella?

Itselläni aikaisemmin 100 ja nyt eri lääkärin toimesta 200. Kertoilkaapa jos ootte lääkäriltä jotain kommenttia asiaan saanu!!

ON
Täällä pistellään... ultra ensi viikon puolessa välissä...
 
Adalaine täällä käytössä lugesteron 200mg. ja illalla ennen nukkumaanmenoa laitan yhen kapselin. mitään kommentteja en lääkäriltä saanut kun ite pyysin noita lugeja niin sanottiin vaan että voidaan kokeilla kun ei niistä varmaa tietoa ole auttaako ne vai ei. mutta haittaa niistä ei kumminkaan ole =) Täällä yöllä heräsin siihen että alaselkä on menkkamaisen kipeä ja olin ihan sata varma että nyt menkat alkanu. pitkitin aamulla jopa vessaan menoa kun en uskaltanut mennä :LOL: ei ollu vielä mutta oon jo menettäny aika lailla toivon että inssi ois onnistunu kun aina ennen menkkoja alaselkä kipeytyy. voihan olla että nuitten lugejen takia ei sitte ihan vielä tuo vuoto ala.
 
Olipahan projekti päästä aamulla läpi tonne Oys:iin. :kieh: Puhelinajan piti alkaa kl.9, ja pitkästi yli sen mekaaninen nauhoite sanoo et maanantaina soitto-aika 9-10 välillä. Sit menikin ½h varattua luuria kuunnellessa. Lopulta sain hoitajan langanpäähän ja pienen väännön jälkeen sovittiin, et mulle tehdään vielä tähän kiertoon se toinen inssi, olkoonki et se tapahtuu jo kp 13. Mut nyt jäin kyllä miettimään et kannattaakohan se sittenkään? Viimeksi myöhästyttiin päivällä, ja nyt se sit varmaan menis liian aikaseen.. Mut ku tuntuu et nyt on kroppa rääkätty noilla hormooneilla, joten ei jaksaisi taas alkaa elokuussa uuteen yritykseen. Mä olin viime yön töissäkin, ja täytyy sanoa et eipäpaljon nukuta ku ajatukset pyörii tän jutun ympärillä. |O Mitenkähän tässä olis järkevin tehä?
 
Heei kaikille uusille tulokkaille!
En ehkä ihan täysin ole perillä kaikkien jutuista täällä näin, kun on muutama päivä jäänyt väliin ..
Sinirusko Isot halit!
ON: Söin femar kuurin kp 2-6, aloin tikuttelemaan kp 7 (perjantaina) ja silti en saanut tähän aamuun mennessä ovis tikkuun kunnon plussaa. Todella haaleana aina vain näkyi! Tänään oli ultra, ja kaksin kappalein kasvoi 20mm follit!!! Sitä se lääkäri ihmetteli, että ei kunnolla ovisplussaa vieläkään näkynyt :)
Tänään kp10 pistettiin pregnyl, ja huomenna inssi!
Miten teillä muilla, onko kokemuksia että folleja on kasvanut kaksin kappalein .. Ja onko teidän toinen osapuoli sanonut jotain asiaan, kun on pieni kaksoisraskauden riski? Niin paljon pyörii ajatuksia päässä, mutta nyt vaan pitäis olla tyytyväinen kun mahdollisuudetkin on hieman paremmat.
 
Hei, Onko täällä ketään, joka on käyttänyt lugeja alkuraskaudessa? Mulla meneillään rv 5+3. Luget loppuivta ja väestöliitosta sanottiin, että lugeja ei tarvitse jatkaa. Aargh! Olisin halunnut jatkaa niitä edes ultraan asti. Mitä, jos menee nyt kesken ja syynä se, että keltarauhashormonia ei ole tarpeeksi?
 
Hei Nörppö, Mulla oli eka inssi tärppäsi ja en voi uskoa, että se voisi on totta. Nyt pelottaa tuo lugejen lopettaminen. Jostakin lun, että syy km:n olisi ainakin yhdellä ollut liian aikainen lugejen lopettaminen. Tsemppiä huomiseen inssiin. Tiedoksi, että sitten kun sulla tärppää, niin tämä piinailu ja pelko vain jatkuu. :)
 
Nörppö :LOL: Oisin heti valmis piinailemaan lisää, kunhan sais sen plussan!
Tunti sitten lorahti pöksyihin oikein kunnolla valkkaria. Oviksen aikaan on ihan normaalia että tuhrua tulee normaalia enemmän, mutta nyt oikeasti siis tuli reippaasti! Voiko olla, että se ovis ois menny jo?! Kp10 vasta .. Huomenna iltapäivällä inssi ..huh jännää! :)

Kellään muulla myös nyt lähipäivinä inssiä?
 
nöppö[/b onnea inssiin =) miten muut piinailijat. onko millaisia oireita? täällä ohitettiin eilinen kunnialla kun viime inssissä tosiaan menkat alko 11 päivää inssistä. täällä ollu jo kaks yötä ja eilinen päivä menkkakipuja mutta menkkoja ei kuulu. siis osaiskohan kukaan sanoa pitääkö nuo luget sen vuodon sitte pois? lääkäri kyllä sano että pitäis menkkojen alkaa niistä huolimatta. Emppu19 me ollaan kans hoidossa väestöliitolla ja mulle sanottiin että jos nyt raskaudun niin jatkaa niitä lugeja varhaisultraan asti. mutta eiköhän se sun lääkäri tiedä miten kannattaa toimia =)
 
Meinasin jäädä sänkyyn, tuntui ettei uskalla vessaan taas mennä, mutta onneksi ne kuukauutiset ei sieltä tullut ainakaan vielä :D Vielä on perjantaihin aikaa, liikaa aikaa =) Ei ole oikeastaan oireita ollut, semmonen fiilis että tässä tämä nyt oli, elokuussa uudelleen hormoneita ja inssi.
 
Moi! Mulla nyt kolmatta kertaa käytössä inssin jälkeen Lugesteron 200 mg iltaisin. Molemmilla aiemmilla kerroilla kuukautiset ovat pysyneet poissa niin kauan kuin olen niitä käyttänyt. Ekalla kerralla alkoi 2 päivää niiden lopettamisesta ja toisella kerralla vasta neljän päivän kuluttua.
 
Nöppö, anteeksi kuin sanoin sua Nörpöksi:) Se jotenkin tuli tärppi-sanasta eli toivottavasti on hyvä merkki.
Mulla luge on pitänyt vuodon poissa, kun on ollut nega. En tosin tiedä mitä se tekee kun on plussa.
Lopetin luget sunnuntaina ja nyt on ihan menkkaoireet ja ihan pieni haalea tuhru on myös tullut eli tää on ehkä tässä. Plussa on siis todettu,mutta tuskin jaksaa ultraan saakka.
:(
 
Mmooooi! Inssi oli tänään... Ei mitannut follin kokoa mutta sanoi että ihan hyvältä näyttää... Ovisolussan tein ennen inssiin menoa =) Simppoja oli hyvä määrä, 9 miljoonaa. En ole selvitelyt et millasia määriä yleensä on... ?? Mut ymmärsin puheista että kohtullisen hyvin. Jee! Nippaili pirusti kun se katetri osui kohdun limakalvoon ja vähän tuli verta. Onko muilla tullut? Muuten oli kyl kivutonta mut tunsin kun se osui sinne! Nyt ei ole enää vuotanut.

Pyysin lugeja mutta ei antanut!! Teroilla mennään vaikka niilläkin meinaa tiputella ennen aikojaan... Jooh. Tsemppiä Empulle! VOi kun kaikki menis hyvin.
 
Emppu19 toivotaan nyt, että se haalea tuhru on vain joku väärä hälyytys ja että pieni pysyy mukana!
Aava-79 tervetuloa piinailemaan ja tunnustelemaan mahdollisia oireita. Kieltämättä päivät ovat tuntuneet pitkiltä, mutta pian eka piinailu on ohi. Luulen mukamas olevani raskaana, kun on pientä etovaa oloa ajoittain ja väsymystä ja kerran olin tuntevinani rinnoissa jotain pientä ja vatsaa eilen illalla kuplitteli. Kaikki tämä on tosin ollut hyvin pienimuotoista. Menin eilen tekemään tyhmyyksissäni myös ovistestin ennenaikaisena raskaustestinä, mutta puhdasta negaahan se näytti. Että tässä ailahdellaan taas puolelta toiselle. Mutta luulisi, että tämäkin asia varmistuu tämän viikon aikana. Nannah86 onks mitään? Aion testata pe aamuna, mutta pelkään, että negaa näyttää....jännittää tosi kovaa. Kiva, kun täällä saa vähän purkaa tuntoja ja on teitä samassa veneessä menijöitä :) .
 
aava-79 hyvä että inssi meni hyvin ja toivotaan että tulos olisi positiivinen :) Emppu19 toivotaan että vuoto olisi harmitonta ja kaikki menisi hyvin :) ON: täällä myös tein eilen varsin ovulaatiotestin ja ihan selvä nega joten en usko että raskaana oon. oireita ei oo mitään. menkkakivutkin hävinny välillä nippailee mutta kai ne menkat sieltä yrittää alkaa. Pitää soittaa perjantaina lääkärille ja kysyä että kai ne luget voi lopettaa. kun tosiaan sanottiin että vuoto alkaa niistä huolimatta, vaikka olen tosiaan lukenut että läheskään kaikilla ole alkanut ennen kuin on luget lopetettu. SeaBlue on tosiaan mukavaa kun on muitakin samassa veneessä menijöitä ei tarvi ihan yksin piinailla :D mutta täällä kyllä tosiaan tuntuu että ei olla onnistuttu eikä koskaan tulla onnistumaankaan :kieh:
 
miten Emppu19 siellä, onko vuoto loppunut? miten muut viime hetken piinailijat? tietääkö kukaan onko lugesteron jotenkin vahvempi keltarauhashormoni kuin terolut. kun viimeksi kun käytin teroluteja niin alkoi menkat niistä huolimatta ja nyt näitten lugejen aikaan ei ole tiputtelua alkanut vaikka normaalikierrossa sen olisi jo pitänyt alkaa.
 
CoB
käyttäjä ja eka inseminaatio.
Jo nyt turhautunut. Yritettiin IVF:ää, mutta eipä munarakkuloita kypsynyt kaikesta homoneistakaan huolimatta kuin yksi.. Ja päädyttiin inseminaatioon. Joka tehtiin tänään.
Ei tuntunut itse inseminaatio missään, eikä tunnu nytkään. En edes koe, että olisi minkäälaisia piinapäiviä, kun en usko koko touhuun sitten pätkän vertaa. Kuinka paljon teillä yleensä folleja ollut? Onko moista muille sattunut..? Taustalla minulla endo, miehessä ei vikaa..
 

Yhteistyössä