Inseminaatio 2014

mari1980: Pääsee =) Vertaistuki on jo tässä vaihessa tärkiää. Paljon helpompi lähteä hoitoihin kun tietää jotain etukäteen. Mitä tietoja listalle laitetaan?

ON: Kauheita menkkajomoja ollu jo tänään monta tuntia! |O Ei tainnut mennä tämä kierto ihan putkeen.. :headwall:
 
mut vois laittaa tällä hetkellä sinne piinailijoihin kun kerran tänään ovis päivä ja talleteltu on
mari1980/OI/00/15.06/c/selittämätön


saako noista tiedoista selvää ja jos on joitain muita tietoja mitä listaan laitetaan kertokaa
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Ricardina ja Mari, hyvä että porukkaa tulee lisää. Tietysti toivotaan, että käyntinne jäisi lyhyeksi :)

Misericordia, reipas meininki sulla! Tuo kesätauko on yks perkele, onneksi ehditte vielä kerran ennen sitä!

Kissanminttu, voi ompa kurja juttu! Inseminaation epäonnistumisesta selviää, kun tietää että keinojen kuningas ICSI, on vielä odottamassa. Olen tietoinen, että IVF ei välttämättä johda hedelmöittymiseen, mutta on kyllä hämmästyttävää, että ei hedelmöity silläkään, että tuikataan siittiö suoraan soluun. Olen kuullut DNA-fraktioinnista, en tiedä oikein mitä se on, joku aika uusi juttu, mitä ei kaiketi kaikkialla tehdä, mutta voiko se tuoda jotain lisävalaistusta teidän tilanteeseen?

Zemppiä uusille piinailijoille!

Omassa navassa ei tapahdu mitään. Ei kerrassaan mitään. Odotan että mies varaa aikaa hoidon suunnitteluun. Sen sijaan te jotka tiedätte piikittämisestä, kertokaa kaikki! Miten se tapahtuu? Pistätteitse kotona, kuinka osaatte? Opetetaanko se hyvin ja kädestä pitäen vai miten siitä selviää?

Mielenkiinotista tämä ihmisen lisääntyminen. Ja masentavaa..

PS. Mikä on vasektomia? joku siitä aiemmin jutteli?
 
Pistämisestä: (Lääkkeiden sekoitus on oma lukunsa.) Pistin itse itseäni vatsapoimuun, yleensä navan vasemmalle puolelle. Minä pistin nyrkkiotteella, kun oli maxmäärä lääkettä niin piikistä tuli hirmu pitkä. Ei tunnu miltään kun pieni piikki menee ihon läpi. Mutta jos sitä mäntää painaa liian kovaa vauhtia, se voi tuntua ilkeältä. eli hitaasti painellaan lääke ulos ruiskusta Päästin vatsapoimua pienemmälle ja pienemmälle lääkkeen aikana, ja sillä tavalla ei ainakaan lääkettä tullut pisaraakaan takaisin, eikä tullut kertaakaan mustelmaa (enkä pitänyt piikkiä 10s paikallaan ennen poisottoa vaikka näin neuvoivat). Klinikalla sain piikittää itseäni tyhjällä piikillä hoitsun kanssa, jotta tuo tapahtuma tuli tutuksi. Yleensä en muistanut käsiäkään pestä ja piikityspaikan desinfiointikin muistui sitten piikin aikana... Ja minä kun en voi edes verikokeen ottoa katsoa, ettei tekisi pahaa.

Mun piti lääkäriltä kysyä mahdollisuutta uuteen inssiin, mutta puhelun aikana kaikkii järki katosi päästä ja vaan hymähtelin kyllä kyllä kun sanoi kirjoittavansa Letrot apteekkiin ja että ultra kp12. Tuskinpa niillä kp13 sitten enää inssiaikoja on vapaana... pitäsköhän soittaa uudelleen asian suhteen. Tosin ei ole varmuutta kasvaako letroilla mitään... mut nyt olis ennen syksyä ainut mahdollisuus inssiin. Mitä ihmettä mä nyt teen....

ps. Vasektomia tarkoittaa miehen siemenjohtimien katkaisua
 
Viimeksi muokattu:
Aika hyvin oli Äiti seiskanelonen pistämisestä kertonutkin. Nyrkkiotteella minäkin oon tottunut pistämään, vastoin "yleistä" ohjeistusta :D Sama kai se millä tyylillä pistää, kunhan se itestä tuntuu sopivalta. Pistoskohtaa ei ole välttämätöntä desinfioida kotioloissa silloin kun Puregonia tms. "kynälääkettä" pistetään. Mutta Prengyl kun pistetään isommalla neulalla, niin pistoskohdan puhdistaminen on tärkeää.

Äiti seiskanelonen: Soita ihmeessä uudelleen =)

Onko kellään kokemusta lievästä hyperstimulaatiosta?

Päivitän listan vähän myöhemmin tässä iltavuoron lomassa. Tervetuloa vielä mari :wave:
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 3.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.6/149.64lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.65c+prselitt.
Chiligail2.23.521.524/29lz+mp+prsiittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Mintikka2116.6f+lselitt.
Kaisu853.117.6?selitt.
StellaOI513.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.314.6lz+prPCO
Mari1980OI215.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
joo eli eilen tais tosissaan olla ovis oli niin jumalattomat kivut siitä huolimatta talleteltiin vielä eilen ja ihanaa tänään kaikki kivut oli ohi ja ihanan pirteä ja iloinen olo nyt odotellaan vain onko saatu rakkauden hedelmää aikaseks :)
 
Hei kaikille!

Nanette täältä vielä huutelee :)

Stella: Täältä löytyy yks jolla oli lievä hyperstimulaatio. Tuli Letrozolien ja fostimonin yhteis vaikutuksesta. Tämä tapahtui heti ekalla hoitokierrolla kun yritettiin pelkkää OI:ta. Letrot kp 2-6 2tabl/pv. sekä fostimon kp.7-. Ekassa varsinaisessa folliultrassa todettiin että oli munasarjat alkanut hyperstimuloida ja rakkuloita oli ihan liikaa, kuulema jos olis IVF ollut niin olisi punktiossa tullut erittäin hyvä satsi. Peli siis siltä kierrolta kokonaan poikki, aloitettiin primolutit aloittamaan uusi kierto ja niin hölmöltä kuin tuntuikin loppu kiertoon ehkäisy käyttöön että ei vain vahinkoja satu. Alavatsa olikin kyllä todella kipeä ja todella todella turvonnut, että ei meinannut housut kiinni mahtua.

Aika usein käyn teidän kuulumisia vielä lukemassa ja myötäelämässä teidän kans, välillä on ihan myötätunto itku tullut ja myös iloinnut sitten onnistumisia. Tälläinen polku ei ole helppo ja sellainen joka ei sitä ole kokenut ei ymmärrä kuinka raskas se on.

Paljon paljon onnea ja halauksia plussanneille joita on tullut useampia! :kiss:

Paljon voimahaleja ja tsemppiä piinailuihin ja hoitojen jatkoon! :hug:

Hyvää kesää ja toivottavasti paljon lämpimiä ja hedelmällisiä plussatuulia kaikille! :flower::kiss:
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 4.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.6/149.65lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.66c+prselitt.
Chiligail2.23.521.525/29lz+mp+prsiittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Mintikka2126.6f+lselitt.
Kaisu853.127.6?selitt.
StellaOI613.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.414.6lz+prPCO
Mari1980OI315.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Retikka : Hyvin hämmennyksissä olen itsekin, kun oletin että lähes aina kuitenkin hedelmöitymiseen päästäisiin (kun mitään vikaa ei ole todettu). Siitä eteenpäin onkin sitten jo eri juttu. Huomenna aloitan primolutin ja siitä sitten menkkojen alkamisen jälkeen piikitykset. Kuun vaihteessa on sitten tuomio, miten tällä kertaa käy. Kunhan edes yksi hedelmöittyisi...
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 5.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.6/149.66lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.67c+prselitt.
Chiligail2.23.521.526/29lz+mp+prsiittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Mintikka2136.6f+lselitt.
Kaisu853.137.6?selitt.
StellaOI713.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.514.6lz+prPCO
Mari1980OI415.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
maikki1985 en oo vielä testannu, enkä tiiä, tuunko testaamaankaa. Tuntuu vaa nii ahdistavalta tehdä raskaustesti ( jatkuvien pettymysten vuoksi). Oon täs miettiny, et kumpi ois vähempi pahempi, negatesti vai vuoto. Tällä hetkellä tuntuu, et vuodon alku ei ois niin paha. Muutenkin oon jo ennen inssiä tiennyt, ettei tuu tärppäämään, sillä mulla on ollu kauhee stressi päällä. Sain kuulla nimittäin töistä, että firma pistää ovet kiinni ja minusta tulee työtön. On tullu mietittyy pääni puhki, miten mä maksan kaikki lainat ja hoitokulut ja mistä mä saan uuden työpaikan.
 
Tervehdys kaikille!

En ole itsekkään vielä uskaltanut testaamaan, olen jotenkin niin perusnegatiivinen ihminen että en usko raskautumiseen, vaikkakin se sit toisaalta jossain mielen pohjalla hartaana toiveena onkin. Olen yrittänyt ottaa nyt iisisti vaikka vaikeaa se aika ajoin on ollut, meilläkin tämä oli nyt kolmas inssi ja jatkosta ei yhtään vielä tiedetä. Olen käynyt tätä palstaa päivittäin lukemassa mutta ei ole oikein ollut aikaa tai voimia kirjoitella.

Voimia sinulle Mintikka, vaikka se vaikeaa onkin niin pitäisi kait aina uskoa tulevaan, tosin se tahtoo aika ajoin itsellä ainakin unohtua. Kyllähän näihin hoitoihin tuo oman mausteensa tuo hintapuoli myöskin, ei ole välttämättä edes taloudellisesti yksinkertaista tai mahdollista tehdä hoitoja loputtomiin vaikka haluja olisikin.

Mutta toivotaan että tämä iloksi muuttuu meille kaikille ja plussia saataisiin! =)
 
INSSILÄISET 2014

Perjantai 6.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Ricardina1.6/149.67lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.68c+prselitt.
Chiligail2.23.521.527/29lz+mp+prsiittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Mintikka2146.6f+lselitt.
Kaisu853.147.6?selitt.
StellaOI813.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.614.6lz+prPCO
Mari1980OI515.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Niin en tiedä kumpi oli pahempaa testata nega vai vuodon alku. Riippui kuukaudesta! Välillä helpotti kun oli testannut negan ja tiesin että vuotoa odotellaan eikä se kaatanut maailmaa.

Toivon nyt tosiaan että niitä plussia tulee lisää ja ihan jokaiselle!
 
Nanette: Kiitos tsempityksestä ja kun vastailit tuohon hyper -juttuun. Itellä ilmeisesti semmoinen todella lievä on/oli. Hyvää kesää myös siulle :flower: :heart:

Mintikka: Höh :( Kovasti voimia :hug:

Tsemppiä myös Kaisulle =)

ON: Ihan oireeton akka täällä, ei edes tissejä arista. Ei tainnut nyt tärpätä. Jos menkat alkaa ajallaan, niin keritään juuri ja juuri tekemään toinen inssi ennen kesätaukoa. Toivottavasti silloin olisi aikataulujen suhteen parempi tuuri.
 
Tulipa kuitenkin testi tehtyä, ku tuntu, etten pysy enää kasassa. No, negahan sieltä odotetusti tuli. Vaikka tulos oli niin ennalta tiedetty, tuntuu silti tosi pahalta. On tullut pillitettyy koko aamupäivä, mut nyt alkaa jo helpottaa. Näköjään nää inssien jälkeiset negat tuntuu normaalia paljon pahemmilta.

Oltiin miehen kanssa aluksi suunniteltu, että pidettäis kesätauko, mut nyt aateltiin vielä yrittää kolmatta inssiä ennen klinikan kesätaukoa.

Munt voi poistaa piinailijoista
 
INSSILÄISET 2014

Sunnuntai 8.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Mintikka36/14f+lselitt.
Ricardina1.6/149.69lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.610c+prselitt.
Chiligail2.23.521.529/29lz+mp+prsiittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Kaisu853.167.6?selitt.
StellaOI1013.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.814.6lz+prPCO
Mari1980OI715.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Maanantai 9.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Mintikka36/14f+lselitt.
Ricardina1.6/149.610lzPCO+ovl
Misericordia2.6/1410.611c+prselitt.
Chiligail2.23.521.530/29lz+mp+prsiittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Kaisu853.177.6?selitt.
StellaOI1113.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.914.6lz+prPCO
Mari1980OI815.6cselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Huomenet ihanaiset naiset...

Kiva lueskella teidän juttuja ja huippua et saadaan uusia kasvoja kehiin. Tsemppejä folliultraan ja inssiin.

ja Stella täältä pesee kuulumisia :)


Minä olen viettänyt hieman hiljaiseloa täältä koska työ/harrastusrintamalla on alkanut kevät kiireet, mutta kyllä teitä silti seuraillut olen.
Edellinen eli 2. inssi oli minulle myös niin kivulias kokemus, että sen jälkeen poistin pahanmieleni tänne ja annoin olla, jos ei tärppää niin PASKA...
Mursu83: kiitos ihanasta tsemppi viestistä ja mustanhuumorin tujaus auttoi, ja olo helpottui.
Mieheni halasi ja sanoi et noi inhokki kokemus kun se kerta oli niin toivotaan et nyt tärppää.. Edelleen olion kyyninen ja vaan itkeä tihrustin valkoista paitaa vasten. (voitte miettiä miltä se paita näytti hetken päästä) :O :LOL: :LOL:

Loppukierrossa enemmän ja enemmän olen ihmetellyt kun rinnat tulee niin kipeeksi aivan järkkyä, ei edes suihku vettä saisi laittaa päälle, saati sitten ajaa skootterilla.. Perjantaina oli siis 14 vrk inssistä, EI kuukautisia, ja nega r-testi. Unohdin koko asian viikonlopuksi ja vedin kunnon mökkikännit... :D :headwall: sekä tyhjensin mieleni.
Mut rinta kipuilu jatkui ja nyt mennään niin et koko vkl ajan nukun rintaliivit päällä koska tukea tarvii.

Eilen sit tein r-testin uudestaan ja HAAAMU - aika voimakas sellainen... En tiennyt mitä sanoa ja tänä aamuna uudestaan ja nyt se ei enää ollut mikään HAAMU!

Rakkaat Inssiläiset, VIHDOIN sain ne II-viivaa siihen perhanan testiin!!
Ztiisus et on ollu hankalaa mut tulihan se... :heart: :hug:

Ei vielä listoille mut tänään teen digillä ja katotaan sen jälkeen. HUI mua kuulkaa jännittää.. Toivotaan ettei ole tuulimuna ... ja toivotaan et pysyy matkassa.

Että tälläinen purkaus :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

meikäläisen voi poistaa piinailijoista, kuukautiset alkoivat eilen. Se olikin sitten kolmas inssimme ja nyt sit pitäisi miettiä mitä tehdään vai tehdäänkö yhtään mitään...

Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että antaa olla kun menee niin vaikeaksi :'(
 

Yhteistyössä