Inseminaatio kokemukset ja onnistumiset/epaonnistumiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dreamer74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dreamer74

Jäsen
15.01.2011
280
0
16
Ikaa on jo plus 35 ja aina ennen ajattelin etta "sit ku ma teen lapsia"....
Nyt kavi niin, etta mieheni kanssa aloitettiin vuosi sitten yritykset tulla raskaaksi ja ei onnistunut omin voimin puoleen vuoteen. Laakarille tutkimuksiin ja muuta vikaa ei loytynyt kuin etta oma hormonituotanto vahan matalalla, ilmeisesti? Kyseessa oli tavallinen gynekologi. Mita lie tuo kommentti tarkoitti...
No, clomidi hoidoilla ja ajoitetulla yhdynnalla 4 kk. Ei onnistunut. Negatiivisia raskaustesteja ja pettymyksia...

Sitten spesialistin puheille.
Ensimmainen inseminaatio tehtiin viime tiistaina. Aluksi seurattiin ultrassa clomidi hoitojen jalkeen pari kertaa, kunnes tuli se paiva, etta piti pistaa tuo "irrotuspiikki".
Siita kaks paivaa ja Inseminaatioon.

Ennen tuota irrotuspiikkia laakari sanoi, etta ultrassa ei nakynyt merkittavia follikkeleja. Mita tuo tarkoittaa? Ja miks silti pistettiin piikki, jos kerran mitaan ei ollut tapahtumassa? Onko kellaan kokemuksia?
Itse toimenpide meni hyvin, ei tuntunut miltaan ja miehen siittioitakin kuulemma oli lupaavasti, 7.8 miljoonaa.
Nyt pitas odottaa tuo piinaava 2 viikkoa ja jotenkin on
ihan alyttoman negatiivinen olo. Mitaan ei tunnu missaan ja negatiivista tulosta ootellessa....
Onko muistakin tuntunut talta ja sit kuitenkin onnistanut....?

On tama raskasta aikaa ja tsemppia vaan kaikille jotka tata lapi joutuvat kaymaan. Itsella siis vasta eka yritys menossa.

Ei oo kukaan kommentoinut tata ketjua, no voi harmi...
Ensi tiistaina kuitenkin tekemassa ekaa raskaustestia ja toivon kovasti etta inseminaatio onnistui.
jos ei, niin uusi kierto alkaa...
Kuinka nopeesti tuntee etta on raskaana? anyone?

Moi! Täältä saisi rohkaisua onnistumiseen, meillä tyttö joka saanut alkunsa kolmannesta inssistä. :) Mulla kaikki ok, miehellä huono sperma jolla aluksi piti joutua suoraan ICSIin. Kuitenkin pesun jälkeen tavara parani niin että kannatti yrittää, onneksi.

Aika kummalta kyllä kuulostaa, että on tehty irrotus+inssi jollei ole johtofollia!? Tarkoittikohan lääkäri jotain muuta? Vaikka ettei toisella puolella ollut folleja tms? :confused:

Mulla ei ollut mitään raskausoireita tärppikierrossa. Olin varma että menkat oli alkamassa, maha kramppasi, tuli tuhrua muutama päivä ennen niiden alkua jne. Ei rintojen aristusta, pahoinvointia, väsymystä. Vaan sitten ei menkat alkaneetkaan, haalea plussa tuli muutaman päivän päästä. :) Joten aina ei tunnu miltään.

Isosti peukkuja!!

Meille on tehty neljä inseminaatiota, mutta plussaa ei ole tullut, vaikka lääkärinkin mielestä "kaikki oli kohdallaan" eli olisi pitänyt onnistua. Simpat oli pesun jälkeen hyviä, munasoluja oli parhaimmillaan jopa kolme ja limakalvo hyvä. Mutta ei niin ei. Nyt on menossa 1.IVF.
Toivottavasti teillä tärppää!

Hei vaan,

Meilla myos kokemusta insseista. Ollaan siis jo viime vuoden toukokuusta saakka oltu hoidossa klinikalla (Hollannissa) ja taalla hoidot alkaa 2v. lapsettomuuden jalkeen kun tutkimukset on ohi ja syyta ei loydy. Taalla tehdaan 6 (!!!) inseminaatiota ennen kuin siirrytaan IVF'aan.

Ensimmainen inssi tehtiin siis toukokuussa viime vuonna, meilla kaytetaan menopuria tai puregonia (pistoksina) kasvattamaan folleja, piikkeja annetaan siis kp3 alkaen, n.7-10 paivaa putkeen. Tuossa kierrossa jo kp.10 (eli 7 piikin jalkeen) johtofolli oli 23m ja samana iltana tuikattiin pregnyl. Inssi oli tuosta kahden paivan paasta, n.40h kuluttua irrotuspiikista.

Iloksemme teimme plussatestin.. Haalea haamuinen kummitteli useana paivana ja aloinkin epailemaan, etta kaikki ei voi olla kunnossa jos plussa ei vahvistu. Menin sitten verikokeisiin ja hcg oli ihan liian alhainen, pp18 ja hcg 107 (olisi pitanyt olla n.300). Odoteltiin viikko ennen seurantaa ja silloin hcg oli jo 1500. Sekaan ei ollut tarpeeksi, ja ultrassa alkio loytyi vasemmasta munatorvesta.. Leikkaus oli samana iltana.
Valitettavasti ihan niin helpolla ei paasty, vaan eivat lopulta saaneetkaan alkiota ulos, vaikka olivat poistaneet osan putkesta, vaan muutama paiva myohemmin sain viela ihan klassisen keskenmenon.

Tuon jalkeen on yritetty ja yritetty. Ollaan onnistuttu inssiin saakka paasemaan vasta yhteensa 3 kertaa, silla on jouduttu myoskin keskeyttamaan kun folleja on ollut jalkapallojoukkueen verran pari kertaa (hyperstimulaatio) ja viimeksi peruttiin kystien takia.
Noista seuraavista kahdesta inssista ei tulosta tullut lainkaan, irrotuspiikki annettiin ihan liian aikaisin, follin ollessa vasta 18-19mm ja irrotuspiikista (pregnyl 10000yk) huolimatta ovulaatio tapahtuikin vasta n. vuorokauden viiveella ja nain ollen pestyt siittiotkin olivat jo kuukahtaneet.

Nyt odotellaan 2kk peruttujen kiertojen jalkeen taas tatia saapuvaksi, jotta paastaan uuteen yritykseen.. huoh.

Kaikesta huolimatta, jaksan uskoa inssien tehoon ja uskon, etta se on kylla paljon tehokkaampi hoitokeino kuin onnistumisprosentti antaa ymmartaa, kun ottaa huomioon laakarien mokat ajoituksen suhteen. Uskoisin, etta jos joka klinikalla inssi tehtaisiin oikealla ajoituksella, niin yleinen onnistumisprosentti olisi paljon suurempi.

Ihanaa, etta ihmiset on alkaneet kommentoimaan....
Kiitos kaikille rohkaisuista, ja voimia myos sinnepain!

Niin siis eka "inssi" kokemushan meni pieleen meilla. Tein tanaan sen negatiivisen raskaustestin ja itkut siihen paalle. Me ollaan myos ulkomailla, USAssa. Aiotaan yrittaa tata inssia noin 3-5 kertaa. Mut siihen loppuukin sitten meidan yritykset... Taalla IVF maksaa yli 12000 dollaria, joka pitaa maksaa itse. Ei ole sairasvakuutusta joka korvais, eika mitaan "kunnallista" hoitoa. Meilla ei ole varaa tommoseen kerta paukkuun ja varsinkaan kun takeita onnistumisesta ei ole siinakaan.

Tosiaan nuo follikkeli asiat jai vaivaamaan, mut muistan tarkkaan et laakari sanoi etta kummallakaan puolella ei ollut merkittavia follikkeleja, mutta han totesi vaan etta kuulemma mun kroppa vaan toimii hitaammin ku normaalisti, etta yritetaan silti. Mutta seuraavassa kierrossa kai sitten lisataan hormoneja, niin jospa saataisi minunkin follikkelit kasvamaan...
Tama yksinkertainen inseminaatio yritys sanottiin olevan 14% onnistumismahdollisuus, mutta neljannessa kierrossa kun on kaikki lisapotkut mukana, ni se olis jopa 25%. Miks ei ne sit heti yrita sita 25% mahdollisuutta???

Menkat alkoi keskiviikkona ja ultrassa kaytiin tanaan. Tallakertaaa otetaan hoitoon mukaan joku pistoshoito. 3 piikkia ihon alle ennen seuraavaa ultrakayntia, jossa taas tarkastetaan follikkelien tilanne.
Era kaksi siis alkamassa. Round two.

Paljon tsemppia Dreamer!
Meillakin alkoi taas uusi kierros, piikitan puregonia nyt 6pva ja sitten on seurantaultra. Kannattaa pyytaa kylla ihan kunnolla tietoa kun kayt siella, etta ei jaa vaivaamaan asiat. Mulle aina kerrotaan tarkkaan kohdunlimakalvon paksuus, follien maara ja koko, olen jo oppinut itsekin "nakemaan" ruudulta heti mika on tilanne.

Mita sulle annettiin piikitettavaksi?

me aloitettiin vauvan yrittäminen alkuvuodesta 01 yrittetiin turhaan vuosi sen jälkeen hakeudun lääkäriin kun haikaraa ei alkanut kuuluua..sit kun on kertynyt tota 'elintaso'kehoitettiin laiduttamaan ainakin 20kg työn ja tuskan kanssa sain 10kg pois ja sitten kuulin ystävältäni felicitas klinikasta jonne sitten saimme ajan lääkäri koskimies oli asiallinen lääkäri joka määräsi clomeja seuraavat 1.5v ja enkä koskaan saanut selvää vastausta sain aina clomit ja ultrassa piti käydä mutta aina joka kk kun menkat alko sai itkeä pettymystä monta päivää!loppu vuodesta 03 sain kuulla fertinovasta jonne saatiin aika tammikuulle 04 jossa oli ihana lääkäri joka sano et oon kaikkeni tehny ja enempää ei voi vaatia siellä tutkittiin miehen sperma jossa ei vikaa ja vasta fertinovassa mulle sanotiin wttä mulla on PCO sitten maaliskuun lopulla mulle tehtiin eka inseminaatio jonka seurauksena 10.4.04(muistan kun eilisen päivän)kuin sain elämäni ensimmäisen plussan ja 13.12.04 meille synty hurmaava joulutonttu poika! seuraavana vuonna tuli ajatuksiin että pitää pojalle saada sisarus hakeuduttiin hoitoihin suoraan jonka jälkeen mulle tehtiin 4 inseminaatiota eikä tullu plussaa,seurava vaihe oli koeputkihedelmöitys seurauksena hyperstimulaatio mutta siitä stimulaatiosta meille syntyi loppu vuodesta 06 kaksospojat!
nyt sitä pikku prinsessaa tekis mieli kun ei olla ehkäisyä käytetty kaksosten syntymän jälkeen eikä luomuna tärpännyt:(mutta steppiä kaikille vaikka kuinka vaikeelta tuntuu kannattaa jatkaa vaikka maksaa mut loppu tulos palkitaan kun saa sen oman vauvan ensimmäisen kerran rinnan päälle!stemppiä!

Hei vaan kaikki.. olin lukenut kaikea tällä kokemuksia.. kiva kuulla näistä kokemuksia.. meillä viime toukukuusta kokeiltiin Clomifin ja otin niita 4 kertaa, ensimaisen kerran oli ovolatiotesti + ja yritimme luonnon mukainen mutta tuloksetta:( ..Joulukuussa 2010 kävin taas lääkäri kun menkaat oli ajan tasalla, ja minulle sanotiin että tehdään Tammikuussa uusi hoito joka on Puregon ja Prygnol..kävin 24.1 ultra äänissa ja verekokeet ja 25.1 aloitin puregon piikkitusta 28.1 kävin labrassa ja ultra ääni ja sieltä löyty pienin kasvu munarakkula joten piti jatkaa vielä puregon piikitusta. 31.1 taas lääkärin ja munarakkula kasvanut mutta ei riitävasti joten piti jatkaa vielä piikitusta 2.2. asti ja 3.2 on se irrotus piikki Pregnyl. 4.2 oli insiminaatio ja lääkäriin mukaan näytä hyvälta:) ja nyt ollaan seitsimas päivä siitä, ja valkovuotto on tosin vähän tullut ja alavatsan nipistely..perjantaina on sitten verekokeet.. tämän proseesi on kyllä rankka mutta aina voi toivoa hyvää tulos..pari viikon päästä voin kirjoittela taas miten meille käy.. tsempia kaikkille..God Bless and good luck..<3

Hei kaikki alkaa loupo uskoa minä myös olin yritänyt vuona 99 alkuvuoden eli pari vuotta nyt ja insi oli tehty 4.2.2011 ja eilin ja tänään molemmat testi näyti plussa tai toinen oli tämä digitaalinen clearblue joka luki RASKAANA.. eli tsempia kaikkille...

Yhteistyössä