Inseminaatio 2015

INSSILÄISET 2015

Torstai 23.4.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysYritetty lähtien - Syy
Mangalitza1.03/1510.3.cselitm.
Possunen3.03/1517.3.lz+puselitm.
Roope821.04/1527.4.t+g+okierto + siittiöt
Intopiukka2.04/15-lz9/2013 - mfo
Supsu861.05/15-t+pu1/2013 - pco
Hulda842.06/15-c10/2011 - selitm.
thelma_1.06/15-c2011 - siittiöt
nans1.07/15--siittiöt
tiainen3.--l2014 - selitm.
Nennalii2.--g+oselitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssiTestiLääkitysYritetty lähtien - Syy
babul2.9.4.-c11/2013 - selitm.
Höytyvä2.17.4.-lz+mp+pr02/2013 - selitm.
Vihdoinhoitoon3.04/15-c+pr-
Neeeuska3.21.4.7.5.lz+o-

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Madre-822.14.1.csiittiöt
Yaelle1.7.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.8.3.f+pr+lpco
Felis1.9.3.c+prselitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

NimimerkkiInssejäHaasteetPoistumissyy
Ruu841selitm.Plussa välikierrosta
vauvayritys6selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_0selitm.Plussa välikierrosta
marianna873-Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s1pcoSiirtyi IVF-hoitoihin
Rulla851-Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri831-Ei päivityksiä yli 60 päivään
Lara_3selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis3selitm.Ei päivityksiä yli 60 päivään
Am801selitm.Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija19863siittiötEi päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi3selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska811pco + siittiötSiirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy2kierto+kilppari+ylipainoTauolla

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Olen uusi inssiläinen!
Taustaa sen verran, että 6,5v. lapsettomuuden jälkeen esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä clomi avusteisesta ovulaatiosta luomuna (inssi oli tarkoitus tehdä,mutta ovis osui la joten meni luomu yrittämisestä)
Kakkonen on saanut luvan tulla heti esikoisen syntymän jälkeen eli 1/13 lähtien, mutta ei ole onnistunut. Lokakuussa eka clomikierto ja siitä 3 seuraavaa ei tärpännyt.
Nytten odotetaan vuotoa (teroittaa aloin tänään syömään), joten tulevassa kierrossa olisi tarkoitus pistää puregonia.

Jännityksellä odotan oireita ja sitä kuinka selviän esikoisen kanssa päivät, jos olo on kamala.

Taustalla siis 2006 todettu pco.
Miehen siittiöt 2007 tutkittu ja nyt varmuuden vuoksi uudestaan ja tulokset saadaan ensi viikolla, juuri ennen kun alan pistämään.

Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille,plussanneille ja hoitoja parhaillaan käyville!
 
Kp 1. Suunnittelen tässä par'aikaa taukokiertoa. Jos nappailis loppukierrosta vaan Primolutit ja nauttis vapusta lapsen kanssa. Tämän kierron Inssi ajoittuis nimittäin ehkä just vappuaatolle. Uskon että vaakakupissa painaa enemmän lapsen riemu ja vapputohinat kuin se, että pääsen taas uuteen epäonniseen inseminaatioon.
 
Folliultra takana. Sekä oikealla että vasemmalla näkyi follikkelit, vasen puoli milliä pienempi eli epäili että se vielä jää matkasta. Mutta niin tai näin.. Ti 21.4 inssi, kolmas ja viimeinen. Ovitrellea taas pistelen.

Odotukset ei oo kauheen korkealla, ehkä hyvä niin pettymys ei ole niin suuri ja yllätys taas olisi valtava! Alustavasti jo puhuttiin että jos ei tärppää niin ivf tehtäisiin kesäkuussa kun töiden kannalta onnistuu silloin parhaiten.
 
Täällä myös kolmas eli viimeinen inssi tehty. Seuraavalla kerralla IVF ja katseet onkin jo vahvasti siellä. Toivoa tämän onnistumisesta ei enää oikein ole. IVF varmaan jo ens kiertoon :) Vähän tosin se piikkien pistäminen päivittäin kauhistuttaa, mut kaipa niistä selviää. On niin moni muukin selvinny ja tuskin kenenkään mielestä piikittäminen on mitenkään ihanaa.
 
Päätettiin miehen kanssa -tai minä sain vapaat kädet päättää, että nyt on taukoa ainakin yksi kierto, ehkä jopa koko kesä, riippuu miten ovis ajoittuis, näillä näkymin näyttää ajoittuvan viikonlopuille seur.parina kuukautena.
Syksylle jäisi varastoon vielä yksi inssikerta, riippuen koska ivf olisi. Mutta joo, minä menen ansaitulle tauolle, ihan omasta vapaasta tahdostani.enpä olisi uskonut tämän päivän koittavan. Olo on tosi hyvä asian suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negoista tiainen ja hipsunpöpsy :'(

Kiva kun joukkoon on tullut myös uusia :)

Olin minilomalla kylpylässä loppuviikon ja kävin laavakivihierossa poistamassa tätä piinapäivien stressiä... oli aivan ihanaa ja sai kunnolla nollata fiiliksiä ja nauttia elämästä!
Nyt taas kotona ja nämä ajatukset valtaa pään, taitaa olla dpo 11... ja testipäivä torstaina.

Mites hulda84 piinapäivät on kulunut? onkos mitään tuntemuksia mahdollisesta tärpistä?

Tsempit kaikille insseihin! Nyt pitäisi jo niitä plussia alkaa kuulumaan ;)
 
Tsemppiä huomiseen Neeeuska! Kävi miten kävi, inssiralli päättyy ja edessä on uudet seikkailut :)

Aloittelijan intoa: en malta odottaa, että saadaan byrokratiat hoidettua ja hoitoprosessi käyntiin!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä. <3
Huomenna selviää onko yksi vai kaksi follia päässy kasvamaan :) nappailua tuntunut jo tänään. Viimeksi oli sama juttu päivää ennen inssiä ja säikähdin että nyt se ovis jo tuli...mutta ei. Luotan että nyt myös vain jotakin etukäteis tuntemuksia.
Pistäminen on sunnuntaista asti alkanut tuntua ikävältä. En ymmärrä kuin se on yht äkkiä alkanut sattua kun ennen ei ole!?
nans, niin totta tuo että uudet seikkailut on jokatapauksessa edessä tämän jälkeen :)
 
Täällä oltu hissuksiin,kun terolutia syödään ja toivotaan,että vuoto saattuu hyvälle päivälle. Tänään 6päivä teroa,mies perjantaina verikokeisiin ja torstaina kuullaan tulos miltä simpat näyttää(edellisen kerran 2007 tutkittu ja hyvät oli). Itsellä ruvennut tuntumaan tänään jomotusta alavatsalla ja pahoin pelkään että vuoto alkaa kesken terojen syönnin ( ei olisi ensimmäinen kerta), sitten tulee aikataulullisesti kiire saada kaikki tutkimukset mieheltä valmiiksi ennen kun tarvii alkamaan pistää puregonia,jaiks se kun on ensimmäinen kerta kun tarvitsee pistellä. Aiemmin siis clomilla vain menty,josta myös esikoinenkin sai alkunsa luomusti ilman inssiä.

Pahoittelut negoista :'(

Neeeuskalle
paljon tsemppiä tähän päivään! :)

Tsemppiä myös kaikille hoidoissa oleville!
 
Nyt Neeeuska toivotaan sulle tärppiä!

Virallinen testipäivä huomenna, mutta hätäsenä jo eilen testattu nega :/
Kiukuttaa niin reippaasti, että tein jo uudet suunnitelmat jatkon suhteen.. vielä yksi inssi julkisella puolella (siellä aluksi suunniteltu 4-6 ja tämä oli jo 2) ja sen jälkeen yksityiselle IVF kokeilemaan jo kesäkuun kiertoon. Usko insseillä onnistumiseen omalla kohalla heikko, joten mahd. pian eteenpäin haluan edetä.
Takaraivossa tuo endon riehaantuminen kummittelee, kun hormoneita joutuu monta kk syödä inssien takia :(
 
BabulPahoittelut negasta. Miten sinulle julkisella puolella on suunniteltu noinkin monta inssiä? Me ollaan tosiaan julkisella hoidoissa niin siitä varmaankin johtuu nämä erikoiset käytännöt. Itsestä tuntuu aivan turhalta pitää ensi kierto taukoa, täytyy vaan omatoimisesti sitten yrittää :p Eli täälläkin tänään testattu nega :(

Roope82 toivotaan, että maanantain ultrassa olisi hyvän kokoinen folli!

Tiainen pahoittelut negasta. Itsekään en ole hoidoista muille puhunut, kun tosiaan tuntuu ettei niitä voi ymmärtää kuin jos itse joutuu hoidot ja koko tämän lapsettomuuden läpi käymään. Meillä myös mies olisi toivonut, että alkuun olisi voinut kokeilla vaikka vain lääkkeiden avittamana ilman inssiä. Mies kun ei kauhean innostunut ole näistä hoidoista yleensäkään : / Itse taas olen niin kyllästynyt näihin epäonnistumisiin, että haluaisin käydä hoidot läpi niin ei tarvitse jossitella sitten jälkeenpäin.

Thelma_ mä olen myös tosiaan alkanut myös testailemaan ovista hyvissä ajoin ennen ultraa vaikka aika säännöllisesti aina ovis kuitenkin on samana kiertopäivänä tullut. Mutta pystyy sitten sanomaan, että testattu on eikä ainakaan mene ovis ohi, kun eihän sitä aina tiedä miten kaikki lääkkeet vaikuttaa omaan kiertoon.

Hipsunpöpsy pahoittelut myös sinulle negasta ja rentouttavaa taukoa ja kesää. Meillä mies myös heitti ilmoille ajatuksen, että pidettäisiin kesä taukoa näistä lapsenteko hoidoista, mutta kun minusta tuntuu ettei edes ehditty kunnolla aloittaa, kun meni tällaiseksi säätämiseksi.

Mites Höytyvä? Pääsitkö jo inssiin?

Tervetuloa nans ja Supsu86=)

Neeeuska tsemppiä piinailuun ja nyt se plussa kehiin!

Vihdoinhoitoon oikein kovasti tsemppiä vielä viimeisen inssin piinailuihin!!!

Paljon on tullut juttua tässä välissä ketjuun vielä kun saataisiin niitä plussia. Näyttää vaan huolestuttavasti siltä, että kaikki siirtyvät ivf-hoitoihin.
 
Hulda84, inssi tehtiin viime perjantaina mutta näyttää siltä ettei tärppiä tule. Viime kierroista tuttu välivuoto alkoi taas tänään. Vielä yks ennen kesää, se on sitten viimenen. Meilläpäin tekevät vaan sen kolmesti, sitten ivf jos haluaa.. :(
Tsemppiä kaikille piinailijoille, jospa jollekkin tärppi kävisi :)
 
Höytyvä toivotaan kuitenkin parasta, jospa kuitenkin tärppäisi! Meilläpäin tehdään kans kolme inssiä ja sen jälkeen mietitään jatkoa. Suoraan ei sanottu, että sitten ivf, mutta se kai se seuraava mahdollinen hoito on. Oletteko ajatellut lähteä vielä ivf-hoitoihin, jos inssissä ei tärppää?
 
Hyötyvä voisiko se olla kiinnittymisvuotoa? Toivotaan vielä plussaa loppuun asti :)

Hulda84 pahoittelut negasta! Niitä tuntuu täällä riittävän :/ Nyt vaan kova yritys ensi kiertoon, julkisen puolen taukokierrot on kyllä raivostuttavia!

Mulla vuoto ei ole vielä alkanut, mutta silloin dpo 12 tehty nega ja menkkaolo kertoo kyllä jo..
Soitin äsken Graviditas klinikalle ja varasin 4 viikon päähän IVF-suunnittelukäynnin! Vielä parin viikon päästä NKL:lla 3 inssi ja siitä jatketaan yksityisellä. Uskon, että inssit ei meitä auta.

Oli mukavan kuuloinen hoitaja puhelimen päässä ja vihdoin tuli fiilis, että kyllä se vauva jollain keinolla saadaan! Rahaa menee, mutta jos sillä säätää omaa mielenterveyttä niin se kannattaa :)
 
Folliultrassa käyty tänään. Clomien annostus 50 mg / päivä oli liian suuri ja vasteena jopa 7 isoa follia :/ ei siis inssiä tässä kuussa ja hitto ensimmäistä kertaa meidän suhteen aikana pitäisi käyttää kortsua loppukierto. Seksi kortsun kanssa on ihan sanonko mistä.. 5.5. pitää vielä mennä progeen katsomaan että ovulaatio on tapahtunut ja toki testaan ovulaation myös nyt vielä että osaa sitten jatkossa sanoa.

Seuraavaksi välikierto ja sitten seuraavasta kierrosta 25 mg annostuksella uutta yritystä. Harmittaa kun nyt menee ainakin se 2 kk ennen kuin mahdollinen inssi sitten voi olla. Plääh. :(
 
Babul eihän sitä tiedä vaikka kolmas inssi tärppäis just kun olis jotenkin rentoutuneempi olo kun tietää, että ivf-suunnittelu on tulossa!

Thelma_ ymmärrän täysin sinun harmituksen, tää taukoilu on kyllä ihan syvältä! Mulla sama annostus clomeja kuin sinulla kesäkuun kiertoon, toivotaan, että sillä saisi oikean vasteen ja päästäis kummatkin inssiin =)
 
Hulda84, toivotaan toki loppuun asti! Ei varmaan mennä ainakaan vielä niihin ivf hoitoihin, kovin on hintavaa hommaa ja onhan meillä kuitenki yksi ihana tytär <3
Babul, voishan se olla sitäkin vaikka vähän epäilen. Aina alkaa samana kierron päivänä se vuoto. :(
 
Hyötyvä alkoiko vuoto kunnolla?

Neeeuska onko mitään tuntemuksia tärpistä :)

thelma_lle kärsivälisyyttä taukoiluun! Turhauttavaa, ymmärrän!

Hulda84 aioteko jatkaa IVF jos inssit ei auta?

Meillä menee tää seuraava kierto inssin osalta luultavasti ohi, koska menkat pitkittyi vi#&%maisesti parilla päivällä joten ovis osuu viikonloppuun. Tänään aloitan kuitenki clomit ja kotihomiksi menee...
Mutta en koe itse IVF mitenkään pahana, enemmänkin uskon ja toivon sen tuovan meille toivotun tuloksen :)
Rankempaa se on kuin inssit ja haasteellista sovittaa käynnit muuhun elämään, mutta yksityiselle kun siirtyy niin sekin käy mutkattomammin siellä..
 
Hei. Olen lukenut koko ajan ketjua, mutta nyt vasta uskalla itse kirjoittaa tänne. Taustaa sen verran, että itse olen 23-vuotias ja mieheni 30-vuotias. Kummallakaan ei mitään vikaa, miehellä ehkä hieman alentunut siittiöiden taso, mutta ei kuulemma mitenkään huomattavasti. Yritystä takana 5-vuotta, johon sisältyy yksi keskenmeno 2009. Hoitoihin ei haluttu aikaisemmin mennä. Tänään tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja nyt pitäisi odottaa 2 viikkoa tulosta. Apuna Clomit 3-7 ja pregnyl pistos. Toisella puolella iso 21mm folkkeli.
 

Yhteistyössä