inseminaatio

Minulle on tehty kaksi kertaa inseminaatio, joista toinen kerta onnistui. Nyt siitä on kulunut jo parisen vuotta ja uusi inseminaatio on suunnitteella syksyksi. Minä en kokenut sitä toimenpidettä kivuliaana, vain hiukan nipisti. Miten muut inseminaation kokeneet olette siitä toimenpiteestä mieltä.
 
mama30
Mulle on tehty kaksi inssiä ja niistä tuloksena on yksönen sekä kaksoset. Nyt odottelen kovalla jännityksellä perjantaita, koska silloin pitäisi tehdä kolmas inssi, ja toivottavasti myös tehdään . Munarakkulat kun ovat olleet aika hitaita kasvamaan. Mutta kokemukset inssistä mulla on toisaalta aika hyvät, minkäänlaisia kipuja en ole tuntenut, no ehkä hormoonihirmuna oleminen ei ole ehkä niin mukavaa vaisinkin näin lämpöseen aikaan kun on noita kuumia aaltoja. Mutta muuten on mennyt ihan mukavasti edellisillä kerroilla. Minusta vaan tuntuu että jännitän tätä kertaa paljon enemmän kuin aikaisempia. Ehkä pieni paine johtuu siitä, kun aikaisemmat ovat tuottaneet tulosta heti ensi yrittämällä. Mutta viisampi tältä osin olen vasta perjantaina.
 
Hei,

kertokaa kanssasisaret lisää inssi-kokemuksianne! Täällä yksi joka on ekaan inssiinsä menossa syyskuun lopulla ja jännittää ihan hirveästi..! Itsellä kun sattui se SSG-tutkimus (munatorvien aukiolo) tosi pahasti, niin siitä on jäänyt hiukan traumoja. En toisaalta tiedä, ovatko inssi ja SSG millään tavalla toisiinsa verrannolliset "kipumielessä".

Rohkaiskaa tai olkaa rehellisiä - kunhan tietäisi vähän mitä odottaa!




 
Hei vaan, mulla on kolme takana päin eikä mikään kerta tuntunut sen ihmeellisemmältä kuin ns. normaali gynekologinen sisätutkimus.

Yksi onnistunut inseminaatio, joka valitettavasti kyllä meni kesken kaksi viikkoa sitten.

Tsemppiä!
 

Moro!

Minulla yksi tulokseton inseminaatio takana. Siittiöt olivat jostain syystä
(jota ei saatu selville) todella huonolaatuisia. Harmitti, kun yksi kerta meni tuollein hukkaan. Minua masensi siinä toimenpiteessä niin paljon ettei se tuntunut oikein miltään. Ei se ainakaan nipistänyt. Viimeeksi spermanäyte hyvä ja toivottavasti ensi kuussa päästään uudelleen yrittämään. Onnea kanssasisarille!
 
sh-80
Itselläni neljä inseminaatiota takana, viimeisinkin osoittautui juuri tuloksettomaksi. Minusta toimenpide on ollut jonkin verran kivulias joka kerta, mutta ei se koske kuin hetken. Kahdella kerralla tuntui lähinnä ikävä nipistys sen hetken ajan kun katetri viedään kohdunkaulan kautta kohtuun. Kahdella muulla kerralla (rehellistä vastausta kun pyydettiin...) katetri ei meinannut mennä läpi - Clomit ovat minulla vähentäneet ovulaatiolimoja - ja lääkäri joutui käyttämään sisäänviemisen apuna jotain instrumenttia, ja se sattui. Mutta kipu oli tosiaan muutamassa sekunnissa ohi.

Onko kenelläkään kokemuksia siitä että inseminaatio onnistuisikin vasta esim. viidennellä kerralla? Minulle lääkäri sanoi jo edellisessä inseminaatiossa, että olisi pitänyt oikeastaan jo onnistua jos minussa ei ole vikaa. Siittiöt ovat luovutettuja ja niissä vika ei siis ole.

Voimia kaikille.
 
Hoh.. ei edes nipistänyt! Minä en tuntenut yhtikäs mitään. Olin suorastaan yllättynyt, kun kuului, jotta voit nousta... :eek:

Nyt sitten odotellaan. Miehen tavara on nyt priimaa :D Ja tukena tässä on lugesteronit, jotka tänään aloitin.
 
Mä haluaisin kanssa kuulla inseminaatiosta!
Kuinka moni on raskautunut ja monellako kerralla?

Minulla on edessä ensin munatorvien aukiolo tutkimus jonka jälkeen olis inseminaatio.
Lekuri sanoi, että pari kertaa yritetään jonka jälkeen siirryttäis koeputkihedelmöitykseen... Mä niin toivon, että nyt sitten vihdoin olisi mahdollisuus saada pikkuinen.
Tänään myös kuultiin miehen simppatesteistä...simppoja paljon vähemmän mitä pitäisi olla ja ovat tosi hitaita uimaan ja 3% olivat normaalinnäköisiä, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään virkaa ja voidaan onneksi käyttää miehen omia simppoja. =)

Nyt sitten tätiä odottelemaan ja kun kerran tulevat ja menevät miten sattuu niin antoivat terot siihen jos alkavat pahemminkin vinoilla...
 
tiuhtiviu
Ekasta inssistä plussaa..(Mielettömältä tuntui et niin onnekkaasti kävi!!)Mitään oireita ei oikeestaan ollut. Nyt menossa viikko 5(vasta) ja rinnat on vähän turvonnu. Mut siis ennen menkkojen myöhässä oloa ei ollu mitään oireita, kun taas kaikissa aiemmissa kierroissa, joissa siis luomusti yriteltiin; oli vaikka mitä (siis mielikuvitus)oireita.
Ja sen verran vielä todettakoon ettei inssi mulla tuntunu miltään, ei siis edes nipistäny tms.
 
Onnistuuko inseminaatio paremmin, jos ovulaatio tapahtuu juuri inseminaation aikaan? Itselläni clomifen 1 tbl/pv, kp 3-7. Lisäksi lääkäri kirjoitti clomifen kuurin jälkeen 3 päiväksi menopur-piikin. Sitten menopurin jälkeen ultra ja sit kait tulee se pregnyl-piikki. Tapahtuuko inseminaatio heti seuraavana päivänä piikin jälkeen ja mihin aikaan tuo piikki tulisi ottaa suhteessa inseminaatioon? Osaako kukaan vastata. Itselläni edessä eka inseminaatio.

Kiitos jo etukäteen
 
Minä pistin piikkin 36h aikasemmin. Kyllä lääkäri kertoo milloin piikki tulee pistää. Riippuu varmaan rakkuloiden koosta.
Mulle tehtiin ensimmäinen inseminaatio eilen ja kävi aika kipeetä. Mulla on kohtu vaikeassa paikassa. Tympeintä tässä on et siittiöitä ei saatu ihan perille asti :'( Aika pahamieli on nyt...
Nyt ei auta ku odottaa ja viel on yks inseminaatio jäljellä. :(
 
Ihmettelen
Me olemme olleet kolme kertaa inseminaatiossa ja meidän lääkäri ei laita juurikaan arvoa sille missä vaiheessa pregnyl suhteessa inssiin....Viimeksi inssi tehtiin 15 tuntia pregnyl-piikin jälkeen, ovuloin vasta seuraavana päivänä. Ollaanko ihan hakoteillä ajoituksen suhteen?
 
Tänään oli ensimmäinen inseminaatio. Miehen tuotos oli kuulemma tosi hyvä. Keskiviikkona illalla laitoin pregnyl-piikin. Lääkäri katsoi ennen inseminaatiota ultralla, että ovulaatio on tapahtunut (oli tapahtunut kuulemma vähän aikaa sitten). Lääkärini mukaan ennen inseminaatiota ovulaation tulisi tapahtua. Näin ainakin meillä. Toivottavasti plussaa tapahtuu.. =)
 
Taisi mennä ensimmäinen inssi pipariksi.. hätäilin testin kanssa, negaa. Se nyt ei vielä mitään, mutta tänään tuhrua... :( Ja hiivaakin oireilee.. liekö Luget vai merkki menkoista (niin kuin yleensäkin)

:\|
 
Lullukka
Tulin juuri kolmannen inseminaation 10. kiertopäivän ultrasta... Lääkäri löysi 16 yhtä suurta rakkulaa, jotka kaikki oli vielä liian pieniä.. nyt tarttis sitten kaksi päivää vielä pistää puregonia ja keskiviikkona mennä uudestaan ultraukseen, jotta nähdään miten tilanne on kehittynyt.. jos noista rakkuloista enempi kuin kolme kasvaa vaadittuun mittaansa, kierto on menetetty ja yhdyntäkielto astuu voimaan, mutta lääkäri sanoi että todennäköisempää on että yksikään ei kerkeä mukaan :'(

Harmittaa ihan hulluna!!! 200 euron lääkkeet ku tavallaan menee hukaan jos yhdyntäkielto astuu voimaan :'(

Mutta vielä on toivoa ...kai. Tämän jälkeen siirrytään sitten koeputkihedelmöitykseen...

Mutta tsemppiä ja jaksamusta kaikille kanssasisarille :)
 
Kyllä on tosi raskaita nämä piinispäivät. Siis viime viikon pe oli inssi, ja nyt pitäis vielä viikko jaksaa odotella. Tosin itsestä tuntuu, ettei mitään kyllä tapahtunut tai ainaski on sellanen olo.. Inssin jälkeen mulla tuli parina päivänä jotain ruskeeta vuotoa vähän, onkohan normaalia..

Jaksamista kaikille, ja vielä se aurinkokin paistaa
 
Inssi ei itselläni tuntunut missään. Koko toimenpiteen ajan odottelin, että no koskas alkaa tuntumaan, ja sitten tilanne olikin jo ohi. Samanlaista kuin normaali gynekologinen tutkimus.

Pari viikkoa joutuu jännittämään, onko tärpännyt. Hieman epäilyttää, kun irroituspiikin ajoitus oli liian myöhäinen, kun oma ovulaatio kerkesikin ilmoittaa itsestään ennen piikkiä. Piikki otettiin normaalisti, mutta inssi siirrettiin yli 24 tunnilla taaksepäin, joten piikin ja inssin väliin jäi vain 12 tuntia... Toivotaan, että oman ovulaation ilmaantuminen on hyvä merkki. Kun sitä ei ole aikoihin ollut.

Ovis kivut vain kestivät melkein 4 päivää, joten hiukan epäilyttää, että mitä siellä mahassa tapahtuukaan.
 
Hei
Minulla kahdenlaista kokemusta inssistä.

Eka inssi onnistui heti kerta laakista: heti plussa. Munarakkula oli jo puhjennut ja lääkäri ei lupaillut tulosta, mutta niin kuitenkin kävi. Minussa ei vikaa. Luovutettuja siittiöitä käytettiin. Ei sattunut.

Toiset inssisatsit. Hieman toisenlainen tarina. 10 yritystä!!!!!!!!!!!!! Siis huvittu, kun joku täällä mietti, voiko viidennen jälkeen olla enää toivoa. No, meillä onnistui 9:kerta. Sama tilanne. Minussa ei pitäisi olla vikaa. Luovutettuja käytettiin. Tässäkin tilanne se, että munarakkula jo puhjennut. Ehkä inssi hoitomuotona ei oikeasti sopinut minulle, koska yleensä ovulaatioajoituksessa munarakkula ei ole vielä puhjennut eikä se minullakaan ollut yli puolissa insseissä. Ehkä minun kroppani oli suostuisampi nopeille siittiöille, jotka pääsivät suoraan puhjenneen kimppuun. Tähän yrityssumaan mahtui sekä kivuttomia inssejä ja hieman kivuliaita, kun reittiä ei löytynyt. 4 inssiä oli clomeilla ja 6 luonnolliseen kiertoon. Nyt raskaus on jo loppusuoralla ja la 2 häämöttää kahden viikon päässä.

MUTTA EI SIIS KANNATA MENETTÄÄ TOIVOA VAAN YRITTÄÄ UUDELLEEN VAAN!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2006 klo 00:30 pietu- kirjoitti:
Taisi mennä ensimmäinen inssi pipariksi.. hätäilin testin kanssa, negaa. Se nyt ei vielä mitään, mutta tänään tuhrua... :( Ja hiivaakin oireilee.. liekö Luget vai merkki menkoista (niin kuin yleensäkin)

:\|
Höm.. kuten muualta olette saaneet lukea.. tärppi tuli. Tosin tuhruilen edelleen.
 
Lullukka
No niin eli taas hiukan väliaikatietoa..

Olin siis tosi pahalla päällä ja pettynyt sen viime maanantain ultran jälkeen.. no pistin sitten vielä kaksi päivää puregonia ja menin uudestaan keskiviikkona ultraan.. siellähän sitten vasemmalla puolella oli kaksi isompaa johtofollikkelia ja oikealla puolella yksi, mutta olivat vielä liian pieniä... No lääkärin kanssa sitten neuvoteltiin ja tultiin siihen tulokseen että piikitän vielä perjantaihin asti ja katsotaan vielä perjantaina ultrassa tilanne..

Perjantaina sitten menin taas ultrattavaksi ja tilanne oli aika hyvä. Nyt oli sekä vasemmalla että oikealla puolella tarpeeksi suuri follikkeli ja vasemmalla puolella lisäksi yhsi himpun verran liian pieni, joka mahdollisesti kerkeää vielä mukaan :saint:

Lääkäri määräsi irootuspiikin laitettavaksi sunnuntai-iltana kello 22 ja inseminaatio tehdään sitten tiistaiaamuna :/

Saas nähä kuinka akan käy?? :eek:

Hieman skeptinen olen kyllä kun ei nuo kaksi edellistäkään kertaa ole tulosta tuonut, mutta ei heitetä kirvestä vielä kaivoon :)
 

Yhteistyössä