Inseminaatio 2014

No kirjotellaan nyt kun ei muutakaan "järkevää" tekemistä ole.

Kaisu: Pahoittelut negasta. Jatko varmaan selkiytyy kun tuosta pettymyksestä taas "pääsee yli". Miksi ei lähtisi ivf hoitoihin, jos niihin on vielä mahdollisuus ja jaksaa muutaman lääkehormonirumban vielä kestää. Teilläkään kun ei mitään selitystä ole lapsettomuudelle saatu.

Harmi Stella, että tuntemukset ovat nuo :( Ymmärrän pessimistisyyden :hug:

ON: Ekaa kertaa nyt sitten vedetty OI letroilla. Eivät olleet kelakorvattavia, mutta 100kpl 30e, jäihän tuosta satsista vielä pariin koitokseen. Nyt vaan jänskättää toimivatko ne. Mitään sivuoireita / tuntemuksia eivät ole aiheuttaneet. UÄ olis torstai aamuna. Noh, nyt on "herran hallussa" mitä tällä viikolla tapahtuu, onko folleja, milloin ovis+, jne jne. Jos on tosi hyvä tuuri, perjantaina vois olla inssi :saint:
 
Äiti74: NO ei TÄLLÄLAILLA, olen sellainen F75 ja kyllä ne Pregnylistäkin kipeytyi mut tää on jotain aivan erilaista ja Pregnylistä ne kipeuty joku dpo 7-14 mut nyt ollaan dpo päivä 17 eli tää on varsin erilaista.

By the way, mulla r.testi antoi negaa dpo 10-15 asti ja vasta dpo 16 antoi hailakan. Sairaalan verikoe otettiin torstaina eli dpo 13 ja sillo HCG oli 30 mut silti testit (myös herkät) näytti negaa. Veritulokset sain äksen ja nyt torstaina sit uudestaan koska niillä on joku sääntö et tulos pitää olla yli 50 niin sit saa soittaa aikaa varhaisultraan jne... JEE

Mut nyt siis illalla digi ja sit torstaina verikoe ja katotaan toivotaan et piskuinen tarraa vaan kiinni.
 
Chiligail: Primaspan kp 8-13 ... siis mihin tämä vaikuttaa??

ja siis sulleko tuli tissit kipeeksi vasta dpo7 pregnylistä johtuen? Kun mullahan ne oli heti seuraavana aamuna pregnyl piikistä ja siitä alkoi kipu vähenemään.... luulin että se kaikilla menee noin päin.
 
Viimeksi muokattu:
HIENO UUTINEN CHILIGAIL!!!! Onnea!!

Ja Kaisulle voimia pettyykseen. Tuu meijän muitten inssi-epäonistujien kanssa syksyllä IVF hommiin :)

Mä kävin vielä ennen kesätaukoa hoidonsuunnittelussa koeputkilasta varten. Mua jännitti se pistäminen ja mietin sitäki, että mitä sitten jos tulee viikonloppu ja pilaa kaiken, mutta kuulin että lääkkeillä tuo ajoitetaan niin ettei tarvi pyhäpäiviä ja viikonloppuja ressailla niinku inssissä. Pistäminen opetetaan kädestä pitäen, joten on oikeastaan aika hyvä mieli.

Tietääkö joku noiden lääkkeiden hinnoista, tutun kuuloisia nimi lukee reseptissä, täällä osa käyttänee.. puregon, orgalutran, pregnyl.. kuin hemmetin kalliita ne mahtaa olla?

Ultra katsottiin kai niinku puoliks huvikseen ja ovulaatio on kohta, olen kasvattanut viimekuun clomien voimilla itselleni kaksi hyvän näköistä rakkulaa, joten ehkä tämä kesä on luomuyritysaikaa.. Jos siittiötki sais kesästä vähän vauhtia persauksiin. Ovistesti näytti plussan sunnuntaina (siis eilen) ja rakkulat oli 18 ja 18,5 mm, joten mulla ilmeisesti huomenna olisi dpo 0? Taidan vietellä mieheni vielä tänä iltana, vaikka vaan huvikseen, koska rakastan sitä :)
 
chiligailille iiiisot onnittelut :heart: oletkin tuttu 3-kymppisistä ensikertalaisista ja clomittarista, tosi ihanaa että lopulta sait ne kaivatut viivat!

Tsemppiä negan testanneille ja uuteen kiertoon joutuneille :hug:

stellalle kiitos tsempeistä. Mulla ei mennyt ultra putkeen. Ensin ultrasi kohdun ja kehui limakalvoa niin hyväksi, että "täällä on oltava hieno johtofolli". No, ei ollut vaan ainoastaan 5-6kpl suunnilleen 9-10mm kokoista. Pettymys on kyllä melkoinen. Nyt otan tänään ja huomenna vielä letrozolia ja menen torstaina uudestaan ultraan katsomaan onko mitään tapahtunut. Inssi, jos siihen päästään, menee ensi viikon alkuun, ja jos follit ei kasva niin en edes tiedä mitä tehdään. En ymmärrä, viime kierrossa pystyin laskemaan oviksen päivälleen, ja tässä kierrossa samalla annoksella ei vastetta käytännössä lainkaan. Harmittaa :(
 
Chiligail Onnea plussauksesta! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Kaisu85 Pahoittelut uudesta kierrosta. Tällä hetkellä tuntuu varmasti pahalta, mutta kyllä se plussa vielä sieltä jossain vaiheessa tulee.

Täällä on menossa nyt kp2. Folliuä:tä ei oo tässä kierrossa ole. Tukilääkitys on mun osalta loppu, joten vähän niin kuin luomuna mennään. Tällä näkymin inssi ois heti juhannuksen jälkeen maanantaina.
 
Jee, tännehän on tullut juttua tänään!

Ensinnäkin voi Chiligail muru! :kiss: Mulla olikin semmonen kutina persiissä, että siulla saattais olla hyviä uutisia kerrottavaksi! Isot peukut täältä, ettei ole mikään typerä tuulimuna ja että pysyy matkassa ja ja ja.... että kaikki päättyy onnen kyyneliin :heart:

Voi kaisu :( :hug: Välillä tuntuu niin tuolta - että tekis mieli lyödä hanskat tiskiin kun kokoajan vaan tulee paskaa niskaan :( Pieni breikki toivottavasti tekee sen verran hyvää, että jaksatte syksymmällä jatkaa hoitoja =)

Äiti seiskanelonen: Kiitos tsempistä. Toivottavasti teillä käy hyvä tuuri ja kaikki menee putkeen =)

Prengylistä mulla on molemmilla kerroilla tullu pelkästään nännit araksi pari päivää piston jälkeen. Tärppikierrossa koko tissit alkoivat aristaa viikon päästä siitä eli tuskin oli enää Pregnylin vaikutusta kun sitä ei enää näkynyt silloin 7. päivänä raskaustestissäkään. Tässä kierrossa tissit eivät arista vieläkään, joten tuskin on tärpännyt. Eikä muutenkaan tunnu siltä ja nyt tietää kokemuksesta sen eron tärppikierron ja ns. tavallisen kierron välillä.

Ihana Retikka toi sun vimppa lause =) Yksi Pregnyl -irroituspiikkipaketti (sisältää siis injektioliuoksen ja kuiva-aineen) maksaa abauttirallaa 6€, mutta Puregon on sitten huomattavasti kalliimpaa. Mulla on ollut nyt 300IU/0,36ml ampulli ja se maksaa kela -korvauksen jälkeen noin satasen. (Tai no minä käyn Haaparannan puolelta ostamassa, niin korvausten jälkeen hintaa jää noin 70€). Puregon -ampulleja on kans kahta muuta vahvuutta ja ne on kalliimpia vielä. Yliopiston apteekin sivulla on hyvä lääkekorvauslaskuri ja hinnat on siinä ennen korvauksia. % -kuvakkeen kohdalta klikkaamalla näkee hinnan kela -korvauksen jälkeen. Tuotteet - Yliopiston Apteekki

Ricardina: Höööööööhh... :( :hug: Harmittava takaisku. Toivottavasti joku folli jaksais nyt spurtata, niin ens viikolle onnistuis tehä inssi =)
 
Chiligail: ONNEA :heart: Voi vitsit miten jännään :)

Muillekin tsemppiä kaikkiin vaiheisin ja hyvää kesää. Toivotaan aina vain pitenevää plussaajien listaa :) Mä täällä edelleen käyn lueskelemassa teidän edesottamuksia, vaikka inssit ei enää kuuluu meidän hoitoihin, mutta tässä hoitotauolla elokuun IVF:ää odotellessa tämä on kuitenkin se paikka joka tuntuu eniten kodilta täällä palstalla.
 
Tulin kurkkimaan teidän kuulumisia ja voi mahtavuutta chiligail! Onnea onnea, toivottavasti kaverilla on kunnon liimasukat jalassa!

Kaisu, kyllä tuli vuosien aikana moneen kertaan heitetty hanskat tiskiin! Puhuin jo miehelle ettei alotettais hoitoja lainkaan. Mies sitten oli fiksu ja sanoi että tuntee mut niin hyvin että jos me ei nyt niitä hoitoja läpi käydä, mä tulisin myöhemmin katumapäälle ettei hoitoihin lähdettykkään. ja niinhän se olisi mennytkin. Sillä ei ollut väliä tuleeko tulosta vai ei, mutta on ainakin käännetty nämäkin kortit.
 
Joo VIIVA sillä mäkin täällä pyörin :)

Kiitos STELLA hintaraportista :) ehkä sinänsä paikallaan tää tauko jotta ehtii elokuunsi vähän säästää. Lohduttaudun ajatuksella että pari IVF hoitoa on mirto osa siitä mitä kustannuksia siitä lapsesta tulee sen syntymän jäljeen.

Mutta nyt hyvät taistelutoverit, mä katkaan lomalle, joten kuullaan viikonpäästä !
 
No kyllä se alkaa nyt aika todelliselta tuntumaan. CB digi näyttää raskaana 1-2 viikkoa ja nyt menossa dpo 18 eikä muuta kun tissi kovenee ja alavatsan nippailut voimistuu.

Minulle voi nyt päivittää:
Plussanneisiin CHILIGAIL 2.IUI lz+mp+pr+l siittiöt 09.06
Voi kuulkaa mä luulin 3 vuoden yrittämän jälkeen ettei tämä päivä tule koskaan, mut TULI!!

Uskoa siis kaikille teille inssi-siskot ja häntäpystyyn...
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 10.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Mintikka36/14-3luomuselitt.
Ricardina1.6/1412.611lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.612c+prselitt.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
StellaOI1213.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.1014.6lz+prPCO
Mari1980OI915.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka, Kaisu85



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viiva mukava kun käyt täällä välillä kurkkimassa ja kommentoimassa =)

Retikka: Ollos hyvä ja ihanaa lomaa =) :flower:

Chiligail: Siellä se nyt kommeilee :heart: Minä tuun toivottavasti perässä kun seuraavaan kiertoon tehdään toinen inssi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Chiligail
CHILIGAIL: Vaikeuksien kautta voittoon siis! Hurjasti onnea!!! Ethän sinäkään kokonaan unohda meitä rannalle jääneitä?! Mukavaa olisi kuulla aina välillä inssillä onnistuneiden kuulumisia.

MOONSIHN: Mitä kuuluu...? :/

KAISU: Voi kurjuus. Minä voisin heittää omat hanskani sinne samaiselle tiskille... Vaan ei se taida vauvahaaveita karkottaa...? Toivottavasti risukasaankin paistaa vielä jokin päivä aurinko. Ellei oman lapsen muodossa, niin jospa elämä jotenkin vielä yllättäisi positiivisesti.

Me käytiin viime viikolla väestöklinikan lääkärin pakeilla. Siellä saatiin purkaa kaikki huolet ja murheet, lähinnä erilaiset spekulaatiomme lapsettomuuden mahdollisten syiden suhteen. Eipä sieltä mitään uutta selvinnyt, mutta koin hetkellisen levon asian suhteen, kun oivalsin, että iso osa "yrittämisestä" on sen miettimistä "voisimmeko tehdä jotain toisin". Nyt kun asiantuntija tyrmäsi harhaluuloja, tuntui vähän kevyemmältä. Mutta kuinkas ollakaan, koitti kierron puoliväli eikä ovulaatiota näkynyt mailla eikä halmeilla. Sieltähän se synkkä mieli taas nostaa päätään...
 
Onnea Chiligail!

...ja tsemppiä huonoja uutisia saaneille :hug:

Eilen olikin mulla folliultra ja 2 melko samankokoista 19 ja 19,4 siellä näkyi.
Illalla pistin pregnylin ja huomenna onkin sitten toinen inssi edessä ;)
Jotain limoja oli tossa bongailevinani, toivottavasti ajoitus on kohdillaan ja miehen tuotos on virkeää monilukuista sorttia :D
Positiivisella ja iloisella mielellä menossa. Palaan huomenna kokemusta rikkaampana ja päivitellään sit piinailuun...
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail: Upeeta, mahtavaa!!! Vihdoin ja viimein se onnistui!! Voi kuinka iloiseksi voi täällä toisen puolesta tulla! :)) Olen käynyt täällä ihan vain sinun kuulumisia silloin tällöin kurkkimassa kun aiemmin muutamassa ketjussa yhtä aikaan oltiin...Voi vitsit, onnea teille molemmille!! Meillä inssiin lähdetään elokuussa ja toivon ja rukoilen, että se toisi myös meille tuon kauan odotetun plussan.. Ihanaa kesää <3
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 11.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Mintikka36/14-4-selitt.
Ricardina1.6/1412.612lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.613c+prselitt.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
StellaOI1313.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.1114.6lz+prPCO
Mari1980OI1015.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka, Kaisu85



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Mahtavaa, Chiligail, onnea! Eihän voi olla tottakaan miten pitkä meillä on tuo plussaajien lista :)

Misericordia, hyvältä kuulostaa tuo sun tilanne :) Tsemppiä ja toivottavasti menisi kaikki nappiin!

Mursu, voi kurjuus! Onko sulla mitään lääkitystä ovulaation aikaansaamiseksi käytössä? Ovuloimattomuus on kurjaa, mutta eikös siihen kuitenkin ole parannuskeinoja. Toivottavasti se nyt kuitenkin sieltä tulisi!

Mulla kierto lähenee loppuaan ja oon pähkäillyt, että testaanko vai ootanko menkat. Negan näkeminen on aina niin masentavaa, mutta toisaalta oishan se kiva saada tietää tulos mahdollisimman pian. Hmm.. Ehkäpä siis testaan, kun netistä tilattujen ovistestien mukana tuli pari raskaustestiäkin..

Joko Stellalla polttelee testaaminen?
 
Lauriska: Täällä peukut pystyssä, että saat + testiin! :heart:

ON: Olin suunnitellut, että ehkä huomenna testaan, mutta testihalut meni jo tänä aamuna kun pyyhkäistessä tuli tippa verta. Sittemmin ei ole vuotanut, mutta huomenna tai viimeistään perjantaina hanat aukeaa. Ja älkääkä sanoko, että kyllä se siitä plussaksi voi vielä muuttua. Kahden vuoden ajan kun on oireita kytännyt ja tärppikierrostakin on jo kokemusta, niin sen tietää, ettei tämä tästä iloksi enää muutu.

Soitin tänään polille, eikä hoitaja suostunut varaamaan aikaa etukäteen toiseen inssiin. Sitten kun menkat alkaa kunnolla, pitää soittaa uudestaan. Ja varmistetaan heti, että kemisti on käytettävissä, ettei mene taas kalliit lääkkeet hukkaan. Varsinaista kesäsulkua ei tänä vuonna olekkaan, mutta kesän ajan on vain yksi kemisti, niin on tuurissaan, miten onnistuu inssit kesän ajan. Jos ei seuraavaan kiertoon onnistu, pietään taukokierto ja jään taustalle.

Samassa kysyin polin hoitajalta Buranasta tms. tulehduskipulääkkeistä, niin ovat kuulemma ihan "turvallisia" käyttää - eivät häiritse ovulaatiota, kiinnittymistä tms. Onhan siitä erilaisia tutkimuksia tehty, mutta päätin nyt uskoa tuota kokenutta hoitajaa.

Muoks. Jos jään taustalle, niin päivitysavusta olen enemmän kuin kiitollinen. Toki nytkin saa muut päivittää jos intoa ja/tai aikaa riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Stella, harmi, että tämä kierto ei tuottanut tulosta :hug: Mutta onneksi tehokkaammat keinot on edessä tulevaisuudessa! Alkaspa nyt nopsaa se kunnon vuoto niin saisit sen inssipäivän sovittua. Mahtavalta kuulostaa, että kesäsulkua ei ole ollenkaan! Toivottavasti menis nyt yhen kemisti-raukan kanssa aikataulut yksiin :)
Minäkin toivon kauheesti, että menkat alkais viikonlopun aikana, niin kerettäis ehkä yksi inssi vielä ennen sulkua. Nyt ois hyvin aikaa kun olen lomalla, eikä tarvis miettiä työpoissaoloja!

Mulla voi päivittäminen olla vähän hankalaa, kun yleensä oon netissä puhelimella, mutta jos satun koneelle, niin saatanpa päivittääkin :)
 
Inseminaatio 2 tänään tehty. Piinailijoihin siis mars ja Testipäivä 25.6

Ihan kivasti meni, hivenen oli kivuliaampi kuin ekalla kerralla, kun lääkäri haki reittiä..
Paineen tunne säilyi iltaan asti alavatsalla. Katsotaan ny heräisinkö yöllä oviksen kuten viimeksi.
Heinäkuun tuolla säästösulku, mutta jollei tästä tärppää voin kuulemma halutessasi syödä
Clomifenin ja tikutella ovista.
Jos elokuussa on yhä tuloksetonta, niin seuraavaksi otetaan gonal pistot clomin tilalle.
Onko teillä finaalista kokemusta, millainen on käyttää/sivuoireet?
 
Huomenta. Näillä näkymin kaikki on mennyt putkeen, letroilla tänään ultrassa 2 kpl yli 20mm follia ja yksi pienempi 17mm. Limakalvo reilu 10. Yllätyksekseni ehdotti inssiä jo tänään. Miehen aika olis ihan kohta (kun löydettiin hänen kalenterista vapaata). Se onkin sitten se ainut yllätysmomentti, minkälainen siittiömäärä meillä tänään on tulossa. Kun elin siinä toiveessa, että huomenna inssi ja sen mukaan on omat touhut ajoitettu, niin nyt tulee taas ajatellusta lyhempi pidättäytymisaika.Ovistestissä kun aamulla vasta oli ihan vaalea viiva. Mutta voihan se yllättää ja olla ihan ok. Iltapäivällä sen kuulee. Ja Pregnyl pitää hakea. Olispa hauskaa jos hedelmöittyminen tapahtuisi perjantaina 13. päivä.....

Tsemppiä kaikille muille, sori kun tuli nyt vain omaa napaa, mutta kun jännittää.

Misericordia: Tuliko lääkkeelle nyt oikea nimi tuohon??? En ole ikinä kuullutkaan.

Lauriska: Tsemppiä testiin
 

Yhteistyössä