Inseminaatio, 3 follikkelia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti

Yrittäisitteko kiellosta huolimatta?


  • Äänestäjiä yhteensä
    3
vierailija
Hei,

Meillä lähes 2 vuotta lapsettomuutta takana ja nyt toinen inseminaatio hoitokierto menossa. Ovulaation induktiona Gonal-f pistokset. Sain seurantaultrassa kuulla, että oikeassa munasarjassa yksi 22 mm follikkeli ja vasemmalla kaksi follikkelia kooltaan 24mm ja 18 mm. Inseminaatioon ei päästä ja yrityskielto tuli. Vasemmassa munasarjassa minulla on 3cm endometriooma, jota olen itse pitänyt yhtenä lapsettomuuden syynä. Luulen, ettei vasemmalta munasolu edes pääse kulkemaan munanjohtimeen, koska endometriooma on esteenä. Yrityskielto tuntuu masentavalta ja houkuttelisi siitä huolimatta yrittää, mutta en toki haluaisi kolmosraskauden riskiäkään ottaa. Mitä tekisitte ja onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta?
 
vierailija
En yrittäisi kun riski kolmosiin.
Identtisiä kolmosia sivusta seuranneena. Sekin kun voi jo yhdestä solusta napsahtaa vaikka hyvin harvinaista onkin.
Itsellä erimunaiset kaksoset ja inssillä tuli. Silloin oli molemmin puolin johtofollit, oltiin 5v yritetty ja 4. inssi sitten tuottikin tuplasti tulosta
 
vierailija
Itse tuskin jättäisin yrittämättä. Melkoinen lottovoitto olisi, että kaikki hedelmöittyisivät ja syntyisivät :) Mutta siihenkin kannattaa varautua. Lähipiirissä on yhdet valloittavat kolmoset :)
 
Äänestin kyllä, sillä pakko myöntää, että varmaan yrittäisin itse kiellosta huolimatta. En millään uskoisi kolmen tärppäävän. Ja jos tärppäisii, niin sitten uskoisin selviäväni siitä.

Mutta itse joutuu sitten oman päätöksen kanssa elämään, joten parasta miettiä siltä kannalta.
 
vierailija
Noudattaisin kieltoa. Ei kyse ole kuitenkaan siitä, että kolmosten hoitaminen olisi raskaampaa, vaan oikeasti riskiraskaudesta, josta ei välttämättä syntyisi yhtäkään vauvaa.
 

Yhteistyössä