inseminaatio ja keinohedelmöitys

myy
kaun kestää ennen kuin tehdään inseminaatio tai keinohedelmöitys( kun on saanut tietää et jotain vikaa on)?Vai onko niihin useiden kuukausien jonot( asun helsingissä). Kaun teillä on kestänyt? Mitä kaikkee tehdään ennen toimenpidettä? Pitääkö syödä esim. jotain lääkkeitä tai onko jotain muita juttuja? Mitä itse toimenpiteessä tehdään.
Mulla taitaa olla edessä jompikumpi näistä, sillä saatiin tietää et miehen simpat on huonolaatusia. Ei jaksais enää millään odottaa.
 
odette harmaana
Lapsettomuudesta on monia hyviä sivuja netissä. Selailepa niitä. Jonojen pituus riippuu siitä missä asuu. Keskustele ekaks oman gynen kanssa niin hän sitten neuvoo eteenpäin.
 
odottamaton harmaana
Meillä meni jonossa puoli vuotta, ennen kuin päästiin ekalle käynnille NKL:lle. En tiedä kuinka kauan siitä normaalisti menee inseminaatioon. Meillä meni vuosi, mutta se johtui siitä, että kohdusta löytyi kiinnike, joka piti leikata pois. Leikkaukseen jonotin 8 kuukautta. Leikkauksen jälkeen meni enää 3kk, niin tehtiin inseminaatio. (Inseminaatio on suomeksi keinohedelmöitys). Toivottavasti pääsette vähän nopeammin. Ja vielä parempi, jos ei tarvitse mennä ollenkaan, eli tärppionnea!
 
Täältä löytyy hyvin tietoa : http://metku.net/~pesu/faq.html ja esim www.felicitas.fi sivuilta. Me menimme suoraan yksityiselle, emme jaksaneet odottaa ja ikäkin alkoi minua pelottaa (tosin "vasta" 31-v). Inseminaation voi tehdä ihan sinun luonnollisen kiertosi mukaan ilman hormoneita (jos kaikki ok) mutta munasolua ei välttämättä kehity naisella joka kk. Joten jos haluat varmistaa / nopeuttaa niin sitten voi syödä clomifem tabuja kk kierron 3-7pv (tai minulla oli näin) ja sitten tulee taastusti kypsä munasolu. Annostukseni oli mieto, tuli muutama parin minuutin pahoinvointi/hikoilu aalto, hiukan iltapäivisin päänsärkyä, tai välillä ei mitään. Tosin ikävä kyllä inseminaatio toimii 50% siihen ryhtyneistä. 4 useampaa ei kannata tehdä, puolella tärppää ekalla, melkeinpä lopuilla tokalla tai kolmannella. Jos ei neljännellä, niin sitten ei sillä onnistu. Meillä ei napannut :/
 

Yhteistyössä