Inseminaatio 2015

Ikävä kuulla Hulda84, kyllä ärsyttää kun vaikeimman kautta tuntuu nää asiat menevän ! :|
Kielsikö lääkäri kotihommat myös, vai uskallatko ottaa riskiä? ;)

Meillä ei tässä kierrossa ollenkaan seurantaultraa, ovistestis alkaa tummua ja luultavasti huomiseen menee inssi. Saa nähä mikä on vaste tässä kierrossa clomeilla, mitään tuntemuksia ei ole ollut toisin kuin ekassa kierrossa. Alkoi itseäkin jännittää, pääseekö inssiin jos follikkeja liikaa! Viime kierrossa oli vain yksi kypsä ja kaksi pienempää.
 
Alkoihan se vuoto viimein. Luteaalivaihetta kesti 18 päivää. Luget aiheutti mulle tällaisen piitkän piinan. Oireita ei ollut kyllä yhtään mitään, eli luget poisti kaikki normaalitkin turvotukset ja jomotukset. Näin se (keskenmenosta laskettuna) 25. yrityskierto päättyi taas odotetulla tavalla. Laitoin viimeisen lugen sunnuntaina, eli 2,5 vuorokautta sitten, joten uskaltauduin vihdoin tänä aamuna kuvittelemaan, että mitä jos kuukautisten viivästyminen tarkoittaisikin jotain positiivista, mutta ei... Testasin yhden negan dpo 14 ja suunnittelin jo uuden testin ostoa. Harmi, että "pessimisti ei pety" -asenne ei onnistunu ihan loppuun asti. Kyllä mä nyt sit kuitenkin ehdin pettyä.

Eniten harmittaa miehen puolesta, joka ihan selvästi epäili mun sanoja siitä, että tää kuukautisten viivästys johtuis vaa lääkkeistä. Tulee ihan itku miehen puolesta. Itte tän kestäisin, mut sydän särkyy toisen puolesta...

Nyt siirryn siis IVF-jonoon. Hoitaja soittaa mulle ylihuomenna jatkosta. Tässä viimeisessä inssissä meni kaikki muu paitsi lopputulos niin täydellisesti kohdilleen, että mulla on toivo luomuplussasta täysin nollassa. Lapsettomuus lykkääntyy nyt siis vähintään IVF:ään asti, mutta tottapuhuen en usko enää siihenkään...

Pahoittelut tästä masentavasta vuodatuksesta. Toivotan nyt siis jaksamista ja onnea teille kaikille!
 
Moi! Meikäläinenkin jatkaa matkaa tod näk IVF-jonoon. Maaliskuu jäi meiltä tosiaan matkan takia väliin. Mies oli sperma-analyysissä + koepesussa reissun jälkeen, ja ilmeisesti niiden tulosten mukaan ei inseminaatioita kannata meidän enää yrittää. Tänään tuli kirje kotiin ja toukokuussa on tapaaminen, homma jatkuu luultavasti vasta syksyllä. Jotenkin kamalan vaikeaa uskoa taas koko touhuun ja harmittaa, että menee taas puolivuotta homma eteenpäin, omin avuin kun tästä ei mitään tosiaankaan tule :(

Tsemppiä ja onnea kaikille! :)

Pupuska
 
INSSILÄISET 2015

Tiistai 14.4.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysYritetty lähtien - Syy
Mangalitza1.03/1510.3.cselitm.
Possunen3.03/1517.3.lz+puselitm.
Vihdoinhoitoon3.04/15-c+pr-
Höytyvä2.17.4.14.4.lz+mp+pr02/2013 - selitm.
Neeeuska3.04/1517.4.lz+o-
Roope821.04/1521.4.t+g+okierto + siittiöt
thelma_1.04/1523.4.c2011 - siittiöt
Intopiukka2.04/15-lz9/2013 - mfo
tiainen3.05/15-l2014 - selitm.
Hulda842.06/15-c10/2011 - selitm.
Nennalii2.--g+oselitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssiTestiLääkitysYritetty lähtien - Syy
Hipsunpöpsy2.2.4.15.4.m+lz+pr+l11/2011 - kierto+kilppari+ylipaino
babul2.9.4.-c11/2013 - selitm.

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Madre-822.14.1.csiittiöt
Yaelle1.7.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.8.3.f+pr+lpco
Felis1.9.3.c+prselitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

NimimerkkiInssejäHaasteetPoistumissyy
Ruu841selitm.Plussa välikierrosta
vauvayritys6selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_0selitm.Plussa välikierrosta
marianna873-Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s1pcoSiirtyi IVF-hoitoihin
Rulla851-Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri831-Ei päivityksiä yli 60 päivään
Lara_3selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis3selitm.Ei päivityksiä yli 60 päivään
Am801selitm.Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija19863siittiötEi päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi3selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska811pco + siittiötSiirtyi IVF-hoitoihin

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Voi jopas nyt on varsin negatiivisia uutisia tällä palstalla.
Pahoitteluni kaikkien puolesta, aivan aidosti!

Mulle lääkäri ei sanonu mitään tiettyä päivää, jolloin pitäs testata, varmaan ensi viikolla sitten. Arvuuttelin just sitä, että toi Lugesteron varmaan pidentää kiertoa loppupäästä, juuri kuten Suvipilvi sun tapauksessakin ilmeisesti oli. Sama odotettavissa täällä, sillä kuukautisten pitäisi normaalin kierron mukaan alkaa ihan näillä näppäimillä, mutta ei niin mitään tuntemuksia siihen liittyen. En tosin usko lainkaan raskautumiseenkaan (ei mitään tuntemuksia myöskään siihen suuntaan). Ei yhtään minkäänlaisia tuntemuksia ylipäänsä. Tuntuu tyhmältä syödä hormoneja ja pidentää kiertoa, kun se tod.näk. tulee hankaloittamaan seuraavan inssin ajoittamista huomattavasti (mies on matkoilla toukokuun alun, johon ovulaatio tod.näk osuu).

Plaah, viikonloppuna olis yhdet kahvikutsut, jonne yksi mamma tulee pienen nyyttinsä kanssa ja toinen maha pystyssä odotellen toista lastaan. Odotan innolla.
 
Minulle sanottiin klinikalla aika tiukastikin, että aina pitää tehdä myös raskaustesti vaikka kuukautiset näyttäisivätkin alkaneen. Raskaana ollessa voi myös tulla vuotoa, ja nuo munarakkuloita kypsyttävät ja ovulaatiota tukevat lääkkeet ovat sikiölle vahingollisia, joten niitä ei saa ottaa jos ei ole varma siitä ettei ole raskaana.
 
Ikävä kuulla Neeeuska, toivotaan että seuraava inssi tuo kaivatun lopputuloksen! :hug: Oliko toi teidän 3 inssi?

Itse kävin eilen inssissä ja hieman hämilläni lähdin sieltä pois kun tajusin vasta jälkeen päin mitä lääkäri sanoi, ettei nähnyt YHTÄÄN munarakkulaa!? Ovistesti eilen aamulla plussa ja siitä jonkun ajan kuluttua alkoin aika kovat kivut munasarjoissa, ilmeisesti ovulaatio? Mutta miten niin nopeasti plussatestin jälkeen, normaalisti menee ainakin se vuorokausi.

En tajunnut kysyä, että voiko se munarakkula olla siellä oikean munasarjan peittämän endomatriooman alla eikä pääse sieltä liikkeelle.. Viime kierrossa munis oli vasemmalla, nyt ei siellä mitää..
Inssi tehtiin, eikä lääkäri kummemmin miettinyt missä munikset on.. Luultavasti oli sitä mieltä, että juuri irronnut jostain..
Nyt vaan turhautunut olo kun tuntuu ettei oo mitää toivoa tässä kierrossa edes, jos ei munarakkulaa ole ollenkaa..

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
Tuo oli 2. Inssi. Nyt alkoi kolmanteen inssiin valmistautuminen letrozolilla... Jotenkin on nyt mieli ollut aika maassa. Mies ei ole viikkoon ollut kotona ja tuntuu että kaikki ympärillä ovat raskaana. Jos tästä 3. Ei nyt raskaus ala niin kesällä sitten ivf.

Ja olen jo alkanut miettiä vyöhyketerapiaa, akupunktiota tms. Jos auttaisi rentoutumaan. Onko kellään moisesta kokemusta tässä yhteydessä?
 
Moikka! Hetken oon tässä ollu sivusta seuraaja ja nyt aattelin hypätä itekki kirjottamaan. Pikainen katsaus meihin, ollaan alle 30v pariskunta, meillä on 2,5v tytär joka aikanaan sai alkunsa luomuna vajaan vuoden yrittämisen jälkeen. Toista alettiin toivomaan 2/13 mutta eipä menny ihan niinku piti. Hakeuduttiin tuossa ennen joulua tutkimuksiin ja ensimmäinen inssi tehtiin viime kuussa. Ei tullut toivottua lopputulosta joten tässä kierrossa uus yritys. Lääkityksenä mulla on ollu letrozolia ja menopuria. Inssi päivänä pistettiin pregnyliä. Syy meillä lapsettomuuteen on epäselvä, ilmeisesti miehen simpat vois olla paremmatki.
Elikkäs tämä kierto etenee nyt ens vkon tiistaina tehtävään folliultraan. Jospa tässä kierrossa onni ois matkassa ja meidän viikari sais leikkikaverin. :)
 
Huh, tää kuukausi on tuntunut ikuisuuden pituiselta. Nyt pitäisi torstaina olla kp1 ja sitten vain ultraa varailemaan ja clomeja nassuun. Jännittää ja pelottaa ja samalla olen innoissani. Sekavia tunteita ja torstaina olen vielä juuri lähdössä työmatkalle Ruotsiin päiväksi ja jos en saakaan sieltä soitettua ja varattua ultraa niin en varmaan malta keskittyä mihinkään :eek:
 
Heippa Höytyvä :wave:

Suvipilvi ja Pupuska onnea IVF hoitoihin. Toivotaan, että ne tuottaisivat onnellisen lopputuloksen :heart:

Pahoittelut myös Neeeuskalle negasta! :hug: Ja ei ole ainakaan minulla kokemusta tässä yhteydessä vyöhyketerapiasta tai akupunktiosta. Akupunktiosta on hyviä kokemuksia muiden asioiden tiimoilta, joten se voisi olla ihan kokeilemisen arvoista =)

Oletko tiainen vielä uskaltautunut tekemään r-testiä? Jospa kuitenkin olisi tärpännyt :)

Babul lääkäri tosiaan kielsi kotihommat, mutta kyllä me riskillä silti peittoja heiluteltiin :whistle: Ensi kierrossa sitten saa jo ihan lääkärin luvalla yrittää kotona, kun kuulemma vielä clomeista vastetta jäljellä. Ihmettelen vaan miksei inssiä sitten voisi tehdä jo ensi kiertoon? Ei jaksais millään odottaa kesäkuuhun asti! Sinullakin aika mielenkiintoiset hetket, tosiaan jos ei yhtään munarakkulaa näkynyt. Kai siellä jotain kuitenkin voi olla kun kerran inssi kuitenkin tehtiin. Toivotaan parasta!

Thelma_ odottaminen tosiaan on tässä pahinta, aika menee niin hitaasti!
 
Neeeuskalle tsempit kolmanteen inssiin! Missäpäin olette hoidossa ja onko siellä pitkät IVF-jonot? Itsekkin miettinyt noita akupunktioita, mutta en kokeillut vielä niitä on kehuttu kyllä tän asian puitteissa.

Hulda84 teillä taitaa riittää jännitystä nyt nelinkertaisesti ;) Eli piinaillaan samassa aikataulussa, vaikka itse olenkin toivoton tän kierron suhteen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä :whistle: Ihmettelen myös miksi ei inssiä voida ensi kierrossa sulle tehdä, oletteko julkisella hoidossa?

Nyt olisi hyvä hetki aloittaa plussaputki tiainen, me muut tullaan sitten kovasti perässä :p
 
babul Asutaan Päijät-Hämeessä eli meidän paikkakunnalla ei tosiaan mitään hoitoja tehdä ja tehtiin se ratkaisu että mentiin suoraan yksityiselle joten jonoja ei minkään asian suhteen ole. Ja koko kesän myös tekevät kaikkia hoitoja eli jos nyt IVF :ään päädytään niin se olisi sitten kesällä. Rahaahan tässä palaa tosiaan mutta asiat etenee ihanan nopeasti (vaikka odottavan aika on aina pitkä ja aika tuntuu matelevan).

Ja sopis mulle että alotettas nyt kunnon plussa putki näin kevään kunniaksi!! :)
 
Jes täällä käynnisty hoitokierto! Terolutilla tuli menkat viime kuussa mutta aikatauluongelmien takia jäi hoidot väliin. Nyt lauantaina alkoi niukka vuoto kp 27 joka menkoiksi luokitellaan ja pistokset alkaa siis keskiviikkona! Jännää! Ultra varattu ensvkon tiistaille!!??????


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei,
Valitettavasti keväinen plussien putki ei ala minusta: eilen tehtyyn testiin piirtyi vain yksi viiva. Lääkkeet lopetin eilen ja nyt odottelen kuukautisten alkua. Oon pettyny, sanomattakin selvää. Toisaalta jotenkin mun usko inseminaatioon oli aika alhainen, joten ei tämä sinällään yllättänyt.

Tämän hieman pidentynyt kierto teettää tod.näk sen, että vappuviikolla ajoittuva seuraava inseminaatio ei tule onnistumaan, sillä mä olen alkuviikon työn puolesta toisella paikkakunnalla ja mies lähtee juuri ennen vappua matkalle viikoksi. Voi olla, että myös seuraavassa kierrossa inseminaatio jää tekemättä, sillä ollaan tod. näk. matkoilla sillon. Päivittelen tietoja, kunhan tiedän, miten lähikuukausina edetään.

Pakko muuten todeta, että tästä palstasta on hirveesti hyötyä (vaikka en tänne kovin pitkään ole kirjoitellutkaan). Koen, että täällä todella tsempataan naista mäessä ja ollaan aidosti kiinnostuneita muiden tilanteista. Kiitos siitä! Mua tää on helpottanut hirveesti, sillä en ole kertonut lapsettomuushoidoista kenellekään. Muutamat ystävät tietää, että lapsen saaminen on vaikeaa, mutta inseminaatiosta en ole kertonut, koska en tietenkään halua ylimääräsiä jännittäjiä. Jotenkin tää hoitojen maailma on niin oma sfäärinsä, ettei sitä voi ymmärtää kuin vastaavassa tilanteessa olijat.

Nyt sitten toivotaan, että kuullaan positiivisia tuloksia suunnalta Babul, thelma_ & Roope82 co inssiin menijät! Pakkohan tän menetelmän on jollekulle toimia, ei kai sitä muuten tehtäisi!
 
Noniin.. KP1 oli tänään eli ultra varattu 23.4. ja clomeja vedellään 50 mg / pvä nyt 3.-7. KP.

Vähän hämmentää kun puhelimessa hoitaja sanoi, että puhutaan niistä ovulaatiotestien tekemisestä sitten kun tulen ultraan.. mutta ekalla käynnillä sanottiin, että kannattaa tässä ekalla yrityskierrolla jo ajoissa alkaa testaamaan, ettei se varmasti mene ohi. Laskelmien mukaan ovulaatio olisi lauantaina 25.4., mutta hankala sanoa, kun viimeksi kun olen testaillut mun kierto oli niin epäsäännöllinen että se oli ihan arpapeliä. Nyt on säännöllisempi 25-27 päivää niin sehän voisi olla jo vaikka perjantaina 24.4. ja ultra on vasta torstaina.. mä aion kyllä testailla silloin jo keskiviikosta lähtien.

Harmittaa kyllä jos menee viikonlopulle toi ovulaatio tai siis lauantaille :(

tiainen tsemppiä sinne! Itse ainakin luulen olevani henkisesti varautunut pettymykseen, mutta katotaan miten käy kun se testi sitten näyttää negaa.. vaikka näin ei toki saisi ajatella. Mutta hankala olla ajattelematta! Kamalan sekavia tunteita aiheuttaa tää prosessi..
 
Täällä testipäivä on kaiketi torstaina, sillä inssi tehtiin vajaa 2 viikkoa sitten torstaina, vai onko testipäivä huomenna? Täälläkin kierto pitenee lugejen takia, niitä kun pitää siihen testipäivään asti käyttää, aivan turhaa sanon mä. Nega sieltä tulee, tekis mieli lopettaa nyt jo.
 
Sympatiat Hipsunhöpsy! Turhauttavaa tää on!

Oon ite miettiny tätä jatkoa. Tosiaan varmaan parin seuraavan kuukauden inssit jää väliin aikataulujen takia. Kävin eilen nostamassa loput lääkärin kirjottamat lugesteronit apteekista ja yritellään varmaan niiden turvin kotona sitten. Mun keittiöpsykologinen näkemykseni on se, että mulla on häikkää munasolun kiinnittymisessä. Oon useina kuukausina tuntenu vähän ovulaation jälkeen nipistelyä ja on tullu vähän vertakin. Nää olen tulkinnu kiinnittymisoireiksi. (tässä kuussa ei tuntemuksia ollu). Sit kuitenkin mun lutaalivaihe on aina max 11 pv, joten eihän siinä mikään ehdi kunnolla alkaa ennen kuin kuukautiset pärähtää päälle.
Näin ollen toivoisin että keltarauhashormoni jeesais tätä ongelmaa.

Yritin tätä vaihtoehtoa tarjota lääkärillekin, mutta se ei oikein ottanu kuuleviin korviinsa. Jotenkin tuntuu, että olisin jotain hormoonijuttuja kokeillu ennen tätä inseminaatio säätöön lähtenistä. Täällä vissin joku muukin kärsi lyhyestä lutaalivaiheesta?
 
Olen monta kertaa alkanut kirjoittaa tänne, mutta sitten pyyhkinyt tekstin peläten, että joku tuttu mut täältä tunnistaa. Palstanne on kuitenkin niin upea, aktiivinen ja kannustava, ja se pitää pystyä "sanomaan ääneenkin". Edessä täälläkin siis inssihoidot. Omia simoja ei ole, eli lahjasoluhoitona mennään. Hoitopaikkana yksityinen klinikka, ja ensimmäinen hoitokerta näillä näkymin heinäkuun kiertoon.
 

Yhteistyössä